Prieskum Median SK
TV a tlač
Televíziu v prvom a druhom kvartáli tohto roku sledovali takmer štyri milióny divákov. Najviac z nich (41 percent) videlo program Televízie Markíza. Sledovanosť 32 percent zaznamenala TV JOJ a za ňou sa umiestnila verejnoprávna Jednotka (RTVS) s 25 percentami. V podiele na trhu viedla s 34 percentami TV Markíza. TV JOJ dosiahla 22 percent a za ňou sa so 17-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka RTVS.
Z celoštátnych denníkov si udržal prvú pozíciu Nový Čas s čítanosťou 15 percent. Čítanosť na úrovni šesť percent mali denníky Pravda a Sme. Nasleduje denník Plus jeden deň s piatimi percentami a Šport so štyrmi percentami. Korzár a denník Hospodárske noviny mali čítanosť tri percentá populácie vo veku 14 až 79 rokov. Posledné vydanie niektorého celoštátneho denníka čítalo 28 percent populácie. Za posledných 14 dní čítalo niektorý z celoštátnych denníkov 61 percent ľudí.
Načítanejším týždenníkom je podľa zistení MEDIAN SK Plus 7 dní s čítanosťou osem percent. Šesťpercentnú čítanosť mali týždenníky Báječná žena, Život a Nový Čas pre ženy. Štyri percentá obyvateľov SR čítali týždenník Eurotelevízia. Katolícke noviny a Slovenka dosiahli trojpercentnú čítanosť. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS ) dosiahla deväť percent a sieť Petit Press MY noviny päťpercentnú čítanosť. Posledné vydanie niektorého z týždenníkov si prelistovalo alebo prečítalo 35 percent ľudí. Za posledné tri mesiace tak spravilo 66 percent populácie.
Najčítanejším dvojtýždenníkom sa stal TV max s čítanosťou päť percent. Nasledujú Tele plus s dvomi percentami. Dvojtýždenníky Bratislavské noviny, Relax, Žena a život a Stop dosiahli jednopercentnú čítanosť. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky dosiahla čítanosť štyri percentá. Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 13 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Dvojtýždenníky si v posledných šiestich mesiacoch prečítalo 22 percent populácie.
Z bežne dostupných mesačníkov boli najviac čítané Záhradkár a Zdravie, ktoré mali sedempercentnú čítanosť. Nasledujú Eva a EMMA s piatimi percentami, mesačník Nový Čas Krížovky, Dobré jedlo a Auto magazín s tromi percentami. Celková čítanosť mesačníkov bola na úrovni 41 percent. Za posledný rok si mesačník prečítalo 50 percent ľudí.
Spoločnosť MEDIAN SK, s. r. o. uskutočňuje národný prieskum spotrebného správania, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML - TGI) v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media na Slovensku kontinuálne od roku 1997.
©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.