Vyšívané dezinformácie


Markant reaguje :
Národnosť respondentov je podľa riaditeľa agentúry Markant Mária Dobrovodského jeden z bežných znakov reprezentatívnych prieskumov verejnej mienky, preto nesúhlasí s názorom predsedu SMK Pála Csákyho, že došlo k porušeniu zákona o ochrane osobných údajov. "Národnosť sa pri výskumoch agentúr získava bežne, kto ju nechce uviesť, neuvedie ju. Za sedemnásť rokov, čo túto činnosť robím, počujem prvý raz, že by sa tým mal porušiť zákon," povedal Dobrovodský a dodal, že v telefonickom prieskume, ktorý agentúra Markant urobila pre denník Sme, oslovili respondentov náhodne. "Ak je respondent ochotný odpovedať, nie je problém, výskum je anonymný," dodal Dobrovodský.
Predseda SMK Csáky požiadal generálneho prokurátora, aby preveril zákonnosť získavania údajov pri nedávnom prieskume agentúry Markant o preferenciách Csákyho a jeho predchodcu Bélu Bugára medzi maďarskou menšinou. Prieskum minulý týždeň zverejnil denník Sme. Csáky predpokladá, že pri získavaní odpovedí porušila agentúra zákon o ochrane osobných údajov, pretože príslušnosť k menšine je dôverná.
Telefonický prieskum realizoval Markant od 4. do 5. apríla na vzorke 300 respondentov maďarskej národnosti. Podľa jeho výsledkov by si 72,6 percenta opýtaných vybralo za predsedu SMK Bugára a 11,2 percenta Csákyho.