PRIESKUM MEDIAN SK
Najpočúvanejším rádiom je Rádio Expres. Vyplýva to z národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu, ktorý spoločnosť MEDIAN SK uskutočnila od 14. septembra 2009 do 28. marca 2010 na vzorke 4 452 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Z údajov o "včerajšej počúvanosti" vyplýva celková počúvanosť 72 percent. Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou bolo Rádio Expres s 21 %, za ním nasleduje Rádio Slovensko s 18 % počúvanosťou, na tretej priečke je Fun rádio s počúvanosťou 15 %. Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval minulý týždeň“ predstavovala 92 %. Poradie otvára Rádio Expres s 37 %, nasleduje ho Rádio Slovensko s 31 % a Fun rádio s 28 %. V januári až marci 2010 malo najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres s 25 %, Rádio Slovensko malo 19 % a na treťom mieste sa umiestnilo Fun rádio so 17 % podielom. Televíziu podľa prieskumu sledovalo skoro štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti dosiahla Televízia Markíza - 61 %. Sledovanosť 36 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 24 %. Nasleduje TA3 a Dvojka so 4 %, a NOVA, TV JOJ Plus a TV Doma s trojpercentnou sledovanosti. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú Prima TV a ČT 1 s dvojpercentnou sledovanosťou. Najväčší podiel na trhu (share) - 47 % má zo slovenských televízií TV Markíza. TV JOJ dosiahla 24 % a za ňou sa s 14 % podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje TV Doma, Dvojka a TA3 všetky s 2 %. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 10 %. O novinkách z predošlého dňa Slováci stále najradšej čítajú v Novom Čase (24 percent). Siaha po ňom viac ako milión čitateľov. S odstupom za ním v rebríčku čítanosti nasledujú denníky Pravda (7 percent) a denník Plus jeden deň (7 percent). Nasleduje denník SME (7 percent) a Šport s čítanosťou päť percent. Podľa prieskumu 50 percent opýtaných uviedlo, že prelistovalo, alebo prečítalo posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Rebríček vedie Plus 7 dní, ktorý číta 14 percent opýtaných. Druhé miesto patrí týždenníku Život s čítanosťou 12 percent, tretí je Nový Čas pre ženy s 10 percentami. Báječná žena sa umiestnila na štvrtom mieste (deväť percent), na piatom je časopis Markíza (sedem percent), na šiestom Eurotelevízia so šiestimi percentami. Prehľad uzatvárajú Katolícke noviny so štyrmi percentami. Dvojtýždenníky podľa prieskumu číta štrnásť percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Najčítanejším titulom je TV max so štyrmi percentami. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol rovnako štvorpercentnú čítanosť, za ním sa zaradil dvojtýždenník Stop (jedno percento). Rovnako jedno percento respondentov číta aj dvojtýždenníky Relax, Autoburza, TV Svet, Žena a život. Celková čítanosť mesačníkov bola 53 percent. Rebríček otvára časopis Eva s desiatimi percentami. Nasledujú mesačníky Zdravie (tiež s desiatimi percentami) a EMMA (deväť percent). Mesačník Záhradkár dosiahol osempercentnú čítanosť. Prvú päticu uzatvára mesačník Auto motor a šport (šesť percent). © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.