6. 3. 2024

Skupina Markíza dosiahla vo februári 2024 najlepšiu výkonnosť od roku 2016

 

Skupina Markíza dosiahla vo februári 2024



 najlepšiu výkonnosť od roku 2016

Najsledovanejšími programami na celom trhu sa uplynulý mesiac stali seriálové hity Dunaj, k vašim službám a Zrada, večerné spravodajské relácie Televízne noviny a Počasie, či úspešná reality šou Na nože.


Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom februári 2024 udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V novej hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 32,3 %, ktorý je dokonca najvyšší od septembra 2016. Konkurenčnú skupinu Joj (21,4 %) tak predstihla s priepastným rozdielom až 10,9 percentuálneho bodu. V porovnaní s februárom 2023 si zároveň polepšila o 3,7 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každý jeden z 29 februárových dní.


Taktiež aj samotná TV Markíza bola vo februári 2024 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 13-55 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,1 %. Konkurenčná TV Joj (12,8 %) vykázala v rovnakom období až o 8,3 percentuálneho bodu slabší výsledok. Medziročne si TV Markíza polepšila o 2,2 percentuálneho bodu.


Februárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,4 %, vyššiu hodnotu dosiahla naposledy v októbri 2016. Konkurenčnú skupinu Joj (22,9 %) predstihla až o 10,5 percentuálneho bodu a zároveň si medziročne polepšila o 3,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola taktiež v každý jeden z 29 dní uplynulého mesiaca.



Samotná TV Markíza dosiahla vo februári 2024 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 22,0 % a s rozdielom 7,0 percentuálnych bodov tak porazila konkurenčnú TV Joj (15,0 %). V porovnaní s februárom 2023 si TV Markíza polepšila o 1,4 percentuálneho bodu.


Skupina Markíza bola vo februári 2024 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 26,5 % a odstupom 5,4 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,1 %). V porovnaní s februárom 2023 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 2,8 percentuálneho bodu.  Trhovým lídrom bola v každý jeden z 29 dní uplynulého mesiaca.

Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 29,0 % a náskokom 6,4 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (22,6 %). Medziročne si v tomto parametri polepšila o 3,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 29 februárových dní.

Fantastický štart nového dramatického seriálu Zrada

Televízia Markíza v pondelok 5. februára 2024 mimoriadne úspešne odštartovala svoju jarnú seriálovú novinku. Podmanivý dramatický seriál Zrada sa v univerzálnej cieľovej skupine 12+ uviedol ako najsledovanejší program celého uplynulého mesiaca v rámci ponuky všetkých slovenských staníc, keď si jeho úvodnú epizódu vychutnalo až 618-tisíc divákov.

V hlavnej, obchodne najdôležitejšej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla prvá epizóda Zrady fantastický rating 10,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,4 %. V tejto komerčnej cieľovej skupine išlo o druhý najsledovanejší februárový program.

Všetky štyri uplynulý mesiac odvysielané časti zaznamenali skvelý priemerný rating 9,7 % a trhový podiel 29,7 % v cieľovej skupine 13-55. Bravúrne herecké výkony Kláry Issovej a Milana Ondríka pritiahli k obrazovkám v priemere až 584-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Dunaj, k vašim službám najsledovanejším februárovým programom

Ďalšími deviatimi epizódami pokračoval minulý mesiac dobový seriálový megahit Dunaj, k vašim službám, ktoré dosiahli excelentný priemerný rating 10,2 % a trhový podiel 29,1 %. Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 597-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Celkovo najsledovanejším februárovým programom v rámci celého trhu sa v cieľovej skupine 13-55 stala epizóda odvysielaná v utorok 6. februára 2024, ktorá zaznamenala vynikajúci rating 10,8 % a trhový podiel 30,1 %. V širšej cieľovej skupine 12+ bola ešte o niečo úspešnejšia časť odvysielaná v utorok 13. februára 2024, ktorá k obrazovkám Markízy pritiahla až 617-tisíc divákov.

Kuchárska reality šou Na nože potvrdzuje status obrovského diváckeho hitu

Stredajšie večery patria od 21. februára 2024 tretej sérii obľúbenej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares potvrdzuje aj túto jar status obrovského diváckeho hitu.

