31. 8. 2019

MEDIA NEWS


MEDIA NEWS


Nemecká ministerka spravodlivosti Christine Lambrechtová chce výrazne sprísniť zákon proti šíreniu nenávisti a štvavým obsahom na internete. Ako povedala pre časopis Der Spiegel, do konca roka chce predložiť konkrétne návrhy.
"Hrozby smrťou, podnecovanie k nenávisti a rasistické urážky na internete musia byť tvrdo stíhané," cituje ju agentúra DPA. "Tu musíme sociálne siete ešte viac zaviazať k spolupráci."
Zákon, ktorý bol schválený pred dvomi rokmi, zaväzuje internetové platformy k tvrdému postupu proti nenávisti, štvaniu a teroristickej propagande. Jasne protiprávny obsah musí byť zmazaný v priebehu 24 hodín, siete musia na sťažnosti používateľov zareagovať najneskôr do 48 hodín. Spoločnosti navyše musia každých šesť mesiacov predkladať správu o spôsobe riešenia sťažností.
Lambrechtová poukázala na pravidlá, o ktorých sa v súčasnosti rokuje na úrovni Európskej únie. Okrem iného majú internetové platformy zaviazať k tomu, aby okamžite poskytli príslušné údaje prokuratúram. Pokiaľ odmietnu, alebo svoju povinnosť nesplnia, budú im hroziť vysoké pokuty.
Nemeckému sudcovskému združeniu to však nestačí. "Potrebujeme zákonom stanovenú informačnú povinnosť sociálnych sietí, aby orgánom činným v trestnom konaní poskytli údaje o používateľoch. Rovnaké povinnosti platia aj pre telekomunikačných operátorov," povedal prezident združenia Sven Rebehn. "Spolková vláda by to mala urýchlene ukotviť v nemeckom práve a nečakať na európske riešenie, ktoré môže trvať aj niekoľko rokov. Ešte stále existuje medzera v prípade trestných činov, ktoré sa vykonajú pod pseudonymom na sieti.


Copyright © TASR 2019



Twitterový účet spoluzakladateľa a výkonného riaditeľa Twitteru Jacka Dorseyho na krátko napadli hackeri. Tí z neho v priebehu 15 minút zverejnili viacero veľmi urážlivých príspevkov. K ovládnutiu Dorseyho účtu, ktorý má viac ako štyri milióny sledovateľov, sa prihlásila skupina, ktorá si hovorí Chuckling Squad.
Twitter uviedol, že hackerský útok neskompromitoval jeho systémy a chyba je u mobilného operátora, ktorého nemenoval. „Telefónne číslo spojené s účtom bolo skompromitované pre bezpečnostný dohľad mobilného operátora. Neoprávnenej osobe to umožnilo vytvoriť a poslať tweety cez SMS správu z tohto čísla. Problém je už vyriešený,“ uvádza sa v jeho v stanovisku.
Urážlivé príspevky, ktoré hackeri na Dorseyho účte zverejnili alebo zdieľali z iných profilov, obsahovali rasistické či antisemitské poznámky. Jeden z príspevkov naznačoval, že v sídle Twitteru je bomba.
Nemenovaný zdroj z Twitteru pre britskú BBC potvrdil, že hackeri použili techniku známu ako simswapping. Pri nej sa existujúce telefónne číslo prevedie na novú SIM kartu, obyčajne po tom, čo útočníci podvedú alebo podplatia pracovníkov zákazníckej podpory mobilného operátora. Tým, že hackeri dostali pod kontrolu Dorseyho číslo, mohli zverejňovať tweety cez jeho účet. Twitter totiž stále umožňuje zverejňovanie príspevkov takýmto spôsobom, a to aj preto, že ho využívajú používatelia v rozvojových krajinách, kde sú sadzby za mobilné dáta vysoké.
Chuckling Squad sa už prihlásil k viacerým útokom na účty známych používateľov Twitteru vrátane profilu vlogera Jamesa Charlesa či konto Youtubera Desmonda Amofaha známeho ako Etika, ktorý v júni spáchal samovraždu.


Americká spoločnosť Google podľa týždenníka Politico zaplatí 150 až 200 mil. USD, aby urovnala sťažnosť americkej Federálnej komisie pre obchod (FTC) týkajúcu sa zaobchádzania s informáciami od detí v rámci služby YouTube. FTC údajne prešetrovala, či YouTube neporušuje zákon na ochranu detí na internete. Záležitosť podľa zverejnenej správy ešte preskúma americké ministerstvo spravodlivosti. FTC a Google sa k problematike odmietli vyjadriť.
Americké federálne právo zvyčajne vyžaduje súhlas rodičov pred tým, než môžu internetové služby zbierať informácie o deťoch vo veku do 13 rokov. Prešetrovanie služby YouTube Federálnou komisiou pre obchod sa údajne zaoberalo, ako táto služba zbiera údaje pre personalizovanú reklamu. Firma Google uviedla, že služba YouTube je určená pre ľudí vo veku 13 a viac rokov, avšak má aj mnohé videokanály zamerané na deti. YouTube tvrdí, že v rámci služieb pre deti nerealizuje reklamu zacielenú na individuálne záujmy.


©2019, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.