4. 5. 2014

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Španielsky verejnoprávny rozhlas a televízia RTVE je tesne pred bankrotom, píše dnes internetové vydanie denníka El Mundo s odvolaním sa na nemenované vládne zdroje.
Podľa nich dosiahli straty inštitúcie v uplynulých rokoch už sumu 800 miliónov eur.
Najvyšší predstaviteľ RTVE Leopoldo González-Echenique ešte na sklonku apríla dôrazne upozornil na pôde parlamentu, aby sa pre jeho inštitúciu zvolil iný model financovania. Ten platný od ostatnej reformy v roku 2009 totiž núti RTVE hospodáriť s menšími príjmami z reklamy a navyše mu z rozpočtových prostriedkov garantuje o 20 percent menej.
Podľa informácií El Mundo mieni konzervatívna vláda premiéra Mariana Rajoya poskytnúť RTVE ešte v tomto kalendárnom roku asi 120 miliónov eur z rozpočtu, aby zabránila hroziacemu bankrotu inštitúcie.

Copyright © TASR 2013



Kanadský herec Kiefer Sutherland priznal, že ho prekvapilo, keď mu výkonný producent Howard Gordon predstavil zámer oživiť seriál 24 (2001-2010). „Pre mňa to dávno skončilo. Šiel som do New Yorku skúšať divadelnú hru, potom do Švédska,“ spomínal predstaviteľ Jacka Bauera. „Bol som potom prekvapený, keď spomenuli 24. Trvalo mi 15 minút, aby som sa rozhodol. A potom som pol roka premýšľal, čo som to urobil,“ prezradil 47-ročný herec. Seriál 24: Live Another Day bude mať americkú televíznu premiéru v pondelok 5. mája.
Kiefer Sutherland je synom Donalda Sutherlanda a Shirley Douglas. V jeho rozsiahlej filmografii sú snímky ako Pri mne stoj! (1986), Mladé pušky (1988), Hráči so smrťou (1990), Zopár správnych chlapov (1992), Twin Peaks (1992), Traja mušketieri (1993), Kedy zabiť (1996), Smrtihlav (1998), Telefónna búdka (2002), Strážca (2006), Zrkadlá (2008) či Melancholia (2011). Za stvárnenie federálneho agenta v spomínanom seriáli 24 získal v roku Zlatý glóbus v kategórii Najlepší mužský herecký výkon v televíznom seriáli – dráme. Herec získal aj dve ceny Emmy či dve Screen Actors Guild Awards a od roku 2008 má hviezdu na hollywoodskom Chodníku slávy.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.