V rámci uplynulého mesiaca boli odvysielané dve premiérové epizódy, ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli fantastický priemerný rating 9,1 % aj trhový podiel 28,0 %. K obrazovkám pritiahli v priemere 429-tisíc divákov.

Úspešnejšia z tejto dvojice bola časť odvysielaná v stredu 28. februára 2024, ktorá si v cieľovej skupine 13-55 pripísala excelentný rating 9,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,0 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ oslovila celkovo až 450-tisíc divákov.

Mama na prenájom stabilne silným podvečerným pilierom

Podvečerný seriálový hit Mama na prenájom dosiahol vo februári 2024 v cieľovej skupine 13-55 skvelý priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 25,6 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 408-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Najviac uplynulý mesiac zabodovala epizóda odvysielaná v utorok 27. februára 2024, ktorá si pripísala rating 7,4 % a rovnako aj najvyšší februárový trhový podiel 29,7 %. Vychutnalo si ju celkovo 435-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v tejto univerzálnej cieľovej skupine však bola najúspešnejšia časť odvysielaná v pondelok 5. februára 2024, ktorú si nenechalo ujsť až 440-tisíc divákov.

Televízne noviny jednotkou na trhu takmer každý jeden februárový deň

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané v pondelok 5. februára 2024. Aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo fantastický rating 8,9 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,9 % v komerčnej cieľovej skupine 13-55. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 527-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny vo februári 2024 zvíťazila nad konkurenciou v 28 z 29 dní. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali priemerný rating 7,7 % a trhový podiel 26,4 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 460-tisíc divákov starších ako 12 rokov.



Druhým najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané rovnako v pondelok 5. februára 2024. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 8,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 29,1 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 516-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

Vynikajúco si počínala aj politická diskusná relácia Na telo, štyri februárové vydania dosiahli výborný priemerný rating 6,4 % a trhový podiel 28,4 % v cieľovej skupine 13-55. Zaujímavé debaty na horúce politické témy sledovalo v priemere 439-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 4. februára 2024 v cieľovej skupine 13-55 fantastický rating 7,1 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,8 %.

Zaujímavá debata moderátora Michala Kovačiča s ministerkou hospodárstva Denisou Sakovou (Hlas-SD) a predsedom Progresívneho Slovenska Michalom Šimečkom pritiahla k obrazovkám celkovo 499-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Skvelé výsledky zaznamenávala tiež dlhoročne najsledovanejšia ranná šou Teleráno, v utorok 6. februára 2024 si pripísala na konto zatiaľ najvyšší tohtoročný trhový podiel 35,6 % v cieľovej skupine 13-55.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI

Na obrazovkách televízie Doma si vo februári 2024 v komerčnej cieľovej skupine 13-55 najúspešnejšie počínala v nedeľu 25. februára 2024 odvysielaná poľská romantická komédia Dobrý deň, ľúbim ťa (rating 1,8 % / share 5,7 %). Druhé miesto obsadila v sobotu 3. februára 2024 ďalšia romantická komédia S láskou, Rosie (rating 1,5 % / share 4,7 %) v hlavnej úlohe s Lily Collins.

V širšej cieľovej skupine 12+ najviac zabodoval turecký dramatický seriál Nedodržaný sľub, konkrétne išlo o epizódu odvysielanú v stredu 7. februára 2024, ktorú si vychutnalo 94-tisíc divákov. Aj v cieľovej skupine 13-55 išlo o najsledovanejšiu časť s ratingom 1,4 % a podielom na trhu 4,4 %.

Televízia Dajto uplynulý mesiac najviac zabodovala v pondelok 26. februára 2024 s dnes už kultovou akčnou komédiou Muži v čiernom 2. V cieľovej skupine 13-55 dosiahla výborný rating 2,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,1 %. V cieľovej skupine 12+ patrilo februárové prvenstvo kultovému komediálnemu seriálu Susedia, pri najsledovanejšej epizóde sa v utorok 6. februára 2024 dobre zabavilo 116-tisíc divákov.

Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v nedeľu 11. februára 2024 dosiahla vynikajúci rating 2,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 7,0 % v cieľovej skupine 13-55. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ bola so 141-tisíc divákmi pri obrazovkách najsledovanejšia časť z nedele 18. februára 2024.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA