Market & Media & Lifestyle 2006
Nový Čas má podľa prieskumu Market & Media & Lifestyle 2006 spoločnosti Median SK 1,1 milióna čitateľov. Mienkotvorné denníky Pravda a Sme si vymenili pozície a Rádio Jemné Melódie zaznamenalo viac ako dvojnásobný nárast počúvanosti.
Denník Pravda sa s 10 % stal druhým najčítanejším denným periodikom a zaradil sa za lídra Nový Čas (25 %). V porovnaní s druhou vlnou Denník Sme klesol o jednu priečku. Spomedzi týždenníkov sa najlepšie darí Plus 7 dní, ktorý si so 16% svoju prvú pozíciu vylepšil. Na druhé miesto sa dostal Nový Čas pre ženy s čítannosťou 10 % a trojku uzatvára spoločenský týždenník Markíza s 9 %. Týždenník Život si svoju pozíciu posilnil a umiestnil sa na štvrtom mieste. Celková čítannosť dvojtýždenníkov predstavuje 21 % populácie vo veku 14 až 79 rokov, čo je nárast o štyri percentá oproti predchádzajúcej - 2. vlne 2006. Najčítanejším titulom je TV max so 6 %. Najväčší pokles zaznamenal dvojtýždenník Tele plus, ktorý oproti druhej vlne (6,4 %) dosiahol 4 % a za ním sa zaradil dvojtýždenník Žena a život s 2 %. V poradí mesačníkov vedie Zdravie s 12 %. Ďalšiu priečku obsadil mesačník pre ženy Eva s 10 % a za ním Emma s 9 %.
Rádio Expres si udržalo prvú pozíciu s 20 %, nasleduje Rádio Slovensko s 19 % a Fun Rádio s 10 %. Najväčší úspech dosiahli Jemné Melódie, ktoré si oproti 2.vlne (4,3 %) polepšili na 9 % počúvanosti. Päticu najpočúvanejších uzatvára druhý okruh Slovenského rozhlasu, Rádio Regina (9 %). Najväčší podiel na trhu (share) zaznamenalo Rádio Expres (22 %), rádio Slovensko má 20 %, s 11 % podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. S rovnakým podielom, 8 %, nasledujú Jemné Melódie a Rádio Regina.
Celková sledovanosť všetkých televízií je 88 % a v 3. vlne ich sledovalo viac ako 3,9 miliónov divákov. Najsledovanejšou sa pritom stala Televízia Markíza s 66 %. Sledovanosť na úrovni 32 % zaznamenala Jednotka, tesne za ňou sa umiestnila TV JOJ s rovnakým výsledkom (32 %). Dvojka dosiahla 5 % sledovanosť, RTL Klub, TA3 a Prima TV 4 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú ČT1 (2%), Nova a Magyar TV1. TV Markíza zaznamenala 49 % podiel na trhu (share), čím sa umiestnila na prvom mieste. TV JOJ dosiahla 19 %, Jednotka 17 %, Dvojka 2 % a slovenskú päticu uzatvára TA3 s 1 %.
Zber dát prieskumu MML-TGI sa uskutočnil od 14.8 do 3.12.2006. Prieskum bol realizovaný na vzorke 2059 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku od 14 do 79 rokov.
Zdroj : Strategie