Skupina Markíza bola v januári 2025 trhovým lídrom každý
jeden deň, medziročne si polepšila
Najsledovanejšími programami v rámci vysielania TV Markíza sa uplynulý mesiac stali hlavná spravodajská relácia Televízne noviny, nový denný rodinný seriál Sľub a dobový seriálový megahit Dunaj, k vašim službám.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK aj v uplynulom januári 2025 udržala a medziročne zároveň posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. Vo vynovenej hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 32,0 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,5 %) tak predstihla s priepastným rozdielom až 10,5 percentuálneho bodu. V porovnaní s januárom 2024 si zároveň polepšila o 0,7 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý jeden z 31 januárových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v januári 2025 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,8 %. Konkurenčná TV Joj (13,1 %) vykázala v rovnakom období o 6,7 percentuálneho bodu slabší výsledok.
Januárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,4 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,3 %) tak predstihla s výrazne vysokým rozdielom až 10,1 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 1,0 percentuálny bod. Jednotkou na trhu bola v 30 z 31 dní uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla v januári 2025 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 21,0 % a s rozdielom 4,9 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,1 %).
Skupina Markíza bola v januári 2025 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 26,6 % a odstupom 5,6 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,0 %). V porovnaní s januárom 2024 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 1,0 percentuálny bod. Trhovým lídrom bola v každý jeden z 31 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,9 % a náskokom 5,5 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (23,4 %). Medziročne si tak v tomto parametri polepšila o 0,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 27 z 31 januárových dní.
Fenomenálny štart nového denného rodinného seriálu Sľub
V pondelok 13. januára 2025 odštartoval na obrazovkách TV Markíza úplne nový denný rodinný seriál s názvom Sľub, ktorý sa odohráva v zlomovom období 80. rokov. Svojím silným príbehom, vynikajúcim hereckým obsadením a kvalitným produkčným spracovaním si od prvej epizódy doslova podmanil divákov, ktorí si k nemu každý podvečer sadajú v státisícových počtoch.
Za prvý mesiac svojho vysielania dosiahol Sľub v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti fantastický priemerný rating 8,8 % aj trhový podiel 31,6 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 494-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Doposiaľ najviac zabodovala hneď prvá epizóda odvysielaná v pondelok 13. januára 2025, ktorá si pripísala zatiaľ rekordný rating 10,6 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 34,5 %. Vďaka fenomenálnemu výkonu tejto časti sa Sľub stal v rámci uplynulého mesiaca najsledovanejším seriálom na celom trhu. Rovnako aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si túto časť nového seriálového hitu nenechalo ujsť rekordných 591-tisíc divákov, pričom si ju zaplo dokonca až 728-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Triumfálny návrat dobového seriálového megahitu Dunaj, k vašim službám
V tej najlepšej kondícii sa v januári 2025 už so svojou 9. sériou vrátila na obrazovky TV Markíza strhujúca rodinná sága Dunaj, k vašim službám, ktorej deväť premiérových epizód dosiahlo vynikajúci priemerný rating 9,3 % a trhový podiel 28,8 %.
Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 578-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
V cieľovej skupine 14-56 sa najlepšie darilo 3. epizóde odvysielanej vo štvrtok 9. januára 2025, ktorá zaznamenala excelentný rating 10,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,3 %. Prvenstvo jej patrilo aj v širšej cieľovej skupine 12+, keď k obrazovkám pritiahla až 607-tisíc divákov, vďaka čomu si pripísala status absolútne najsledovanejšieho seriálu na trhu. Zaplo si ju dokonca až 726-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Televízne noviny top programom TV Markíza a jednotkou na trhu každý jeden januárový deň
Celkovo najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci vysielania TV Markíza sa v cieľovej skupine 14-56 stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané hneď v prvý deň nového roka, v stredu 1. januára 2025. V tejto novej komerčnej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo fantastický rating 10,8 % a trhový podiel 27,5 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 566-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom zasiahla až 876-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny v januári 2025 zvíťazila nad konkurenciou vo všetkých 31 dňoch. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenali priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 27,1 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 474-tisíc divákov starších ako 12 rokov a s priemerným dosahom až na 788-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Vynikajúco si uplynulý mesiac počínala aj nasledujúca relácia Počasie, najúspešnejšie vydanie bolo odvysielané rovnako v nedeľu 12. januára 2025. V cieľovej skupine 14-56 dosiahlo excelentný rating 9,1 % a trhový podiel 25,8 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 519-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov. V priemere za celý január 2025 dosiahlo Počasie rating 7,6 a podiel na trhu 24,5 % v cieľovej skupine 14-56, k obrazovkám pritiahlo v priemere 460-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Čoraz väčšiemu diváckemu záujmu sa teší vynovená politická diskusná relácia Na telo, tri januárové vydania dosiahli výborný priemerný rating 4,8 % a trhový podiel 20,7 % v cieľovej skupine 14-56. Zaujímavé debaty na horúce politické témy sledovalo v priemere 344-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 26. januára 2025 v cieľovej skupine 14-56 výborný rating 5,3 % a trhový podiel 22,5 %.
Vydanie relácie, v ktorej moderátorka Karolína Lacová privítala ministra životného prostredia Tomáša Tarabu (SNS) a poslankyňu NR SR Máriu Kolíkovú (SaS), pritiahlo k obrazovkám celkovo 368-tisíc divákov starších ako 12 rokov a zasiahlo dokonca až 565-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK
Na obrazovkách televízie Doma sa v januári 2025 v cieľovej skupine 13-55 najlepšie darilo sobotným reprízam nového seriálového hitu Sľub. Celkovo najsledovanejším programom v rámci jej vysielania sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala jedna z epizód odvysielaná v sobotu 25. januára 2025. V cieľovej skupine 14-56 dosiahla fantastický rating 2,9 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 11,3 %. Nenechalo si ju ujsť celkovo 131-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Z atraktívnej filmovej ponuky stanice Doma v cieľovej skupine 14-56 najviac zarezonoval romantický kinohit Zrodila sa hviezda s Lady Gaga a Bradleym Cooperom v hlavných úlohách, ktorý v stredu 1. januára 2025 zaznamenal skvelý rating 2,1 % a trhový podiel 5,3 %.
Najviac divákov televízie Dajto si uplynulý mesiac pozrelo bláznivú českú komédiu Kameňák 3, ktorá v nedeľu 26. januára 2025 dosiahla vynikajúci rating 2,5 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 7,9 % v cieľovej skupine 14-56. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sa pri filme zabavilo 119-tisíc divákov.
Na obrazovkách televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v nedeľu 5. januára 2025 dosiahla vynikajúci rating 2,2 % a trhový podiel 7,0 % v cieľovej skupine 13-55. Najsledovanejšia bola aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ so 145-tisíc divákmi pri obrazovkách.
Najmladšia stanica Markíza KLASIK pritiahla k obrazovkám najviac divákov z cieľovej skupiny 14-56 vďaka kultovému komediálnemu seriálu Alf, epizóda z nedele 26. januára 2025 dosiahla skvelý rating 1,6 % a trhový podiel 4,2 %. V širšej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo epizóde z nedele 5. januára 2025, ktorú si vychutnalo 57-tisíc divákov.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Reach je uvedený s podmienkou tri minúty a viac. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA