4. 5. 2009

Tlačové bludy

Tlačové bludy
Denník Nový čas dnes v článku Smerácky zaťko ide na veľvyslanectvo a komentári Trafika predviedol ako slovenská tlač dokáže brutálne znásilniť pravdu. Autori oboch článkov najprimitívnejším spôsobom prekrútili skutočnosť a zamlčali všetky podstatné informácie a fakty. Museli to urobiť, inak by sa im nepodarilo vyrobiť „kauzu“ rozdávania „trafík“ a „rodinkárstva“ na Úrade vlády SR, pričom ani jedno, ani druhé jednoducho nie je pravda. Slavomíra Ďurišová a Miroslav Staník bohapusto klamú. Marek Eštok nie je poradcom predsedu vlády SR. Pracuje v štátnej službe ako riaditeľ odboru zahraničných vzťahov a protokolu Úradu vlády SR. Táto funkcia plne zapadá do jeho profesionálnej kariéry, lebo od svojich štúdií je kariérnym diplomatom. A stal sa ním skôr, než sa stal zaťom Vladimíra Faiča. Vzápätí po skončení vysokej školy absolvoval v roku 1993 diplomatický kurz a odbornú stáž v Rade Európy v Štrasburgu. Potom pracoval striedavo na viacerých postoch v diplomacii a na MZV SR, bol tiež riaditeľom odboru medzinárodných vzťahov a protokolu NR SR. Má za sebou niekoľkoročné pôsobenie na slovenskom veľvyslanectve v Kyjeve, v rokoch 2002 – 2006 bol zástupcom stálej predstaviteľky SR pri Rade Európy v Štrasburgu. Okrem toho má vynikajúce jazykové znalosti, keďže aktívne ovláda angličtinu, francúzštinu, ruštinu a čiastočne aj nemčinu a ukrajinčinu. V zahraničnej službe je bežné, že diplomati pôsobia striedavo na veľvyslanectvách a na rôznych postoch v štátnej službe na Slovensku. Priebeh diplomatickej kariéry Mareka Eštoka je z tohto hľadiska úplne normálny, až „nudne obyčajný“. V skutočnosti nie je na ňom absolútne nič, čo by sa vymykalo zvyklostiam, nič, čo by mohli médiá za normálnych okolností škandalizovať. Jediným zámerom Nového Času je vyrobiť škandál namierený proti predsedovi vlády SR Robertovi Ficovi a to za každú cenu. Tento prízemný bulvár sa pritom neštíti klamať, zamlčovať fakty, hrubo prekrúcať pravdu a útočiť na ľudí, ktorí si na rozdiel od redaktorov Nového času vykonávajú svoju prácu poctivo a zodpovedne. Slovenská tlač tak opäť dokazuje, že sa stala aktívnym opozičným hráčom, používajúcim tie najšpinavšie praktiky, len aby poškodila vláde SR.
Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR .
Filozofia denníka Pravda v štýle “za každú cenu udrieť a ublížiť“ priviedla jej redaktorov opäť k profesionálnym chybám obludného charakteru. V dnešnom článku „Kaliňák nakúpil vlani autá za 53 miliónov eur“ autorka Vanda Vavrová uviedla, že rezort vnútra vraj nakúpil 20 luxusných limuzín za 24 miliónov eur. Podľa prepočtov denníka Pravda by tak rezort za jednu limuzínu priemerne zaplatil 1,2 miliónov eur, čiže približne 36 miliónov korún, čo je samozrejme nezmysel, tak typický pre dielňu denníka Pravda. Tu by sa ešte dalo uveriť, že išlo len o matematickú chybu a nie o schválnosť, aj keď sa táto klamlivá informácia objavila v článku hneď na troch miestach, samozrejme vrátane toho pod fotografiou ministra vnútra. Problém je ale omnoho širší. Redaktorka nezabudla zdôrazniť, že ide vraj o autá pre politikov, teda naznačila, že rezort vnútra údajne takmer polovicu minuloročného rozpočtu pre automobilový park minul na autá pre politikov. Toto je už absolútna lož. Rezort v skutočnosti nakúpil v minulom roku 11 áut za niečo vyše 45 miliónov korún, ktoré Úrad na ochranu ústavných činiteľov využíva aj na prepravu politikov. A okrem nich napríklad vozidlá na prepravu špeciálnych sudcov, ústavných sudcov, či zahraničných delegácií. A jedným dychom je potrebné dodať aj to, že 40 % vozového parku spomínaného úradu je starších ako 10 rokov, alebo má najazdených vyše 240 tisíc kilometrov, teda už zjavne nemôžu plniť úlohy vyplývajúce zo zákona. Napriek tomuto katastrofálnemu stavu rezort obmedzil nákup limuzín len na nevyhnutné minimum a väčšinu prostriedkov investoval do hasičskej a policajnej automobilovej techniky. Bude skutočne vzrušujúce sledovať, či sa denník Pravda dokáže zajtra ospravedlniť aspoň za zlý matematický prepočet, ktorým hrubo zaviedol verejnosť, alebo dokonca za nezmysel ako celok.
Komunikačný odbor MV SR