4. 2. 2025

Prieskum: Markíza, Expres a Nový Čas sú naďalej najpopulárnejšie slovenské médiá

Prieskum: Markíza, Expres a Nový Čas sú



 naďalej najpopulárnejšie slovenské médiá

Denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max, mesačník Doma v záhrade, Rádio Expres a televízia Markíza patrili v druhom a treťom kvartáli 2024 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle, ktorý realizuje spoločnosť Median SK. TASR ich poskytla zástupkyňa spoločnosti Linda Kleinertová. Zber dát sa uskutočnil od 24. júna 2024 do 15. decembra 2024 na vzorke 4125 respondentov.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 22 percent opýtaných - pri metodike "čítal posledné vydanie". Pri metodike "čítal posledných 14 dní" dosiahla čítanosť hodnotu 43,8 percenta. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 9,3 percenta. Nasledujú denníky Šport a Pravda (oba po 4,7 percenta) a denník Plus jeden deň (4,6 percenta). Denník Sme mal čítanosť 4,5 percenta, Hospodárske noviny 3,3 percenta a Denník N 2,7 percenta.
Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 24,4 percenta opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (6 percent). Týždenníky Život a Eurotelevízia mali po 3,9 percenta čítanosti a Rytmus života 2,8 percenta. Nasledujú týždenníky Báječná žena (2,6 percenta), Šarm a Chvíľka pre teba (oba po 2,4 percenta). Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla 7,3 percenta a sieť Petit Press MY noviny 3,2 percenta.
Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 10,6 percenta populácie vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV Max (4,5 percenta). Nasleduje Relax s 2,7 percenta, Tele plus s dvoma percentami, 100+1 s 1,6 percenta, Žena a život s jedným percentom a Môj okamih šťastia s čítanosťou 0,5 percenta. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť 1,8 percenta.
Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 39,3 percenta. Najviac (5,2 percenta) mal časopis Doma v záhrade. Nasleduje Záhradkár so 4,8 percenta, Emma (4,4 percenta), Zdravie (4,2 percenta). Časopis Nový Čas krížovky eviduje 3,9 percenta, Napínavé krížovky 3,6 percenta a Auto motor a šport 3,5 percenta.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 51,8 percenta populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres s 15,1 percenta. Nasledujú Rádio Slovensko (11,7 percenta) a Fun rádio (9,7 percenta). Rádio Európa 2 dosiahlo 9,1 percenta, Rádio Vlna 7,7 percenta. Rádio Melody si zaplo 5,6 percenta a Rádio Regina 3,9 percenta respondentov.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval posledný týždeň" predstavuje 88,2 percenta. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (34,8 percenta), nasleduje Rádio Slovensko (23,4 percenta) a Fun rádio (23,2 percenta). Rádio Európa 2 počúva aspoň raz za týždeň 21,4 percenta, Rádio Vlna 18 percent a Rádio Melody 13,7 percenta. Na siedmej priečke skončilo Rádio Regina so 7,7 percenta.
Sledovanosť všetkých televízií podľa parametru "sledovali včera" dosahovala 74 percent, čo predstavuje viac ako 3,2 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 32,4 percenta, druhá TV Joj zaznamenala 23,5 percenta a tretia verejnoprávna Jednotka dosiahla sledovanosť na úrovni 20,3 percenta.


Zdroj: TASR