9. 12. 2019

Literárny fond ocenil osobnosti divadla, rozhlasu a dabingu

Literárny fond ocenil osobnosti 
divadla, rozhlasu a dabingu

V tvorivej súťaži na pôvodný divadelný text 2019 porota prvú cenu neudelila, dve druhé ceny získali Š. Šimko za pôvodnú divadelnú hru Poľovačka a D. Reisel za pôvodnú divadelnú hru Punk Rock Poet.Výbor Sekcie pre tvorivú činnosť v oblasti rozhlasu, divadla a zábavného umenia a výbor Sekcie pre pôvodnú literatúru Literárneho fondu (LF) ocenil v pondelok v bratislavskom Zichyho paláci umelecké osobnosti divadelnej, rozhlasovej a dabingovej tvorby.

Cenu za celoživotné dielo v oblasti divadla získali bábkoherečka Jana Eliášová, herec Vladimír Jedľovský, herečka Táňa Radeva, operná speváčka Alžbeta Režuchová Mrázová, herec Ján Selecký, herec a režisér Jaroslav Sisák, herec Peter Šimun, bábkoherečka Anna Šinkorová a Terézia Ursínyová, muzikologička, hudobná kritička a publicistka.

Za oblasť dabingu získali ocenenie herec a dabingový režisér Zoro Laurinc a dabingový režisér Ivan Paldia, za oblasť rozhlasu redaktor Emil Benčík, zvuková majsterka Stanislava Ďurišová a moderátorka Mária Schlosserová.

Výročné ceny v sekcii divadlo získali herečky a herci Barbora Andrešičová, Jana Bernáthová, Peter Brajerčík, Gabriela Dzuríková, Matej Erby, Daniel Fischer, Zita Furková, Tomáš Grega, Ady Hajdu, Kristína Holocsyová, Dušan Jamrich, Zuzana Konečná, Ivan Krúpa, Juraj Kukura, Diana Mórová, Martin Nahálka, Zuzana Norisová, Anna Senajova Nováková, Milan Ondrík, Jozef Pantlikáš, Tatiana Poláková, Robert Roth, Marek Rozkoš, Eva Sklyarová, Martina Slobodová a Mária Šamajová, operní sólisti Daniel Čapkovič, Titus Tóbisz, muzikálové herečky a herci Sisa Lelkes Sklovska, Michaela Várady, Patrik Vyskočil, baletný sólista Juraj Žilinčár, dramaturgička Zuzana Mistríková a režiséri Michal Babiak, Rastislav Ballek, Juraj Bielik, Viktor Kollár, Tatiana Masníková, Roman Polák, Ondrej Šoth.

V oblasti teatrológia boli ocenení Dagmar Kročanová a Michaela Mojžišová. Za prácu v dabingu ocenenie získali prekladateľka Mirka Brezovská, herci Ján Koleník, Lena Košická, Hana Letková, Jana Mikulášová Strnisková, Dušan Szabó, Tatiana Tadlánková, Jana Wagnerová. Za oblasť rozhlasovej tvorby boli ocenení Katarína Bielčíková, Peter Daniška, Peter Krajčovič, Beáta Panáková, Peter Pištek a Hana Kolbašská – Rodová.

V tvorivej súťaži na pôvodný divadelný text 2019 porota prvú cenu neudelila, dve druhé ceny získali Štefan Šimko za pôvodnú divadelnú hru Poľovačka a Dominik Reisel za pôvodnú divadelnú hru Punk Rock Poet. Rovnako porota udelila dve tretie ceny, získali ich Peter Butkovský za hru pre deti a mládež Komu straší vo veži a Maroš Bafia za pôvodnú divadelnú hru Intro.

Za pôvodný rozhlasový text porota prvé miesto neudelila, druhú cenu získala Alena Salajová za rozhlasovú hru Ondrejovo šťastie, tretiu cenu Peter Butkovský za rozhlasovú hru pre deti Mračná sa nemračia. V oblasti adaptácie získala prvú cenu Miroslava Kuracinová Valová - za adaptáciu epického diela Nevesta, druhá cena nebola udelená, tretiu si odnáša Iva Vranská Rojková za adaptáciu Zrkadlo Slovenska.

„Čo cena pre mňa znamená? Je vždy vzácne, keď si niekto všimne to, čo robíte, čím sa zapodievate a že do toho vkladáte nielen svoj profesionálny vklad, ale aj ľudskú spoluúčasť, že vás tá práca napĺňa. A keď si niekto všimne tieto čo len tri atribúty, ktoré som spomenul, tak je to pekné,“ povedal pre TASR ocenený Zoro Laurinc.

„Je to pre mňa nesmierne prekvapenie, pocta, hlavne preto, že ja od roku 1997 som vlastne na voľnej nohe a už len hrávam po divadlách. Takže mám aj taký pocit, akoby som už divadlo nerobila. Ale je pravda, že ešte hrám a veľmi rada. Takže si to veľmi, veľmi cením. Ja som teraz v prvom rade babička, takže chodievame často za dcérou a vnučkou, ale hrávam v Divadle GuNaGu a som povďačná, hrám tam dve predstavenia a veľmi si cením, že si na mňa spomenuli a zavolali ma. Som tam najstaršia, takže sa cítim dobre medzi mladými, aj ma omladzujú a sú veľmi šikovní,“ doplnila pre TASR ocenená Táňa Radeva.


Copyright © TASR 2019