SLOVAK MEDIA NEWS
Na Slovensku má väčšiu moc dramaturg ako parlamentný výbor. Počas dnešnej rozpravy k návrhu novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorá má obmedziť reklamu na alkohol, to vyhlásil poslanec NR SR a autor novely Alojz Hlina (nezaradený).
"Bojíte sa, že keď niekomu šliapnete na otlak tým, že mu znížite reklamné výnosy, že vás zhasne ako lacnú žiarovku. Cena vašej zbabelosti je v tom, že počas detskej rozprávky v nedeľu večer ide reklama na alkohol. Čo som mal urobiť ja ako rodič? Mal som vyhnať deti od kreslenej rozprávky? Ako sa mám brániť?" pýtal sa poslancov Hlina, ktorý je skeptický voči tomu, že jeho návrh prejde aspoň do druhého čítania.
Daniel Krajcer (SaS) Hlinu upozornil, že problém alkoholu v tejto spoločnosti je ďaleko širší ako televízna reklama. "Problém by vznikol aj v tom, že väčšina výrobcov alkoholu by v tom čase presunula reklamy na zahraničné televízie, ktoré u nás vysielajú. Problém je teda širší a riešením určite nie je len takáto krátka novela," myslí si.
Novelou zákona chce Hlina dosiahnuť, aby sa reklama na alkohol na televíznych obrazovkách neobjavovala skôr ako pred polnocou. V súčasnosti ju možno vysielať od 22.00 h. Nezaradenému poslancovi sa to zdá priskoro, keďže ju vtedy ešte môžu vidieť deti, ktoré reklama povzbudzuje v pití. Navrhuje preto rozšíriť zákaz vysielania reklamy a telenákupu na alkohol namiesto doterajšieho času od 6.00 h do 22.00 h na čas od 6.00 h do 24.00 h.
"Bojíte sa, že keď niekomu šliapnete na otlak tým, že mu znížite reklamné výnosy, že vás zhasne ako lacnú žiarovku. Cena vašej zbabelosti je v tom, že počas detskej rozprávky v nedeľu večer ide reklama na alkohol. Čo som mal urobiť ja ako rodič? Mal som vyhnať deti od kreslenej rozprávky? Ako sa mám brániť?" pýtal sa poslancov Hlina, ktorý je skeptický voči tomu, že jeho návrh prejde aspoň do druhého čítania.
Daniel Krajcer (SaS) Hlinu upozornil, že problém alkoholu v tejto spoločnosti je ďaleko širší ako televízna reklama. "Problém by vznikol aj v tom, že väčšina výrobcov alkoholu by v tom čase presunula reklamy na zahraničné televízie, ktoré u nás vysielajú. Problém je teda širší a riešením určite nie je len takáto krátka novela," myslí si.
Novelou zákona chce Hlina dosiahnuť, aby sa reklama na alkohol na televíznych obrazovkách neobjavovala skôr ako pred polnocou. V súčasnosti ju možno vysielať od 22.00 h. Nezaradenému poslancovi sa to zdá priskoro, keďže ju vtedy ešte môžu vidieť deti, ktoré reklama povzbudzuje v pití. Navrhuje preto rozšíriť zákaz vysielania reklamy a telenákupu na alkohol namiesto doterajšieho času od 6.00 h do 22.00 h na čas od 6.00 h do 24.00 h.
Copyright © TASR 2013