7. 2. 2022

Skupina Markíza bola aj v januári 2022 jasným trhovým lídrom celodenne aj v prime-time

 

Skupina Markíza bola aj v januári 2022 jasným 

 

trhovým lídrom celodenne aj v prime-time

 

Suverénne najsledovanejším programom na celom trhu sa uplynulý mesiac v oboch hlavných cieľových skupinách stal mimoriadne úspešný nový dramatický seriál z lekárskeho prostredia Druhá šanca.


Skupina Markíza
si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom januári 2022 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 24,4 % a konkurenčnú skupinu Joj (19,4 %) tak predstihla s rozdielom 5,0 percentuálnych bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 30 z 31 januárových dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v januári 2022 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 17,2 %. Konkurenčná TV Joj (13,1 %) vykázala v rovnakom období o 4,1 percentuálneho bodu slabší výsledok.

Januárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 27,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,6 %) tak predstihla o 4,9 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola rovnako v 30 z 31 dní uplynulého mesiaca.


Samotná TV Markíza dosiahla v januári 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 19,1 % a s rozdielom 2,3 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,8 %).


Skupina Markíza bola v januári 2022 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 21,2 % a odstupom 2,6 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (18,6 %). Trhovým lídrom bola v 26 z 31 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 24,2 % a náskokom 1,1 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (23,1 %), ktorú porazila v 19 z 31 januárových dní.

Nový seriálový megahit Druhá šanca suverénne najsledovanejším januárovým programom

Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého slovenského trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal výnimočný nový dramatický seriál z lekárskeho prostredia s názvom Druhá šanca. Konkrétne išlo o štvrtú premiérovú časť, ktorá v pondelok, 31. januára 2022, dosiahla fantastický rating 13,0 % a rovnako aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,1 %.

Všetkých štyri v januári odvysielané epizódy Druhej šance suverénne ovládli pondelkové večery s excelentným priemerným ratingom 12,1 % a trhovým podielom 28,9 %.

Divákmi aj kritikou nadšene prijatý nový seriál s Jánom Koleníkom v hlavnej úlohe uplynulý mesiac prilákal k obrazovkám v priemere 632-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Aj tejto univerzálnej cieľovej skupine sa absolútne najsledovanejším januárovým programom stala epizóda odvysielaná v pondelok, 31. január 2022, ktorú si vychutnalo až 676-tisíc divákov.

Výborný štart nového komediálneho seriálu Šťastní vs. Šťastní

V januári 2022 uviedla TV Markíza s úspechom na obrazovky aj ďalšiu seriálovú novinku, komediálny seriál Šťastní vs. Šťastní. Hneď prvá epizóda si v stredu, 12. januára 2022, vyslúžila skvelý rating 9,5 % a trhový podiel 23,9 %. Vynikajúcu zábavu v hviezdnom hereckom obsadení si v tento večer užilo až 480-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Všetky tri uplynulý mesiac odvysielané epizódy zaznamenali priemerný rating 8,5 % a trhový podiel 21,6 %. Priemerne si slovenská adaptácia populárneho ruského seriálu získala 415-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Oteckovia úspešne vstúpili už do 5. roku vysielania

Podvečerný seriálový hit Oteckovia v januári 2022 úspešne vstúpil už do 5. roku vysielania. Obľúbený rodinný seriál si uplynulý mesiac pripísal výborný priemerný rating 7,5 % a trhový podiel 24,7 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere rovných 400-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Najlepšie si počínala epizóda odvysielaná v pondelok, 10. januára 2022, ktorá dosiahla vynikajúci rating 8,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,5 %. Pútavé príbehy najobľúbenejších slovenských oteckov si v tento deň vychutnalo 438-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o najsledovanejšiu časť za celý mesiac.

Počasie najsledovanejšie v rámci spravodajstva, Televízne noviny suverénnou jednotkou na trhu

Celkovo najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v strategickej cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu, 23. januára 2022. Dosiahlo excelentný rating 11,2 % a trhový podiel 25,7 %.

Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala 622-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov. Ešte sledovanejšie bolo v tejto univerzálnej cieľovej skupine vydanie z nedele, 9. januára 2022, ktoré si nenechalo ujsť až 655-tisíc divákov.

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny dosiahla v januári 2022 vynikajúci úspech, keď v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zvíťazila nad konkurenciou až v 29 z 31 dní uplynulého mesiaca.

V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali Televízne noviny vynikajúci priemerný rating 9,0 % a trhový podiel 24,9 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere 537-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydania uplynulého mesiaca si v sobotu, 1. januára 2022, a v nedeľu, 23. januára 2022, pozrelo zhodných 598-tisíc divákov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma si v januári 2022 suverénne najúspešnejšie počínal nový turecký romantický seriál Láska na prenájom. Najsledovanejšia bola druhá z dvojice večerných epizód odvysielaná v pondelok, 24. januára 2022, v cieľovej skupine 12-54 dosiahla excelentný rating 3,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 10,9 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ bola táto časť divácky najúspešnejším programom stanice Doma za celý uplynulý mesiac, keď si ju vychutnalo celkovo 231-tisíc divákov.

Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Doma v rámci cieľovej skupiny 12-54 najviac zabodoval premiérový romantický príbeh Stačí pridať lásku, ktorý v sobotu, 22. januára 2022, zaznamenal vynikajúci rating 2,9 % a trhový podiel 6,7 %.

Z ponuky televízie Dajto uplynulý mesiac najviac divákov v rámci oboch hlavných cieľových skupín uprednostnilo komediálnu filmovú tvorbu českého režiséra Zdeňka Trošku. Najvyššie priečky obsadili v cieľovej skupine 12-54 filmy Babovřesky 3 (rating 3,3 % / share 8,6 %, nedeľa 23. 1. 2022), Babovřesky (rating 2,9 % / share 8,5 %, nedeľa 9. 1. 2022), Babovřesky 2 (rating 2,7 % / share 8,0 %, nedeľa 16. 1. 2022) a Kameňák (rating 2,6 % / share 7,5 %, nedeľa 30. 1. 2022). V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si najlepšie počínali Babovřesky 3, ktoré si nenechalo ujsť 161-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA