Čítanosť naša
Najčítanejším slovenským denníkom je Nový Čas s 26 percentami, ktoré predstavujú viac ako 1,1 milióna čitateľov. Druhý v poradí je denník Sme s deviatimi percentami.
Čítanosť denníka Plus jeden deň je spolu s denníkom Pravda na tretej pozícii s ôsmimi percentami. Nasledujú denníky Korzár a Šport s čítanosťou štyri percentá a Hospodárske noviny s tromi percentami populácie vo veku 14 - 79 rokov.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, ktorý bol od 15. septembra 2008 do 29. marca 2009 realizovaný na vzorke 4265 občanov Slovenskej republiky vo veku 14-79 rokov.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti tretiemu a štvrtému kvartálu roku 2008 vzrástla o jedno percento a predstavuje ju 46 percent populácie. Tento údaj vychádza z premennej "čítal(a) posledné vydanie". Pokiaľ vychádzame z premennej "čítal(a) posledných 14 dní", ide o 83 percent populácie.
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje 55 percent, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú alebo prečítajú "ostatné" vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov všeobecne vzrástla o jedno percento oproti tretiemu a štvrtému kvartálu 2008.
Týždenník Plus 7 dní dosiahol 16 percent. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 13 percent a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s desiatimi percentami. Časopis Markíza sa umiestnil na štvrtom mieste s deviatimi percentami, na piatom Báječná žena s ôsmimi percentami a na šiestom Eurotelevízia so siedmimi percentami. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny s piatimi percentami.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 17 percent populácie vo veku 14-79 rokov. Je to jednopercentný nárast oproti tretiemu a štvrtému kvartálu 2008. Najčítanejším titulom je TV max so štyrmi percentami. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol tri percentá a za ním sa zaradil dvojtýždenník Teleprogram s jedným percentom. Rovnakú čítannosť dosiahli aj dvojtýždenníky Relax, Žena a život, Autoburza a TV Svet.
Copyright © TASR 2009