Dobré správy nie sú sexy

Negatívne informácie v mediálnom éteri zdanlivo prevažujú, pretože pútajú väčšiu pozornosť publika. Zhodli sa na tom rečníci počas diskusie Dobré správy nie sú sexy, ktorú v pondelok (19. 6.) zorganizovala Rada pre mediálne služby (RpMS) v rámci Mediálne pozitívneho týždňa. Ten vyhlásila od 19. do 25. júna pri príležitosti svetového Positive media day, ktorý pripadá na 22. jún.
Anna Sámelová, ktorá je vedúcou sekcie spravodajstva a publicistiky RTVS, podotkla, že slovenské publikum nie je naučené za obsah platiť, preto naše médiá pracujú v dlhodobej existenčnej neistote. A tak prinášajú informácie, u ktorých predpokladajú vyššiu čítanosť, sledovanosť, počúvanosť a interakciu, pretože sledovanejšie informácie sú ľahšie speňažiteľné.
Vedúci analytického odboru RpMS Stanislav Matějka v tejto súvislosti upriamil pozornosť na algoritmy sociálnych sietí, ktoré ich používateľom zobrazujú práve príspevky s najväčšou interakciou, a to bez ohľadu na ich obsahové zameranie, pričom vychádzajú najmä z dovtedajšieho správania používateľa. Upozornil na neustále silnejúcu potrebu efektívnej regulácie digitálnych platforiem, ktorá má okrem iného prispieť aj k väčšej transparentnosti ich fungovania.
Diskutujúci poznamenali, že vďaka technológiám sme blízko diania, tak ako nikdy doteraz. O tragédiách sa dozvedáme bezprostredne po tom, ako nastanú, vojnu prežívame v priamom prenose. Psychologička z IPčko Zuzana Juráneková vyzdvihla, aké dôležité je budovať si voči všadeprítomnému informačnému prostrediu primeranú odolnosť, inak nás zahltí.
Zdroj: TASR