24. 7. 2018

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Český pesničkár Tomáš Klus (32) sa rozhodol pre radikálny, v umeleckom prostredí neobvyklý krok - bojkot všetkých aktivít premiéra-podnikateľa Andreja Babiša, pričom sa mieni úplne vytratiť z elektronických a printových médií, ktoré sú súčasťou jeho impéria, a nezúčastňovať sa ani na podujatiach, ktoré sponzorujú jeho firmy.
Podľa vlastných slov sa rozhodol urobiť tak po tom, čo ho sklamali viacerí priatelia, ktorí počas víkendu zamierili na hudobný festival Colours of Ostrava sponzorovaný Babišovým Agrofertom.
O pesničkárovom rozhodnutí informoval v pondelok v internetovom vydaní denník Blesk.
Tomáš Klus, ktorý dlhodobo verejne deklaruje svoje výhrady k politike a správaniu českého premiéra, pritom sebakriticky priznal, že sa i sám spreneveril vlastnému spôsobu uvažovania. Uvedomil si, že jeho pesničky sa objavujú vo vysielaní hudobnej televízie Óčko, že bol dokonca nedávno jej hosťom, že poskytol rozhovor denníku Mladá fronta Dnes. "Neostáva nič iné, ako uznať svoju nedôslednosť, svoju chybu a pochlapiť sa, pretože verím, že nejasná doba potrebuje jasné stanoviská," cituje pesničkára periodikum. 


Americká spoločnosť Alphabet, materská firma internetovej spoločnosti Google, oznámila za 2. štvrťrok pokles čistého zisku, výsledky v oblasti viac sledovaného upraveného zisku ale prekonali očakávania. Podobne aj v tržbách firma prekonala odhady analytikov.
Čistý zisk spoločnosti Alphabet dosiahol v 2. kvartáli tohto roka 3,2 miliardy USD (2,73 miliardy eur) oproti 3,5 miliardy USD v rovnakom období minulého roka. Na akciu to znamená 4,54 USD oproti 5,01 USD v 2. štvrťroku 2017. Je to dôsledok pokuty od Európskej únie vo výške 5 miliárd USD pre firmu Google za porušenie legislatívy v oblasti hospodárskej súťaže, čo Alphabet zohľadnil vo výsledkoch za 2. kvartál. Google sa proti pokute odvolal.
V prípade upraveného zisku ale spoločnosť Alphabet zaznamenala na akciu 10,58 USD a prekonala tak odhady analytikov oslovených agentúrou Reuters. Tie predpokladali upravený zisk na akciu na úrovni 9,52 USD.
Tržby firmy sa v 2. štvrťroku zvýšili o 26 % na 32,66 miliardy USD, pričom až 86 percentami sa na nich podieľali tržby z reklamy dcérskej spoločnosti Google. Aj v tomto prípade Alphabet prekonal odhady analytikov, ktorí počítali s tržbami na úrovni 32,17 miliardy USD.


Copyright ©TASR 2018