A tento : Nijaký dopad na štátny rozpočet by nemala dočasná revízia percenta vysielacieho času, vyhradeného reklame. Samozrejme za podmienky, že STV má reálne šance aj schopnosť tento zvýšený objem reklamných časov využiť. Aj v bohatých európskych štátoch a bohatých verejných televíziách je povolené percento reklamného času oveľa vyššie ako na Slovensku (napr. vo Francúzsku je to 8 percent). Smernica Televízia bez hraníc teoreticky pripúšťa pre verejných vysielateľov limit až 15 percent, hoci tam, kde funguje systém koncesionárskych poplatkov, sa takýto podiel nevyužíva.
Tento nie je tiež zlý : Pri súčasnom tempe penetrácie internetu v domácnostiach a pri predpokladanom rastovom indexe internetovej reklamy cca 30 percent ročne na obdobie najbližších 5 rokov by televízna verejná služba mohla v horizonte 3-4 rokov vygenerovať dodatočné zdroje cca 100 až 150 mil. SKK ročne. No, dosť bolo vládou a vami schválených kecov. Poďme k realite.
Pán minister, Váš zákon o úhrade za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom stojí za fajku močky, ničí STV a zaťažuje štátny rozpočet. Neverili ste varovaniam poľutovaniahodných, neodborných laikov, často politicky motivovaných.
A tá reklama. Za trinásť strieborných ste verejný záujem vymenili za naivnú stranícku predstavu o tom, že na Vás a Vašu stranu nebudú útočiť súkromné televízie, keď Slovenskú televíziu ošklbete. O reklamný priestor, nečakane, poza bučky. Ministerstvo zvolilo najmenej čakaný a neprípustný zásah , kde schválením Audiovizuálneho fondu vo vláde a parlamente postupne odobrala reklamu .
Patrik sa potešil, Bohumír / ako predseda Rada STV ! jasal / Myslíte si, že Vás, pán minister , že Vás súkromné médiá teraz potrebujú ?
Veď ste im už dali všetko, čo potrebovali.
Iste- občas údajne príde, predpokladám, že bez Vášho vedomia , príkaz, aby si KTOSI mohol beztrestne pozerať OBCHODNÉ ZMLUVY konkurentov, ktoré sú umestnené v štátnych inštitúciách, náhodu spadajúcich pod Vaše ministerstvo. Možno je to len taká klebietka ... Ani ja tomu neverím. A teraz k tomu Vášmu osobnému KOMPLEXU. Začnem tým závažnejším. Pozoruhodnosťou je nezákonné uznesenie vlády SR , ktoré navrhuje do termínu 31. decembra 2009 začať verejné obstarávanie výstavby a prevádzkovania spoločného mediálneho komplexu Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu vydaním predbežného oznámenia a začať verejné obstarávanie technologickej a technickej časti spoločného mediálneho komplexu Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu vydaním predbežného oznámenia. Zjednodušene - Slovenská televízia (STV) a Slovenský rozhlas (SRo) sú verejnorpávne médiá, zriadené zákonmi NR SR alebo jej zákonodarnými predchodcami. Podľa platných zákonom sa STV a SRo spravujú sami, riadia ich generálni riaditelia, spravujú ich príslušné Rady a dozorné komisie. Podliehajú kontrolnej právomoci NR SR. Vyjadrenia ministerstva a vlády sú mimo ich pôsobnosti, teda sú nezákonné i v rozpore s ustanovením § 2 ods. 2 ústavného zákona č. 460/1992 Zb.
To Vás asi netrápi, keďže to netrápi ani vládu. Dobre viete , že navrhované umiestnenie na Landererovej ulici je jedným z najmenej vyhovujúcich miest na umiestnenie mediálneho komplexu, aj vzhľadom na to, že ide o miesto s najvyššou mestskou urbanitou. Obhajoba umiestnenia vychádza len z vlastníctva pozemku ministerstvom kultúry a nevyužívania priestorov SND , čo je v digitálnej dobe úsmevná argumentácia . A synergia z SND ? Nuž, nebláznite, pán minister. Ozaj, prečo sa zrazu zmenilo určenie budovy Slovenského rozhlasu ? Je predsa jasné, že pre obe médiá je nelogickou e neprijateľnou zmenou riešenie Mediálneho komplexu smerom k existujúcej budove SRo. Vedľa koncertnej sály štúdia odporúča umiestniť do súčasnej budovy SRo aj historické archívy STV a SRo. Číry diletantizmus. Kde sú zrazu peniaze za Slovenský rozhlas ? Moderné digitálne archívy STV a SRo budú súčasťou Mediálneho komplexu. Štúdia tak vcelku naznačila nepochopenie televíznej technológie a aj digitalizačné súvislosti.
Je zbytočné sa rozpisovať o niečom, čo je postavené na účelovo spracovanej, klamlivej a zle spočítanej štúdii poľutovaniahodných, neodborných laikov, často politicky motivovaných.
Verte nám, úbohým červom, čo Vás platia, že celkové náklady spojené s prevádzkou mediálneho komplexu môžu dokonca prevyšovať dnešné náklady. A sú lacnejšie riešenia. A teraz niečo osobné. Marek, dobre vieš, kde a u koho vznikol nápad. Mediálny komplex alebo vytvorenie jednotného kompaktného prevádzkového celku pozostávajúceho z priestorov a zariadení Mediálneho komplexu - verejnoprávneho rozhlasu a verejnoprávnej televízie je správna myšlienka, ale na realizáciu tohto zámeru je potrebné sa pozrieť aj z iného hľadiska a zvážiť legislatívne zmeny v rámci verejnoprávnych inštitúcií a aj zmenu mechanizmu ich financovania. Lenže bez dôkladného posúdenia varianty Mlynská dolina / je diletentsky a zmanipulovane spracovaná vo Vašej štúdii / nie je možné v diskusii o uskutočniteľnosti systémového riešenia priestorového usporiadania Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu pokračovať . Je teda na škodu, že pri tomto projekte sa vôbec neuvažuje o stavbe skutočného Mediálneho komplexu, kde, okrem centralizácie oboch médií a ich technologického zázemia mohli byť umiestnené aj subjekty pôsobiace v marketingovej komunikácii, ako sú nezávislé združenia pod jednou strechou. Toto umiestnenie by zlepšilo komunikáciu medzi jednotlivými subjektmi, pre verejnosť by sa otvorila možnosť info centra pre marketingovú komunikáciu a aj možnosť stálych výstav . Lenže, v podstate ide iba o pozemky a jednu súkromú televíziu.
Veď jej majiteľom ste už dali takmer všetko. Tak prečo nie aj Mlynskú dolinu. A prihoďte archív. Tak si aspoň zaspievajme - A vyhrnem si límeček, napíšeme rýmeček. Hej rup, hola hej, hej rup, hola hej na buřt nešahej