10. 2. 2022

Interaktívna súťažná šou Čo ja viem prichádza na obrazovky RTVS s 9. sériou

 Interaktívna súťažná šou Čo ja viem prichádza

Čo ja viem - Televízny videoarchív RTVS

na obrazovky RTVS s 9. sériou


V novej sérii šou Čo ja viem si svoje vedomosti zmerajú víťazi z predošlých sérií. Súťažiť tak budú tí najlepší z najlepších, otázkou ostáva jedine to, či padne rekord vo výške výhry niektorého zo súťažiacich. Diváci si určite môžu aj v 9. sérii overiť svoje vedomosti z pohodlia obývačky vďaka interaktívnej aplikácii Čo ja viem.

Už vo štvrtok, 10. februára, odštartuje v poradí 9. séria úspešnej súťažnej šou Čo ja viem. Na divákov Jednotky čaká 18 epizód, v ktorých budú súťažiť exkluzívni hostia. Tvorcovia sa totiž rozhodli do štúdia opäť pozvať súťažiacich, ktorí si už v Čo ja viem raz zasúťažili. Pri svojej predošlej účasti boli tými najúspešnejšími, a tak v 9. sérii proti sebe budú stáť len tí, ktorí si v Čo ja viem počínali najlepšie. Pôjde teda o veľmi napínavé epizódy, ktoré v sebe skrývajú potenciálny prísľub vytvorenia výherného rekordu.

Moderátorom bude aj tentokrát obľúbený Marcel Merčiak. Okrem moderátora je dôležitou súčasťou šou aj tím tvorcov na čele s režisérom Tomášom Eibnerom, producentkou Alexandrou Blanarovičovou, dramaturgom Mikulášom Michelčíkom a ďalšími členmi tímu, ktorí sa podieľajú na príprave množstva súťažných úloh a otázok. „Tím sme jemne rozšírili, pretože 9. séria znamená, že množstvo úloh a otázok bolo vytvorených už v minulosti, a tak úloha pripraviť nové sa stáva čoraz náročnejšou,” povedal Mikuláš Michelčík. Jedným z členov tímu, ktorý pripravuje súťažné otázky, je aj rozhlasový moderátor Roman Bomboš, ktorý prezradil, kde s kolegami čerpá inšpiráciu: „Je to čas odsedený nad knihami a odčítaný množstvom encyklopédií, ale aj beletrie a vedeckých i bulvárnych časopisov. Snažíme sa obsiahnuť všetky zložky života okolo nás.” Aj nakrúcanie 9. série bolo ovplyvnené koronavírusovou pandémiou. Celý štáb i súťažiaci boli pred nakrúcaním vždy testovaní, rovnako tak prítomní študenti v publiku, ktorých počet bol aj tentokrát obmedzený na približne 60 prítomných.

S tými najlepšími si môžu zmerať sily aj diváci - z pohodlia svojich domovov. Stačí, ak si zadarmo stiahnu (alebo aktualizujú už stiahnutú) aplikáciu Čo ja viem z App Store či Google play. Ak po skončení kvízu súťažiaci pri obrazovkách zadajú v aplikácii aj svoju e-mailovú adresu, budú po každej odvysielanej časti zaradení do žrebovania o smartfón. V 8. sérii tých, ktorí aplikáciu aktívne využívali, bolo v priemere takmer 30.000, čo je druhé najvyššie množstvo spomedzi všetkých odvysielaných sérií. Prvenstvo si nesie 7. séria, ktorá sa vysielala v čase vypuknutia koronavírusovej pandémie počas plošného lockdownu, keď bola väčšina Slovákov doma a čas trávili napríklad aj súťažením s Čo ja viem. Vtedy aplikáciu využilo v priemere o necelých 10 000 divákov viac (38 989 divákov).

Štart 9. série Čo ja viem si diváci môžu na Jednotke pozrieť už vo štvrtok, 10. februára, o 20.30 h.