RVR NEWS
Celkovo 940 sťažností zaevidovala za rok 2015 Kancelária Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR), ktoré sa týkali obsahu vysielania. Najčastejšie smerujú na reklamu, vhodnosť programu a objektivitu. Uvádza sa to v Správe o stave vysielania v SR a o činnosti RVR za rok 2015, ktorou sa bude na májovej schôdzi zaoberať parlament.
Sťažnosti zaevidované v roku 2015 sa vzťahovali k 825 programom, resp. programovým zložkám, čo je výrazne viac v porovnaní s rokom 2014, keď bol celkový počet sťažností na obsah vysielania 339 a vzťahovali sa k 386 programom či programovým zložkám. "Tento nárast bol spôsobený mimoriadnou aktivitou jedného sťažovateľa, od ktorého bolo Rade doručených 556 sťažností. Všetky boli doručené počas prvého polroka a v priemere ich prichádzalo 20 týždenne," uvádza RVR s správe.
Najviac sťažností, 409, sa vzťahovalo na vysielanie reklamy, telenákupu, umiestňovaniu produktov či sponzoringu. Vhodnosť, resp. nevhodnosť vysielaných programov vo vzťahu k ochrane maloletých namietalo 247 podnetov, 142 sa vzťahovalo na objektivitu a vyváženosť spravodajských a politicko–publicistických programov. Ďalších 141 podnetov sa týkalo ľudskej dôstojnosti a ľudskosti a 39 sťažností malo iný charakter.
Z celkového počtu vybavených sťažností týkajúcich sa obsahu vysielania bolo 42 opodstatnených, 206 neopodstatnených a 92 bolo v časti posúdených ako opodstatnené a v časti ako neopodstatnené. Pri 237 podnetoch musela RVR skonštatovať ich nepreskúmateľnosť. Dôvodom bola skutočnosť, že RVR už nemala k dispozícii záznam dotknutého vysielania, pretože sťažnosť bola doručená v čase, keď už vysielateľovi uplynula zákonom stanovená 45-dňová lehota archivácie.
Copyright © TASR 2016