Skupina Markíza bola v marci 2024
trhovým lídrom každý jeden deň
Ďalšími divácky najúspešnejšími programami na celom trhu sa uplynulý
mesiac stali predvolebný diskusný duel Pellegrini vs. Korčok, seriálové hity
Dunaj, k vašim službám a Zrada, či úspešná reality šou Na nože.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza,
Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom marci 2024 udržala a medziročne výrazne posilnila
stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej,
obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej
oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný
celodenný trhový podiel 31,6 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,2 %) tak predstihla s výrazným rozdielom až 9,4
percentuálneho bodu. V porovnaní s marcom 2023 si zároveň polepšila
o 2,0 percentuálne body. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každý
jeden z 31 marcových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v marci 2024 suverénne najsilnejšou
spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 13-55 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,3 %.
Konkurenčná TV Joj (12,9 %) vykázala v rovnakom období až o 8,4 percentuálneho bodu slabší výsledok. Medziročne si TV
Markíza polepšila o 1,8 percentuálneho bodu.
Marcové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne
najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,2 %. Konkurenčnú skupinu Joj (23,2 %) predstihla dokonca až o 10,0 percentuálnych bodov a zároveň si
medziročne polepšila o 2,0 percentuálne body. Jednotkou na trhu
bola v 30 z 31 dní uplynulého
mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla marci 2024 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 23,2 % a s rozdielom 9,0 percentuálnych bodov tak porazila konkurenčnú TV
Joj (14,2 %). V porovnaní s marcom 2023 si TV Markíza polepšila o 0,8
percentuálneho bodu.
Skupina Markíza bola v marci 2024
jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým
podielom 26,8 % a odstupom 5,5 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny
Joj (21,3 %). V porovnaní s marcom 2023 si aj v tejto univerzálnej
cieľovej skupine polepšila o 1,3 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 30 z 31 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo
taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na
trhu 30,0 % a náskokom 7,5 percentuálneho bodu pred skupinou Joj
(22,5 %). Medziročne si v tomto parametri polepšila o 2,1
percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28
z 31 marcových dní.
Tanečná horúčka opäť ovládla Slovensko, veľkolepá šou Let’s Dance
kraľuje nedeľným večerom
Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu a v oboch
hlavných cieľových skupinách sa stala dlhoročne obľúbená tanečná
šou Let’s Dance. Divácky najúspešnejší priamy prenos
uplynulého mesiaca dosiahol v nedeľu 31. marca 2024 v komerčnej
cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej
sledovanosti fantastický rating 11,9
% a vysoko nadpriemerný trhový podiel 36,2 %.
Päť marcových epizód veľkolepej tanečnej šou nedalo v nedeľné večery konkurencii najmenšiu šancu, keď zaznamenali vynikajúci priemerný rating
10,4 % a trhový podiel 35,0 %.
Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo
známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si v marci 2024
vychutnávalo v priemere až 635-tisíc
divákov starších ako 12 rokov.
V tejto širšej cieľovej skupine bolo taktiež najsledovanejšie piate vydanie, ktoré si v nedeľu 31. marca 2024 nenechalo ujsť dokonca až 678-tisíc divákov.
Obrovský divácky záujem o prezidentský duel Pellegrini vs.
Korčok
Druhým divácky najúspešnejším marcovým programom v rámci celého trhu sa v pondelok
18. marca 2024 v oboch hlavných cieľových skupinách stal vôbec prvý exkluzívny
diskusný súboj dvoch najhorúcejších kandidátov na post hlavy štátu -
Petra Pellegriniho a Ivana Korčoka.
V hlavnej, obchodne podstatnej
cieľovej skupine 13-55 dosiahla večerná relácia Prezident 2024: Predvolebná
diskusia excelentný rating 11,3 % a taktiež aj vysoko nadpriemerný trhový
podiel 32,6 %. Zaujímavú debatu dvoch prezidentských favoritov moderovanú Michalom
Kovačičom si nenechalo ujsť celkovo až 665-tisíc divákov starších
ako 12 rokov.
Dunaj, k vašim službám, Zrada a Mama na prenájom
pokračovali v úspešnom ťažení
V uplynulom marci 2024 sa vynikajúco darilo aj
všetkým trom seriálovým hitom TV Markíza. Ďalšími ôsmimi epizódami pokračoval
minulý mesiac mimoriadne úspešný dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám, ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli vynikajúci priemerný rating 9,7 %
a trhový podiel 28,2 %.
Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne
pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými
hviezdami nabitým obsadením prilákal
k obrazovkám v priemere fantastických 576-tisíc divákov vo veku
nad 12 rokov.
V cieľovej skupine 13-55 sa v marci najlepšie darilo epizóde odvysielanej
vo štvrtok 28. marca 2024, ktorá zaznamenala najvyšší marcový rating 10,8 % a rovnako aj najlepší trhový
podiel 30,0 %. Taktiež aj
v širšej cieľovej skupine 12+ išlo o najúspešnejšiu časť, keď k obrazovkám Markízy pritiahla až 630-tisíc
divákov. Zároveň tak Dunaju patril
v oboch hlavných cieľových skupinách aj status absolútne najsledovanejšieho seriálu na trhu.
