Prieskum Median SK
Najčítanejší denník je Nový Čas, najpočúvanejšie Rádio Expres a najsledovanejšia je Televízia Markíza. Vyplýva to z národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle (MML) - TGI za 1. a 2. kvartál tohto roka. Prieskum spoločnosti MEDIAN SK sa uskutočnil od 8. januára do 24. júna na vzorke 4 244 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Agentúru SITA o výsledkoch národného prieskumu MML-TGI informovala Linda Kleinertová z MEDIAN SK.
Nový Čas si medzi denníkmi udržal prvú pozíciu s čítanosťou 14 percent. Čítanosť na úrovni šesť percent majú denníky Plus jeden deň a Pravda. Nasleduje denník Sme (5%) a Šport (4%). Korzár a Hospodárske noviny majú čítanosť tri percentá. Podľa prieskumu posledné vydanie niektorého z celoštátnych denníkov čítalo 29 percent populácie.
Posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov čítalo alebo prelistovalo 36 percent populácie. Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní s čítanosťou sedem percent a čítanosť šesť percent má týždenník Báječná žena. Život a Nový Čas pre ženy číta päť percent. Tri percentá obyvateľov SR čítajú Eurotelevíziu, Slovenku a Katolícke noviny. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla čítanosť 11 percent a sieť Petit Press MY noviny šesťpercentnú čítanosť.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 16 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Najčítanejším dvojtýždenníkom je TV max (6 %). Nasledujú Relax a Tele plus s čítanosťou dve percentá. Dvojtýždenníky Bratislavské noviny, Stop a Žena a život dosiahli čítanosť jedno percento. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky dosiahla čítanosť päť percent.
Celková čítanosť mesačníkov bola na úrovni 44 percent. Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára v rebríčku čítanosti časopis Zdravie (7%) a rovnakú čítanosť má aj mesačník Záhradkár. Nasledujú časopisy EMMA a Eva s čítanosťou päť percent, mesačníky Maxikrížovky a Nový Čas Krížovky zhodne po štyri percentá a Auto motor a šport magazín s čítanosťou tri percentá.
Prieskum potvrdil prvú pozíciu Rádia Expres v počúvanosti. Po Exprese s počúvanosťou 19 percent obsadilo druhú priečku verejnoprávne Rádio Slovensko, RTVS so 17 percentami a za ním ako tretie s 11 percentami skončilo Fun rádio. Počúvanosť sedem percent dosiahli Rádio Jemné a Rádio Europa 2. Poradie najpočúvanejších staníc uzatvárajú Rádio Regina a Rádio Vlna s počúvanosťou šesť percent. Celková počúvanosť rádií v parametri počúval včera predstavovala 63 percent.
Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi (Rádio Devín, Rádio_FM, Rádio Patria, Rádio Regina, Rádio Slovakia International a Rádio Slovensko) dosiahol v parametri „počúval včera“ počúvanosť 24 percent. Rozhlasová sieť Radio Services (Rádio Anténa Rock, Rádio Europa 2, Rádio Jemné a Rádio Vlna) mala počúvanosť 21 percent. Štvorpercentnú počúvanosť dosiahla sieť Regiomedia (Rádio Beta, Rádio Best FM, Rádio Frontinus, Rádio Kiss, Rádio Liptov, Rádio Lumen, Rádio Rebeca, Rádio SiTy, Rádio Viva a Záhorácke rádio).
V prvých dvoch kvartáloch malo najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres (23%) a za ním bolo verejnoprávne Rádio Slovensko, RTVS (21%). S 12-percentným podielom na trhu bolo Fun rádio. Osem percent z trhu malo Rádio Europa 2 a Rádio Vlna. Stanice Rádio Regina a Rádio Jemné dosiahli podiel na trhu sedem percent. Ostatné rozhlasové stanice držali 14-percentný podiel z trhu.
©2018,
Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva
vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto
správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a
uvedených agentúr je výslovne zakázané.