Prieskum Median SK
Najčítanejším denníkom bol v prvom a druhom kvartáli 2019 Nový Čas, týždenníkom Plus 7 dní a mesačníkmi Zdravie a Záhradkár. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML-TGI), ktorý od 7. januára do 23. júna realizovala na vzorke 4178 respondentov spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 30 percent populácie. Nový Čas si drží prvú pozíciu so 14 percentami. Čítanosť na úrovni šesť percent má denník Plus jeden deň, päť percent Pravda a Sme. Nasleduje denník Šport so štyrmi percentami. Denník N a Hospodárske noviny dosiahli čítanosť tri percentá.
Čítanosť týždenníkov predstavuje 35 percent. Najčítanejším týždenníkom je Plus 7 dní so šiestimi percentami. Päťpercentnú čítanosť majú týždenníky Báječná žena, Život a Nový Čas pre ženy. Tri percentá respondentov čítajú Slovenku a Eurotelevíziu. Katolícke noviny majú v prieskume dve percentá. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla deväťpercentnú a sieť Petit Press MY noviny päťpercentnú čítanosť.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 17 percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi je TV max so šiestimi percentami. Nasledujú Relax a Tele plus s tromi percentami. Dvojtýždenník Bratislavské noviny dosiahol dvojpercentnú čítanosť, Stop a Žena a život jednopercentnú. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť dve percentá.
Celková čítanosť mesačníkov v prvom a druhom kvartáli 2019 je na úrovni 46 percent. Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Zdravie so šiestimi percentami. Rovnakú čítanosť má aj mesačník Záhradkár. Nasleduje Eva s piatimi percentami, EMMA a Nový čas Krížovky majú čítanosť štyri percentá. Ďalšie sú mesačníky Napínavé krížovky a Auto motor a šport s tromi percentami.
Copyright © TASR 2019