7. 12. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Poskytovatelia audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie budú musieť v katalógu programov, ktoré poskytujú, označovať vekovú prístupnosť programov. Zaviesť to má novelizácia vyhlášky Ministerstva kultúry SR, ktorá nadväzuje na novelu zákona o vysielaní a retransmisii. Poskytovatelia audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie budú musieť v katalógu programov, ktoré poskytujú, označovať vekovú prístupnosť programov. Zaviesť to má novelizácia vyhlášky Ministerstva kultúry SR, ktorá nadväzuje na novelu zákona o vysielaní a retransmisii. Obe normy z dielne Ministerstva kultúry SR majú platiť od polovice decembra. Podľa návrhu vyhlášky by sa internetové videá tak mali označovať rovnako ako v prípade programov vysielaných v televízii. Takzvaní "smajlíci" označia vhodnosť alebo nevhodnosť programu pre deti a mládež do a od 7, 12, 15 alebo 18 rokov, tiež programy vhodné pre všetkých maloletých. Služby na požiadanie by mali byť regulované menej prísne, ako televízne vysielanie. Dôvodom podľa ministerstva kultúry je, odlišnosť možností výberu a ovládania, ktoré má používateľ služieb na požiadanie a tiež nižší vplyv audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie na spoločnosť. Poskytovanie audiovizuálnych mediálnych služieb na požiadanie totiž podľa ministerstva "predstavuje nový, rozvíjajúci sa druh služieb na slovenskom trhu". Návrh vyhlášky tiež odstraňuje niektoré legislatívne nedostatky jej súčasného znenia. Napríklad pravidlo, podľa ktorého sa programy neprístupné do 18 rokov môžu v televízii vysielať len medzi 22:00 a 06:00 rozširuje i na rozhlasové vysielanie. Rozhlasoví vysielatelia budú musieť označiť vekovú prístupnosť svojich programov v prehľade programov, ktorý poskytnú na zverejnenie hromadným informačným prostriedkom. Zákon o vysielaní a retransmisii by sa mal od polovice decembra vzťahovať popri verejnoprávnych vysielateľoch (STV a SRo) a súkromných televíziách a rádiách aj na internetových televíznych vysielateľov a poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie (video na požiadanie). Vyplýva to z novely zákona, ktorú pripravilo Ministerstvo kultúry SR a parlament ju schváli 29. októbra. Prevádzkovatelia internetového televízneho vysielania nebudú potrebovať na vysielanie od Rady pre vysielanie a retransmisiu licenciou, vysielanie jej však budú musieť oznámiť. Rade budú popri internetových televíziách od polovice decembra podliehať aj poskytovatelia videa na požiadanie. Okrem iného bude viesť evidenciu údajov o poskytovateľoch audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie a údajov o vysielateľoch cez internet. Novela vychádza z povinnosti Slovenska zaviesť do 19. decembra tohto roka do svojho právneho poriadku ustanovenia európskej smernice z 11. decembra 2007 o televíznom vysielaní.
Yahoo a Microsoft dokončili detaily ich plánovaného partnerstva v oblasti internetového vyhľadávania a reklamy. Spoločnosti dúfajú, že projekt implementujú v budúcom roku po schválení regulačnými úradmi v oblasti hospodárskej súťaže. V dohode, ktorá nemá finančný charakter, použije Yahoo nový vyhľadávací systém Microsoftu Bing na svojej vlastnej stránke, kým Yahoo poskytne prístup k jej podnikaniu v oblasti internetovej reklamy. Spojenie Microsoftu s Yahoo prinesie spoločnostiam väčší podiel na trhu internetového vyhľadávania. Analytici sa však nezhodujú v otázke, v akej miere pomôže toto partnerstvo pri vytvorení súpera jednotke na trhu, spoločnosti Google.
Google je nespornou jednotkou na trhu internetového vyhľadávania a reklamy, pričom spoločnosť Forrester odhaduje, že tento trh bude rásť o 15 % ročne a do roku 2014 by mal dosiahnuť len v samotných USA hodnotu viac ako 30 mld. USD. Bing zvýšil svoj podiel na americkom trhu internetového vyhľadávania v októbri o polovicu percentuálneho bodu na takmer 10 %, uviedla firma comScore. Google taktiež pridal pol percentuálneho bodu na 65,4 %, keď podiel Yahoo klesol o 0,8 % na 18 %.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Britská televízia ITV sa dnes ospravedlnila za reality šou, v ktorej dvaja súťažiaci počas nakrúcania stiahli z kože, uvarili a zjedli potkana. Šéfkuchára Gina D'Acampa a herca Stuarta Manninga obvinili z týrania zvierat po tom, ako minulý mesiac zjedli potkanie rizoto, pripravené v šou z austrálskej divočiny I'm a Celebrity ... Get Me Out of Here. Oboch mužov obvinili na základe sťažností ochrancov zvierat, potvrdila polícia Nového Južného Walesu. Hrozí im maximálny možný trest tri roky väzenia. Televízia uviedla, že zámerom producentov bolo dať ľuďom zdravú a bezpečnú radu, ako jesť potkana. Neskontrolovali však, či zabitie zvieraťa bolo legálne. ITV urobí pre budúcoročné diely šou také opatrenia, aby bolo zabezpečené, že sa to "nemôže stať znovu", informovala tlačová agentúra AP. V televíznej šou známe osobnosti podstupujú v austrálskej divočine náročné úlohy, v ktorých si musia poradiť napríklad s pavúkmi alebo slimákmi. Verejnosť za účinkujúcich hlasuje.
Copyright © TASR 2009
Spoločnosť Discovery Communications dnes oznámila vymenovanie Marka Hollingera za prezidenta a výkonného riaditeľa Discovery Networks International. Greg Ricca, súčasný prezident a CEO spoločnosti Discovery Networks International, odchádza zo spoločnosti po prechodnom období. „Už počas svojho pôsobenia na poste prevádzkového riaditeľa bol Mark kľúčovým členom pri formovaní Discovery na jednotku medzi faktografickými spoločnosťami. Jeho vynikajúca orientácia v oblasti globálnej obchodnej činnosti spoločnosti, silné vedúce schopnosti a vízia podnikového rastu z neho robia ideálneho lídra, ktorý povedie Discovery Networks International do budúcnosti," hovorí David Zaslav, prezident a CEO spoločnosti Discovery Communications, priamy nadriadený Marka Hollingera. „Počas uplynulých rokov spoločnosť úspešne stavala na silnej pozícii stanice Discovery Channel. Uvádzali sme na trh nové siete, rozširovali vedúce postavenie v oblasti HD na 45 trhov a zvyšovali podiel divákov na celom svete. Som veľmi vďačný za túto príležitosť a s elánom sa pripájam k talentovanému medzinárodnému tímu spoločnosti. Som presvedčený, že i naďalej dokážeme vytvárať silné energické značky a maximalizovať postavenie našej platformy", dodáva Mark Hollinger. Mark bude v Discovery Communications naďalej zastávať i pozíciu prevádzkového riaditeľa, a to až do vymenovania svojho nástupcu. Mark Hollinger sa stal členom Discovery Communications v roku 1991 ako viceprezident a zástupca hlavného právnika spoločnosti. V roku 1996 bol vymenovaný za hlavným právnikom spoločnosti, ktorým je až dodnes. Zároveň prevzal zodpovednosť za obchodné záležitosti Discovery group. V roku 1999 prešlo pod jeho vedenie oddelenie produkčného manažmentu a v roku 2001 postúpil na funkciu výkonného viceprezidenta divízie Corporate Operations. V období od 2003 do 2007 vykonával funkciu staršieho výkonného viceprezidenta divízie Corporate Operations. Pred vymenovaním do funkcie COO v januári 2008 bol prezidentom divízie Global Business and Operations. Pred svojím pôsobením v Discovery vykonával Mark Hollinger funkciu Senior Associate v právnickej kancelárii Paul, Weiss, Rifkind, Wharton & Garrison v New Yorku. Taktiež prednášal právo na Columbia Law School. Je držiteľom titulu doktora práv z Yale Law School a akademického titulu B.A. z Colgate Univerzity.