28. 8. 2008

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Intel a Yahoo! chcú spoločne priniesť internetové služby do televízorov. Ide pritom predovšetkým o služby, ako sú informácie o počasí, o akciových kurzoch, email alebo správy, nie o to, preniesť tradičné využívanie internetu z PC do televízora.
Lišta s ponukou týchto služieb sa objaví na dolnom okraji obrazovky bez toho, aby prekrývala obraz. Prvými partnermi z oblasti spotrebnej elektroniky sa stanú firmy Samsung a Toshiba, ktoré začnú asi ešte tento rok predávať televízne prijímače s uvedenou funkciou. V stredu o tom informoval manažér Intelu Eric Kim v San Franciscu na vývojovom fóre Intelu. Obsahy sa budú z internetu sťahovať pomocou softvéru koncernu Yahoo!. Softvér "pobeží" na novom procesore Intelu CE 3100, o ktorom najväčší svetový výrobca čipov hovoril už v januári na veľtrhu spotrebnej elektroniky v Las Vegas. Procesor okrem iného podporuje videá vo vysokom rozlíšení (HD), audio a 2-D a 3-D grafiku. Je špeciálne vytvorený pre prístroje, ako sú televízne prijímače, settop-boxy a mediálne prehrávače, a mal by výrobcom elektroniky pomôcť integrovať do ich produktov internetové obsahy a multimediálne funkcie. Úspešné spojenie internetových služieb a televízie by mohlo ovplyvniť prerozdelenie výnosov z reklamy. V súčasnosti sa reklama stále viac sťahuje na internet, pretože ľudia pobudnú na sieti stále dlhší čas. Možnosť využívať dôležité internetové služby na televíznom prijímači by posilnila pozíciu televízie ako reklamného média. Stagnujúci trh televíznej reklamy oslabil výsledky skupiny RTL za prvý polrok a najväčšia komerčná televízia Európy vyhlásila, že vyhliadky na posledný kvartál tohto roka sú nejasné. Skupina RTL zároveň uviedla, že jej zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBIDTA) klesol počas prvých šiestich mesiacov tohto roka o 2,5 % na 502 mil. eur. Viaceré komerčné televízne spoločnosti v súčasnosti čelia poklesu televíznej reklamy v Európe. Výkonný riaditeľ RTL, Gerhard Zeiler, sa vyjadril, že spoločnosť v roku 2008 pravdepodobne dosiahne plánovaný zisk, avšak vývin situácie v nasledujúcom období sa vo viacerých krajinách nedá predpovedať. Skupina RTL je vlastníkom Channel 5 vo Veľkej Británii a RTL v Nemecku.
Zástupcovia hollywoodskeho reklamného priemyslu oznámili, že predĺžili zmluvu s hereckou asociáciou The Screen Actors Guild (SAG). Kontrakt o reklame šírenej prostredníctvom televízie, rozhlasu, internetu a iných nových médií predĺžili o šesť mesiacov. Obe strany sa tak dohodli, aby SAG mala viac času na dokončenie rokovaní s hollywoodskymi štúdiami o pracovnej zmluve, ktorej platnosť sa skončila v júni. Jedným z najvážnejších konfliktov je požiadavka hereckej asociácie na príjmy z vysielania vo všetkých druhoch nových médií.
Kanadskú študentku znásilnili, keď sa snažila získať dôkazy o nelegálnej migrácii vo francúzskom pobrežnom meste Calais. Podľa vyhlásenia miestnej prokuratúry novinárka išla do blízkeho lesa prezývaného "džungľa", aby odfotila provizórny tábor pre nelegálnych imigrantov cestujúcich do Veľkej Británie. "Tu sa stala obeťou znásilnenia, páchateľa ešte hľadáme," píše sa vo vyhlásení prokuratúry. "Džungľa" je známym miestom, ktoré využívajú nelegálni imigranti a prevádzači na cestu cez Lamanšský prieliv. Podľa zdrojov francúzskej spravodajskej agentúry AFP z prostredia vyšetrovateľov v stredu francúzske úrady zatkli 150 nelegálnych prisťahovalcov, väčšina z nich pochádzala z Blízkeho východu. Kanadská ambasáda potvrdila, že o znásilnení vie a obeť bola naozaj kanadskou občiankou. Britský konzulát v severofrancúzskom Lille zas potvrdil, že Kanaďanka navštevovala Londýnsku školu žurnalistiky (LSJ).
Americká internetová spoločnosť Yahoo stratila svoje prvenstvo na americkom trhu v počte zobrazení on-line reklám, keď ju predbehla sociálna sieť MySpace patriaca do skupiny Fox Interactive Media. Portály tejto skupiny, kde najvýznamnejšiu pozíciu zastáva práve MySpace, zobrazili v júni 56,8 mil. reklám, zatiaľ čo stránky spoločnosti Yahoo mali len 53,1 mil. zobrazení. Tento týždeň o tom informovala spoločnosť na meranie návštevnosti internetových stránok comScore. Za nárastom zobrazení sa však podľa analytikov nemusí skrývať aj väčší zisk, keďže MySpace sa nedarí prilákať lukratívnych zadávateľov reklamy, akých má Yahoo, s ktorými prichádzajú aj vyššie príjmy. Zatiaľ je ešte skoro hovoriť o trvalom vytlačení Yahoo z vedúcej pozície, ale údaje comScore ukazujú, že podiel spoločnosti na trhu s on-line reklamou má klesajúcu tendenciu už od júla 2007. Yahoo však spochybnil metódu vymeriavania comScore aj napriek tomu, že v minulosti používal údaje práve od tejto spoločnosti na potvrdenie svojho prvenstva na trhu. Za úspechom MySpace sa podľa analytikov skrývajú zmeny na stránke, ktoré portál vykonal na začiatku leta tohto roku. Tie totiž umožnili lepšie využiť reklamné možnosti tejto sociálnej siete.
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.