20. 6. 2016

ART FILM FEST NEWS

ART FILM FEST NEWS


Program aktuálneho 24. ročníka Art Film Festu ponúkol v sobotu večer aj prvé ukážky filmovej adaptácie bestselleru Evity Urbaníkovej Všetko alebo nič (2007). Slovenská autorka si spolu s režisérkou Martou Ferencovou, producentom Petrom Núňezom a predstaviteľkou hlavnej úlohy Táňou Pauhofovou našli cestu na podujatie, aby predstavili novinku, ktorá sa do kín dostane 24. novembra.
“Keď som tú knižku napísala a keď išla von, sem-tam mi prebleskla hlavou myšlienka, že by z toho bol pekný film. Myslím si, že postupom času boli okolo mňa ľudia, ktorí si mysleli to isté,” priblížila Urbaníková začiatky projektu. Ako pre agentúru SITA prezradil Peter Núňez, pôvodný zámer bol pritom spracovať desať kníh autorky a vytvoriť z nich sériu krátkych televíznych filmov. “Potom sme sa však bavili o tom, že táto knižka by si zaslúžila špeciálnu pozornosť a špeciálny film. Dospeli sme k tomu, že to napokon nebude televízny film ale kinofilm,” povedal.
Obľúbenú autorku, ktorá okrem spomínaného titulu má na konte aj romány ako Príliš osobná známosť (2011), Maj ma rád (2013) či Nakresli mi vietor (2015), pritom prekvapilo, aké je náročné nakrútiť film. ”Ja som zvyknutá pri knihách a mojej doterajšej práci, že to má trošku iné tempo. Na knihách ale pracuje oveľa menej ľudí ako na filme. Toto je velikánsky kolos, ktorý sa musí zosúladiť, ktorý sa posúva pomaly, aby všetko fungovalo a do seba zapadalo. Ja som netrpezlivá. Niekedy som už škrípala zubami, že by som to už chcela mať,” popísala prácu na filme.
Ako tiež prezradila, diváčky a diváci sa môžu tešiť na známy príbeh Lindy, Vandy, Jakuba a Bystričana. Pri písaní scenára s Martou Ferencovou ho iba prifarbili tým, čo film potrebuje. “Dali sme tam trošku viac prostredí. Ubrali sme veci, ktoré boli opisné a možno by boli na filmovom plátne nudné. Ale ten príbeh sme nemenili,” uviedla, pričom zároveň dodala, že si dali záležať aj na výbere hercov a herečiek do filmu. “Som presvedčená, že máme najlepší kasting, ktorý sme mohli mať, a každá postava má presne takého herca a herečku, akého sme si predstavovali od začiatku. V tomto sme boli s Martou veľmi nekompromisné,” vyhlásila.
Okrem spomínanej Táne Pauhofovej diváci a diváčky vo filme uvidia Kláru Issovú, Ľuboša Kostelného, Ondřeja Sokola, Zuzanu Krónerovú a poľských hercov Michała Żebrowského a Pawła Deląga. Obsadiť Táňu Pauhofovú do úlohy Lindy bola pritom jasná voľba. Mladá herečka neváhala prijať ponuku ani minútu. “Ja som nemala veľmi dôvod váhať, pretože Marta a Evita sú ženy, ktorým bezmedzne dôverujem. Zároveň Evitine knihy poznám. Bolo to pre mňa v rámci mojej profesijnej práce zasa niečo úplne iné. Mala som chuť urobiť takýto film. Neoľutovala som to,” povedala. Spoluprácu s herečkou si pochválila aj Evita Urbaníková, podľa ktorej Táňa Pauhofová dala Linde omnoho väčšiu intenzitu, ako predpokladala. “Jednak je to výborná herečka a jednak ako žena má niečo prežité, a to do tej postavy dala. Ja som mala hrozne rada, keď sme sedeli s režisérkou a hercami, s Táňou najviac, a debatovali sme o tom, ako ponímeme každý obraz a postavu,” priblížila spoluprácu.
Sobotný večer vyvrcholil projekciou ukážok očakávaného filmu, ktorého nakrúcanie sa skončilo pred niekoľkými dňami. Následne tvorcovia spoločne s Táňou Pauhofovou pokrstili symbolické DVD. Použili pritom ružové lupene. “Keď vstupujeme do nejakého vzťahu, vždy sa nám zdá všetko krásne, ale tak ako ruža má tŕne, ktorými nás dokáže popichať, tak sa aj niekedy vo vzťahu nájdu veci, ktoré nás bolia. A o tom je ten film,” zdôvodnila výber lupeňov Urbaníková. “Dúfam, že tá radosť, nadšenie a presvedčenie o tom, že robíme niečo dobré a správne, sa do toho filmu prenieslo a diváci budú mať z toho filmu zážitok,” dodala Pauhofová.

©2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.