V marci 2024 ponúkla TV
Markíza aj ďalšie tri premiérové epizódy podmanivého dramatického seriálu Zrada.
V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali výborný priemerný rating 9,1 % a trhový
podiel 27,3 %. Bravúrne herecké výkony Kláry Issovej a Milana
Ondríka pritiahli k obrazovkám v priemere až 537-tisíc
divákov starších ako 12 rokov.
Najviac zabodovala šiesta
epizóda odvysielaná v pondelok 11. marca 2024, ktorá si pripísala rating
9,4 % a trhový podiel 28,0 % v cieľovej skupine 13-55.
K obrazovkám TV Markíza pritiahla 556-tisíc divákov vo veku nad 12
rokov, v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ešte o niečo lepšie
počínala piata časť odvysielaná 4. marca 2024, ktorú si nenechalo ujsť 567-tisíc
divákov.
Podvečerný seriálový hit Mama
na prenájom dosiahol v marci
2024 v cieľovej skupine 13-55 skvelý
priemerný rating 6,2 % a trhový podiel 26,1 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 392-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Najvyššiu marcovú sledovanosť hlási epizóda odvysielaná v stredu 6. marca 2024, ktorá si pripísala skvelý rating 7,3 % a trhový
podiel 29,2 %. Vychutnalo si ju
celkovo 430-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Kuchárska reality šou Na nože potvrdzuje status obrovského diváckeho
hitu
Stredajšie večery patrili aj v marci 2024 tretej sérii obľúbenej
kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch.
Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares
potvrdzuje aj túto jar status
obrovského diváckeho hitu.
V rámci uplynulého mesiaca boli odvysielané štyri premiérové epizódy,
ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli fantastický priemerný rating 9,4 % aj trhový podiel 30,5 %. K obrazovkám pritiahli v priemere 451-tisíc divákov.
Najúspešnejšia bola časť
odvysielaná v stredu 13. marca 2024, ktorá si v cieľovej skupine
13-55 pripísala excelentný rating
10,3 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 32,9 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ oslovila celkovo až 500-tisíc divákov.
Počasie najsledovanejšie v rámci spravodajstva, Televízne
noviny jednotkou na trhu takmer každý deň
Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa
v obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej
oneskorenej sledovanosti stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu 17. marca 2024. V tejto
komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej
oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný
rating 9,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,4 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 505-tisíc divákom vo
veku nad 12 rokov. Ešte úspešnejšie v tejto univerzálnej cieľovej
skupine bolo Počasie odvysielané v nedeľu 10. marca 2024, ktoré si nenechalo
ujsť 512-tisíc divákov.
Status suverénne najúspešnejšej hlavnej
spravodajskej relácie na trhu v komerčnej cieľovej skupine
13-55 potvrdili aj v marci 2024 Televízne
noviny. Najviac divákov si pozrelo vydanie z nedele 17. marca 2024, ktoré dosiahlo
fantastický rating 8,6 %
a trhový podiel 26,5 %. Súhrn najdôležitejších
udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 474-tisíc divákom vo
veku nad 12 rokov, celkovo najsledovanejšie však bolo so 485-tisíc divákmi
pri obrazovkách vydanie zo stredy 13. marca 2024.
Hlavná spravodajská relácia TV
Markíza Televízne noviny v marci
2024 zvíťazila nad konkurenciou v 30
z 31 dní. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali priemerný rating 7,3 % a trhový podiel 25,4 %. Sumár spravodajských
aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 441-tisíc divákov starších
ako 12 rokov.
Vynikajúco si počínala aj
politická diskusná relácia Na telo, tri marcové vydania dosiahli výborný
priemerný rating 5,2 % a trhový
podiel 24,6 % v cieľovej skupine 13-55. Zaujímavé debaty na horúce politické
témy sledovalo v priemere 388-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejšie
vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 10. marca 2024
v cieľovej skupine 13-55 rating 5,3 % a trhový podiel 23,5 %.
Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI
Na obrazovkách televízie Doma si v marci 2024 v oboch
hlavných cieľových skupinách najlepšie počínala veľkonočná klasika,
kultový rodinný seriál Anna zo Zeleného domu. Konkrétne išlo
o tretiu epizódu 2. série, ktorá v nedeľu 31. marca 2024 dosiahla skvelý
rating 1,7 % a trhový podiel 5,5 % v cieľovej skupine 13-55. Vychutnalo
si ju celkovo 89-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Televízia Dajto uplynulý mesiac najviac zabodovala v piatok
29. marca 2024 s premiérovým akčným kinohitom Mechanik zabijak 2 s hviezdnym
Jasonom Stathamom v hlavnej úlohe. V cieľovej skupine 13-55
dosiahol výborný rating 2,5 % a vysoko nadpriemerný
trhový podiel 7,6 %. Marcové prvenstvo mu patrilo aj v cieľovej
skupine 12+, keď si ho nenechalo ujsť 125-tisíc divákov.
Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej
televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného
českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v sobotu 2. marca
2024 dosiahla vynikajúci rating 2,3 % a vysoko nadpriemerný trhový
podiel 8,5 % v cieľovej skupine 13-55. V univerzálnej cieľovej
skupine 12+ pritiahla k obrazovkám celkovo 132-tisíc divákov.
Dáta sú uvedené v meraní
LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine
13-55.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA