RTVS odštartovala jarnú sezónu očakávanou premiérou nového historického seriálu Čas nádejí. Prvú epizódu si v nedeľnom prime-time nenechalo ujsť až 532.000 divákov a seriál sa tak stal celkovo najsledovanejším programom dňa. Nový seriál odštartoval historicky s najlepším výkonom v rámci pôvodných seriálov RTVS. Verejnoprávna televízia zožala úspech v prime-time aj počas sviatočného sobotného dňa s dvojdielnym filmom Mastičkár a diváci si nenechali ujsť ani bohatú ponuku rozprávok počas dňa.
V nedeľu 7. januára ponúkla RTVS divákom na Jednotke premiéru nového 8-dielneho historického seriálu Čas nádejí. Prvú epizódu si v prime-time pozrelo až 532.000 divákov pri trhovom podiele 24 % v cieľovej skupine 12+ a seriál bol lídrom aj v cieľovej skupine 12-54 s trhovým podielom 20,5 %. Relácia sa stala celkovo najsledovanejším programom dňa, keď predbehol aj hlavné spravodajské relácie. Po seriálovej premiére ponúkla Jednotka neskôr večer nový dokumentárny cyklus Opri sa o mňa, ktorý prilákal k televíznym obrazovkám 214.000 divákov pri trhovom podiele 24 % v univerzálnej cieľovej skupine.
RTVS sa tešila vysokej sledovanosti aj počas predchádzajúcich dní. V piatok bola Jednotka lídrom od 11.00 h až do 16.00 h keď divákov lákala najmä rozprávkami Čertovské pero (86.000 divákov, shr 14,2 %), Zlatá hus (133.000 divákov, shr 17,9 %), Rozprávky bratov Grimmovcov: Najdlhšie vlasy na svete (182.000 divákov, shr 22,7 %) a Kúzelník Žito (158.000 divákov, shr 17 %). Dvojka oslovila divákov v prime-time Bláznivými dobrodružstvami Louisa de Funésa, prvú časť si pozrelo 85.000 divákov pri trhovom podiele 4,3 % a druhú časť až 93.000 divákov pri trhovom podiele 4,8 % v cieľovej skupine 12+.
Vo sviatočnú sobotu bodovala Jednotka počas dňa najmä rozprávkami. Dopoludnia bodovala s filmami Kováč z Podlesia (121.000 divákov, shr 10,7 %) a Prisľúbená princezná (187.000 divákov, shr 14,3 %). Popoludní bola Jednotka aj jednotkou na trhu v čase od 13.30 h až do 19.00 h s rozprávkami Rozprávky bratov Grimmovcov: Snehulienka (242.000 divákov, shr 16,8 %), Pávie pierko (223.000 divákov, shr 15 %), Chladné srdce (310.000 divákov, shr 19,1 %) a Šípová Ruženka (341.000 divákov, shr 20 %). V prime-time odvysielala Jednotka dvojdielny film Mastičkár, ktorého prvá časť prilákala k obrazovkám 347.000 divákov pri trhovom podiele 16,6 % a druhá časť až 404.000 divákov pri trhovom podiele 21,4 % v cieľovej skupine 12+ a stala sa najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Dvojka ponúkla v prime-time film Fanfan Tulipán, ktorý si pozrelo až 107.000 divákov pri trhovom podiele 5,1 % v univerzálnej cieľovej skupine.
Historické úspechy RTVS počas sviatkov
RTVS dosiahla počas vianočných sviatkov (24.-26. decembra 2023) sumárne najvyšší celodenný podiel na trhu aj sledovanosť od roku 2007, keď medziročne stúpol počet divákov o 25.000 na hodnotu 232.000 a podiel na trhu o 2,6 % až na 20,5 %. V prime-time dosiahla RTVS dokonca najvyšší podiel na trhu v ére peoplemetrov s hodnotou 26,8 % (medziročný nárast o 4,5 %).
Jednotka počas vianočných sviatkov dosiahla najvyšší celodenný podiel na trhu aj sledovanosť od roku 2009 (179.000 divákov, shr 15,9 %) a v prime-time dokonca najvyšší podiel na trhu v ére peoplemetrového merania s nárastom o 4,3 % na hodnotu 22,7 %. Na Štedrý deň dosiahla Jednotka najvyšší podiel na trhu aj sledovanosť v ére peoplemetrového merania počas celého dňa aj v prime-time. Počas celého dňa zaznamenala sledovanosť 237.000 divákov (nárast o 68.000 divákov) pri podiele na trhu 21,3 % (nárast o 6,4 %). V prime-time dosiahla Jednotka sledovanosť až 791.000 divákov (nárast o 190.000 divákov) pri podiele na trhu až 35,4 % (nárast o 9,6 %).
Celkovo najsledovanejším programom na trhu počas sviatočného obdobia bola koprodukčná rozprávka RTVS Tri zlaté dukáty, ktorú si v premiére pozrelo 916.000 divákov (údaj je za live + 3-dňový time shift) s podielom na trhu až 34,7 %. Rozprávku Tri oriešky pre Popolušku si pozrelo 903.000 divákov.
Rovnako sa RTVS darilo aj na prelome roka počas dní 31.12.2023 a 1.1.2024. Počas týchto dní dosiahla sumárne v prime-time najvyšší podiel na trhu od prelomových rokov 2005/2006 pri hodnote až 21,2 %.
Jednotka na prelome roka dosiahla najvyšší celodenný podiel na trhu od prelomových dní 2010/2011 s hodnotou až 15,3 %. Na Nový rok sa tešila najvyššej celodennej sledovanosti aj podielu na trhu od Nového roku 2011 (180.000 divákov, shr 16,2 %). Medziročný nárast zaznamenala Jednotka aj v prime-time počas oboch dní.
Dvojka na prelome roka dosiahla najvyšší podiel na trhu v prime-time od prelomových dní 2005/2006 s hodnotou až 3,7 %. Na Nový rok sa tešila najvyššej sledovanosti aj podielu na trhu v prime-time v ére peoplemetrového merania (99.000 divákov, shr 4,4 %). Medziročný nárast zaznamenala Dvojka v prime-time aj na Silvestra a celodenný nárast sledovanosti a podielu na trhu rovnako počas oboch dní.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA