Skupina Markíza dosiahla vo februári 2024
najlepšiu výkonnosť od roku 2016
Najsledovanejšími programami na celom trhu sa uplynulý mesiac stali
seriálové hity Dunaj, k vašim službám a Zrada, večerné spravodajské
relácie Televízne noviny a Počasie, či úspešná reality šou Na nože.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza,
Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom februári 2024
udržala a medziročne výrazne
posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom
trhu. V novej hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so
započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 32,3 %, ktorý je dokonca najvyšší
od septembra 2016. Konkurenčnú skupinu Joj (21,4 %) tak predstihla s priepastným rozdielom až 10,9
percentuálneho bodu. V porovnaní s februárom 2023 si zároveň polepšila
o 3,7 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každý
jeden z 29 februárových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola vo februári 2024 suverénne najsilnejšou
spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 13-55 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,1 %.
Konkurenčná TV Joj (12,8 %) vykázala v rovnakom období až o 8,3 percentuálneho bodu slabší výsledok. Medziročne si TV
Markíza polepšila o 2,2 percentuálneho bodu.
Februárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne
najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,4 %, vyššiu hodnotu dosiahla naposledy
v októbri 2016. Konkurenčnú
skupinu Joj (22,9 %) predstihla až o 10,5
percentuálneho bodu a zároveň si medziročne polepšila o 3,6
percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola taktiež v každý jeden z 29 dní uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla vo februári 2024 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 22,0 % a s rozdielom 7,0 percentuálnych bodov tak porazila konkurenčnú TV
Joj (15,0 %). V porovnaní s februárom 2023 si TV Markíza polepšila
o 1,4 percentuálneho bodu.
Skupina Markíza bola vo februári
2024 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým
podielom 26,5 % a odstupom 5,4 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny
Joj (21,1 %). V porovnaní s februárom 2023 si aj v tejto univerzálnej
cieľovej skupine polepšila o 2,8 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v každý jeden z 29 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo taktiež
v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 29,0
% a náskokom 6,4 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (22,6 %).
Medziročne si v tomto parametri polepšila o 3,6 percentuálneho bodu.
Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 29 februárových dní.
Fantastický štart nového dramatického seriálu Zrada
Televízia Markíza v pondelok 5.
februára 2024 mimoriadne úspešne odštartovala svoju jarnú
seriálovú novinku. Podmanivý dramatický seriál Zrada sa
v univerzálnej cieľovej skupine 12+ uviedol ako najsledovanejší program
celého uplynulého mesiaca v rámci ponuky všetkých slovenských staníc,
keď si jeho úvodnú epizódu vychutnalo až 618-tisíc divákov.
V hlavnej, obchodne
najdôležitejšej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej
oneskorenej sledovanosti dosiahla prvá epizóda Zrady fantastický rating 10,4
% a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,4 %. V tejto komerčnej
cieľovej skupine išlo o druhý najsledovanejší februárový program.
Všetky štyri uplynulý mesiac
odvysielané časti zaznamenali skvelý priemerný rating 9,7 % a trhový
podiel 29,7 % v cieľovej skupine 13-55. Bravúrne herecké výkony Kláry
Issovej a Milana Ondríka pritiahli k obrazovkám v priemere
až 584-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Dunaj, k vašim službám najsledovanejším februárovým programom
Ďalšími deviatimi epizódami pokračoval minulý mesiac dobový seriálový
megahit Dunaj, k vašim
službám, ktoré dosiahli excelentný priemerný rating 10,2 %
a trhový podiel 29,1 %. Divákmi
aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj
špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere
fantastických 597-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Celkovo najsledovanejším februárovým programom v rámci celého trhu sa v cieľovej
skupine 13-55 stala epizóda odvysielaná v utorok 6. februára 2024, ktorá
zaznamenala vynikajúci rating
10,8 % a trhový podiel 30,1 %. V širšej
cieľovej skupine 12+ bola ešte
o niečo úspešnejšia časť
odvysielaná v utorok 13. februára 2024, ktorá k obrazovkám Markízy pritiahla až 617-tisíc divákov.
Kuchárska reality šou Na nože potvrdzuje status obrovského diváckeho
hitu
Stredajšie večery patria od 21. februára 2024 tretej sérii obľúbenej
kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch.
Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares
potvrdzuje aj túto jar status
obrovského diváckeho hitu.
V rámci uplynulého mesiaca boli odvysielané dve premiérové epizódy,
ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli fantastický priemerný rating 9,1 % aj trhový podiel 28,0 %. K obrazovkám pritiahli v priemere 429-tisíc divákov.
Úspešnejšia z tejto dvojice bola časť odvysielaná v stredu 28. februára 2024, ktorá si
v cieľovej skupine 13-55 pripísala excelentný rating 9,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,0 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ oslovila celkovo až 450-tisíc divákov.
