25. 6. 2015

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Protiislamský politik Geert Wilders zverejnil dnes vo vysielaní holandskej televízie obrázky nakreslené pre výstavu karikatúr proroka Mohameda v americkom štáte Texas, na ktorú v máji zaútočili dvaja ozbrojenci, hlásiaci sa k organizácii Islamský štát (IS). Informovala o tom agentúra Reuters.
Hovorca Rady marockých mešít v Holandsku Aissa Zanzen označil Wildersovo vystúpenie vo vysielacom čase vyhradenom pre politické strany za reklamný ťah. "Wilders robí všetko pre to, aby provokoval moslimov," povedal Zanzen.
Vo vyhlásení zverejnenom po tom, ako sa karikatúry proroka Mohameda objavili vo vysielaní holandskej televízie, Wilders poprel, že by z jeho strany išlo o provokáciu.
"Robím to preto, aby sme ukázali, že sme za slobodu slova a že sa nikdy nepodriadime násiliu," uviedol Wilders.
Wilders žije pod 24-hodinovou policajnou ochranou od roku 2008, keď na internete zverejnil svoj 17-minútový protiislamský film Fitna, za ktorý islamisti zaradili jeho meno na zoznam osôb odsúdených na smrť.

Svojho času naučila Ameriku variť a bola uznávanou poradkyňou vo všetkých otázkach týkajúcich sa domácnosti. Legendárna Martha Stewartová teraz prijala zodpovednosť za dlhoročné neúspechy a predala vládu nad svojím impériom. Informovali o tom agentúry DPA a AP.
Stewartová potvrdila, že spoločnosti Sequential Brands predáva svoju firmu Martha Stewart Living Omnimedia približne za 353 miliónov USD (314,81 milióna eur).
S časopismi, knihami a televíznymi šou okolo témy domácnosť, záhrada či móda dokázala dnes 73-ročná Martha Stewartová vybudovať koncern, ktorý mal kedysi burzovú hodnotu približne dve miliardy dolárov. Postupný prepad hodnoty firmy od roku 1997 však odzrkadľuje klesajúci význam tejto bývalej marketingovej ikony.
Stewartová, ktorá si získala označenie "najlepšia gazdinka Ameriky", sa prejavila ako všestranne talentovaná osoba. Ako autorka kníh, televízna kuchárka a moderátorka sa vďaka rozsiahlej ponuke produktov vyšvihla na úspešnú podnikateľku a milionárku. A stala sa aj značkou. Jej meno sa stalo etiketou rôznorodých pomôcok pre domácnosť, kuchynskou zásterou počnúc, miskou pre psy končiac.
V posledných rokoch sa však podnikanie nevyvíjalo podľa predstáv. V prvom kvartáli tohto roka sa tržby medziročne znížili takmer o 50 %, pričom najväčší prepad až o 70 % na 5,7 milióna USD zaznamenali tržby z vydavateľskej činnosti. Tržby predajnej divízie klesli o 16 % na 10,9 milióna USD a v oblasti televízneho vysielania o 46 % na 367.000 USD. Stewartovej impérium vykazovalo straty každý rok od roka 2003, jedinou výnimkou bol úspešný rok 2007.
Navzdory predaju Stewartová sa rozhodne nestratí, keďže bude naďalej pracovať ako kreatívna riaditeľka a veľkoakcionárka. Sequential Brands, ktorý vlastní aj práva na značky Justin Timberlake či Jessica Simpson, chce Stewartovej firmu zreorganizovať a následne zvýšiť ročný obrat na 3,75 miliardy USD.

Copyright © TASR 2015