Obľúbená relácia Reflex od pondelka kompletne
zmení grafický vizuál
K tejto na prvý pohľad výraznej zmene dochádza po viac než päť a pol roku, aktuálnu grafickú výbavu Reflex používal od 24. augusta 2017.
Dlhoročne úspešná relácia Reflex, ktorú televízia Markíza vysiela každý pracovný deň o 17:25 hod., sa divákom a diváčkam už v pondelok 13. marca 2023 predstaví v úplne novom vizuálnom šate. K tejto na prvý pohľad výraznej zmene dochádza po viac než päť a pol roku, aktuálnu grafickú výbavu Reflex používal od 24. augusta 2017.
„V rámci zmeny grafiky nás čaká množstvo nových farieb, žiarivosti, dynamiky a oživenia. Nastal čas posunúť sa o veľký kus ďalej. Myslím si, že sa to celému tímu, ktorý na zmene spolupracoval, naozaj podarilo. Výsledok je skvelý a verím, že aj divákom a diváčkam sa táto zmena bude páčiť a že Reflex dostane novú dušu a výraz,“ zhodnotil Henrich Krejča, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky TV Markíza.
Na zmene vizuálu Reflexu spolupracovalo niekoľko tímov – od grafikov a dramaturgie, cez technické oddelenie, réžiu, kameramanov, moderátorky, až po redaktorov a redaktorky, ktorí pretavia nové prvky aj do reportáží. Premenou prešla úvodná zvučka, logo relácie, vizuál štúdia, predelové jingle či upútavky. Samotný vývoj grafického obalu trval približne trištvrte roka.
„Už dlhšie sme cítili, že Reflex potrebuje zmenu a som rada, že sa nám podarilo prísť s niečím novým, sviežim a trendy. Stagnácia v našom odvetví nemá miesto. Neustále sa zaoberáme tým, čo nové sa deje vo svete a reflektujeme na to napríklad aj takýmito zmenami,“ vysvetľuje šéfredaktorka publicistiky TV Markíza Zuzana Štelbaská.
Po obsahovej stránke ostane Reflex verný svojej doterajšej profilácii. „Mierne však upravíme aj štýl nakrúcania a formu reportáží, no Reflex ostane Reflexom. Stále bude platiť ono už zľudovené heslo „ľudia, príbehy, emócie“, stále bude na prvom mieste nášho záujmu náš divák – problémy všetkého druhu, ktoré ľudia nevedia vyriešiť, zdravotnícke kauzy, investigatíva, ale aj povznášajúce, či tabu a kontroverzné témy, plus pohľady do zákulisia našich úspešných projektov a rozhovory s hviezdami šoubiznisu,“ konštatuje Zuzana Štelbaská. „Našim cieľom v najbližšej dobe je ešte viac obohatiť Reflex o témy, ktoré aktuálne hýbu Slovenskom a priniesť ich do vysielania ešte rýchlejšie,“ dodáva.
Nová vizuálna identita Reflexu je podľa vedúcej kreatívneho oddelenia Centra marketingu TV Markíza Jany Vavrekovej odľahčená výraznou amarantovou červenou farbou, ktorá pôsobí sviežo, dynamicky a vďaka tomu zapamätateľne. Ako doplnok k tejto farbe boli zvolené dva odtiene modrej, ktoré sú, podobne ako nový font, blízke k staničnej vizualite, vďaka čomu je relácia ľahšie priraditeľná k Markíze. Biela farba funguje ako kontrastná na palete zvolených farieb.
„Čo sa týka prvku písmena „x“, rozhodli sme sa ho povýšiť na grafický element. V predošlej identite bolo „x“ fragmentom na konci loga, teraz je svojbytným prvkom, ktorý nám otvoril nové možnosti aj v rámci animácie. Relácia tak pôsobí dynamicky, výrazne a predovšetkým digitálne, vďaka čomu nový Reflex odráža súčasnosť. A aktuálnosť je predsa jeho cieľ,“ uzatvára Jana Vavreková.
Reflex je neodmysliteľnou súčasťou programovej štruktúry TV Markíza od 1. mája 2006, už čoskoro tak dovŕši neuveriteľných 17 rokov na obrazovkách trhového lídra. Vo svojom vysielacom čase je z hľadiska sledovanosti stabilnou jednotkou na trhu. Pútavé reportáže z dielne tímu skúsených redaktorov a redaktoriek bude aj naďalej prezentovať trojica obľúbených moderátoriek - Kvetka Horváthová, Miriam Kalisová a Kristína Kövešová.