Mama na prenájom stabilne silným podvečerným pilierom
Podvečerný seriálový hit Mama
na prenájom dosiahol vo februári
2024 v cieľovej skupine 13-55 skvelý
priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 25,6 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 408-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Najviac uplynulý mesiac zabodovala epizóda odvysielaná v utorok 27. februára 2024, ktorá si pripísala rating 7,4 % a rovnako aj
najvyšší februárový trhový podiel 29,7 %. Vychutnalo si ju celkovo 435-tisíc
divákov starších ako 12 rokov,
v tejto univerzálnej cieľovej skupine však bola najúspešnejšia časť
odvysielaná v pondelok 5. februára 2024, ktorú si nenechalo ujsť až 440-tisíc divákov.
Televízne noviny jednotkou na trhu takmer každý jeden februárový deň
Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca
v rámci celého trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo
vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne
noviny odvysielané v pondelok 5. februára 2024. Aj so započítaním
trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo fantastický rating 8,9 % a vysoko nadpriemerný
trhový podiel 28,9 % v komerčnej cieľovej skupine
13-55. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento
deň Markíza sprostredkovala 527-tisíc divákom
vo veku nad 12 rokov.
Hlavná spravodajská relácia TV
Markíza Televízne noviny vo februári
2024 zvíťazila nad konkurenciou v 28
z 29 dní. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali priemerný rating 7,7 % a trhový podiel 26,4 %. Sumár spravodajských
aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 460-tisíc divákov starších
ako 12 rokov.
Druhým najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa
v obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané rovnako v pondelok
5. februára 2024. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine
a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 8,8 % a vysoko
nadpriemerný trhový podiel 29,1 %. Aktuálne informácie o
počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala
až 516-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.
Vynikajúco si počínala aj
politická diskusná relácia Na telo, štyri februárové vydania dosiahli výborný
priemerný rating 6,4 % a trhový
podiel 28,4 % v cieľovej skupine 13-55. Zaujímavé debaty na horúce politické
témy sledovalo v priemere 439-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejšie
vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 4. februára 2024
v cieľovej skupine 13-55 fantastický rating 7,1 % a vysoko nadpriemerný
trhový podiel 30,8 %.
Zaujímavá debata moderátora Michala
Kovačiča s ministerkou hospodárstva Denisou Sakovou (Hlas-SD) a
predsedom Progresívneho Slovenska Michalom Šimečkom pritiahla
k obrazovkám celkovo 499-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Skvelé výsledky
zaznamenávala tiež dlhoročne najsledovanejšia ranná šou Teleráno,
v utorok 6. februára 2024 si pripísala na konto zatiaľ najvyšší
tohtoročný trhový podiel 35,6 % v cieľovej skupine 13-55.
Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI
Na obrazovkách televízie Doma si vo februári 2024
v komerčnej cieľovej skupine 13-55 najúspešnejšie počínala v nedeľu
25. februára 2024 odvysielaná poľská romantická komédia Dobrý deň, ľúbim ťa
(rating 1,8 % / share 5,7 %). Druhé miesto obsadila
v sobotu 3. februára 2024 ďalšia romantická komédia S láskou, Rosie
(rating 1,5 % / share 4,7 %) v hlavnej úlohe s Lily
Collins.
V širšej cieľovej skupine
12+ najviac zabodoval turecký dramatický seriál Nedodržaný sľub,
konkrétne išlo o epizódu odvysielanú v stredu 7. februára 2024, ktorú
si vychutnalo 94-tisíc divákov. Aj v cieľovej skupine 13-55 išlo o najsledovanejšiu
časť s ratingom 1,4 % a podielom na trhu 4,4 %.
Televízia Dajto uplynulý mesiac najviac zabodovala v pondelok
26. februára 2024 s dnes už kultovou akčnou komédiou Muži
v čiernom 2. V cieľovej skupine 13-55 dosiahla výborný rating
2,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,1 %. V cieľovej
skupine 12+ patrilo februárové prvenstvo kultovému komediálnemu seriálu Susedia,
pri najsledovanejšej epizóde sa v utorok 6. februára 2024 dobre
zabavilo 116-tisíc divákov.
Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej
televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného
českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v nedeľu 11.
februára 2024 dosiahla vynikajúci rating 2,4 % a vysoko
nadpriemerný trhový podiel 7,0 % v cieľovej skupine 13-55. V
univerzálnej cieľovej skupine 12+ bola so 141-tisíc divákmi pri
obrazovkách najsledovanejšia časť z nedele 18. februára 2024.
Dáta sú uvedené v meraní
LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine
13-55.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA