12. 3. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Ruská spoločnosť Gazprom zaplatí za server RuTube, ktorý podobne ako slávnejší YouTube umožňuje vkladať a prehrávať videonahrávky, 15 milionů dolárov. Mediálna divízia Gazpromu sa tak stane majiteľom internetových stránok, ktoré majú cca mesačne až 5,5 miliónov návštevníkov. Gazprom-Media si tak upevňuje pozície na ruskom mediálnom trhu, vlastní aj televizne stanice NTV a TNT.
Čínska televízna stanica plánuje nakrútiť vlastnú verziu kolumbijskej telenovely Škaredá Betty (2000). Ako informovala Hunan Satellite TV, do hlavnej úlohy obsadili ženu bez predchádzajúcich hereckých skúseností. O jej mužskom partnerovi zatiaľ nerozhodli. Televízia predbežne počíta so 400 epizódami v piatich sezónach. Nakrúcanie by sa malo začať v apríli v nových štúdiách v meste Čangša, kde televízia sídli. O štarte vysielania vedenie televízie zatiaľ nerozhodlo. Hunan TV je známa vďaka úspešnej talentovej šou Super Girls alebo čínskej verzii American Idol.Kolumbijská telenovela Škaredá Betty o obyčajnej žene, ktorá sa snaží zapadnúť do módnej spoločnosti, už má niekoľko verzií v rôznych jazykoch. Americká Škaredá Betty (2006) s Americou Ferrerou v hlavnej úlohe má na svojom konte dva Zlaté glóbusy, tri ceny Emmy alebo režisérsku cenu Directors Guild of America. Českú verziu s názvom Ošklivka Katka začala televízia Prima vysielať 3. marca.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Dievča, ktoré účinkuje v texaskom volebnom klipe senátorky Hillary Clintonovej, by radšej volilo jej straníckeho súpera Baracka Obamu. Povedalo to pre televíziu CNN. Reklamný klip sa začína zábermi spiaceho dievčaťa, po nich nasledujú zábery Hillary Clintonovej, ktorá o tretej hodine nadránom zodvihne vyzváňajúci telefón v Oválnej pracovni Bieleho domu. Politickým posolstvom klipu je skúsenosť senátorky a autori sa v nej voličov pýtajú, kto by mal podľa nich tento krízový hovor medzinárodnej politiky prevziať. Reklamná agentúra pre výrobu filmu použila takmer desaťročný archívny materiál, v ktorom účinkuje dnes 17-ročná Casey Knowlesová. Tú reklama šokovala, keďže v nej vyvolala pocit nelojálnosti. Mladá študentka totiž podporuje Obamu a ak sa práve senátor stane demokratickým nominantom, plánuje ho podporiť v prvých všeobecných voľbách, na ktorých sa bude môcť zúčastniť. Už v minulosti pre Obamu pracovala ako dobrovoľníčka počas jeho senátorskej volebnej kampane. "Myslím, že by bolo skvelé, keby sme sa s Barackom Obamom spojili a vyrobili odpoveď," povedala Knowlesová pre CNN. "Mrzí ma, že ten starý záznam môže pomôcť niekomu, koho nepodporujem," dodala Knowlesová, ktorá plánuje Obamov volebný štáb sprevádzať počas kampane v štáte Oregon.Samotný Obama bral reklamný klip s odstupom. Jeho hovorca informoval, že Clintonová v ňom vsadila na hru s emóciami. "Čo si ľudia myslia, že by som spravil? Zodvihol by som telefón," reagoval Obama. Podľa neho však nejde o to, kto zodvihne telefón, ale aký typ úsudku bude odpovedi predchádzať. Krátko po zverejnení klipu Obamov štáb odpovedal v podobnom duchu. Mužský hlas v klipe voličom pripomenul, že Obama bol proti vojne v Iraku, pretože al-Káida bola v Afganistane, nie v Iraku.Reklama Clintonovej sa stala terčom pozornosti amerických komentátorov, ale aj humoristov. Analytici ho prirovnali ku klipu Dievča so sedmokráskou, ktorá v kampani pre Lyndona Johnsona v roku 1964 odpočítavala lupienky až do výbuchu atómovej bomby. Hoci bol odvysielaný iba jediný raz, mal na výsledky volieb veľký dopad. Komici si vzali na mušku fakt, že telefón zazvoní až šesťkrát, kým ho Clintonová zodvihne. A aj keď sú tri hodiny ráno, sedí v kostýme a s mejkapom za stolom v Oválnej pracovni.

Americký internetový koncern Google môže prevziať spoločnosť DoubleClick, ktorá pôsobí v oblasti online reklamy. Po americkom protimonopolnom úrade akvizíciu bez námietok schválila aj Európska komisia (EK). Hodnota transakcie predstavuje 3,1 miliardy USD, v prepočte 65,44 miliardy SKK. Podľa EK fúzia neohrozí hospodársku súťaž v oblasti interentovej reklamy. Komisia tak rozhodla po niekoľkomesačnom skúmaní transakcie. Bruselskí strážcovia hospodárskej súťaže sa v novembri 2007 rozhodli pre vážne obavy dôkladne preskúmať transakciu. Obávali sa totiž deformácie trhu s online reklamou. Jednou z ich otázok bolo, či by sa DoubleClick, v prípade ak by zostal samostatný, mohol stať vážnym konkurentom pre Google. Komisia nakoniec prišla k záveru, že aj po fúzii zostane na trhu dostatočne silná konkurencia pre novú spoločnosť. Google získava veľkú časť svojho obratu z textovej reklamy, ktorá sa zobrazuje vedľa výsledkov vyhľadávania. DoubleClick ponúka softvér a služby pre online reklamu a e-mail marketing. Konkurenti Google, ako sú Microsoft a Yahoo!, namietali, že prevzatie poškodí hospodársku súťaž na lukratívnom trhu s internetovou reklamou.

Britská televízna a rozhlasová stanica BBC začala dnes vysielať televízne programy v arabskom jazyku. Kanál financovaný vládou Veľkej Británie bude záujemcom 12 hodín denne ponúkať predovšetkým nezávislé spravodajské relácie a analýzy z rôznych oblastí života. Ku koncu roku by sa arabský televízny program BBC mal rozšíriť na 24 hodín denne a doplniť tak už existujúci rozhlasový program v arabčine. Nový program BBC by mal konkurovať populárnym satelitným programom panarabských televíznych staníc al-Arabíja a al-Džazíra. Arabský program BBC môže intenzívne čerpať a profitovať zo spolupráce s vyše 250 korešpondentmi, informujúcimi zo 72 úradov, fungujúcich v rôznych kútoch sveta, píše agentúra Reuters.

Copyright © TASR 2008
Väčšina českej populácie vie o možnosti prijímať reklamu do mobilného telefónu a viac ako polovica vie o pripravovanom televíznom vysielaní, ktoré budú môcť sledovať v mobile. Na názory českej populácie na prenikanie reklamy a televízie do mobilných telefónov sa zamerali otázky položené v rámci pravidelného dotazníka e-omnibus, ktoré v Českej republike realizuje Mediaresearch každý mesiac prostredníctvom on-line dotazníka na minimálnej vzorke 500 respondentov starších ako 15 rokov. 70 % populácie staršej ako 15 rokov počulo o možnosti prijímať reklamu do mobilného telefónu. 45 % by bolo ochotných prijímať reklamu do mobilného telefónu, väčšina (42 %) však iba výmenou za určité výhody od operátora. 29 % populácie naopak zatiaľ reklamu v mobiloch rozhodne odmieta. Boli by ste ochotní prijímať do svojho mobilu reklamné oznamy?

Zdroj: e-omnibus MEDIARESEARCH, február 2008

Tí, čo sú ochotní reklamu do mobilov prijímať, potom skôr dávajú prednosť reklamnému oznamu na nimi definované témy (66 %) pred obecnými reklamami. Viac ako polovica (55 %) českej populácie staršej ako 15 rokov vie o pripravovanej možnosti prijímať televízne vysielanie do mobilného telefónu. 38 % respondentov uviedlo, že by túto službu využilo (8 % určite a 30 % pravdepodobne). Z toho viac ako polovica by v rovnakej miere používala mobil ako ku sledovaniu on-line televízneho vysielania (v reálnom čase), tak ku sledovaniu programov stiahnutých z archívov staníc. Využili by ste možnosti sledovať televízne vysielanie prostredníctvom mobilu? Zdroj: e-omnibus MEDIARESEARCH, február 2008