Tour de France si na obrazovkách RTVS
pozrelo vyše 2 milióna divákov
Nedeľná posledná etapa Tour de France sa stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Skvelé výkony Petra Sagana a jeho zavŕšenie triumfu v boji o zelený dres sledovalo 29. júla na Dvojke 337.000 divákov v cieľovej skupine 12+ s podielom na trhu 25,2%
Priemerná sledovanosť živých prenosov 105. ročníka Tour de France v tomto roku dosiahla 203.000 divákov v cieľovej skupine 12+ s podielom na trhu 22,2%. Celkovo si slávne cyklistické podujatie (preteky + štúdia, zásah: 3 minúty bez prerušenia) pozrelo 2.126.000 divákov, čo predstavuje 45,7% populácie v cieľovej skupine 12+.
Diváci RTVS upriamili svoju pozornosť aj na vysielanie televízneho štúdia Tour de France, ktoré aj vďaka profesionálnym skúsenostiam a odborným postrehom bratov Martina a Petra Velitsovcov dosiahlo rekordný trhový podiel 13,5% v porovnaní s predchádzajúcimi ročníkmi.
Fanúšikov cyklistiky zaujalo aj on-line vysielanie prenosov na stránkach rtvs.sk a tdf.rtvs.sk, kde v priemere jedna etapa zaznamenala približne 25.000 zobrazení.
TOP 5 najsledovanejších etáp:
21. etapa - Houilles – Paríž, 29.7.2018, 337.000 divákov
15. etapa - Millau – Carcassone, 22.7.2018, 291.000 divákov
11. etapa - Albertville – La Rosiére, 18.7.2018, 276.000 divákov
2. etapa - Mouilleron – La Roche-sur-Yon, 8.7.2018, 270.000 divákov
10. etapa - Annecy – Le-Grand-Bornand, 17.7.2018, 228.000 divákov
Prehľad sledovanosti posledných 5. ročníkov Tour de France v cieľovej skupine 12+
2014 - 174.000 divákov (20,2%)
2015 - 206.000 divákov (22,5%)
2016 - 203.000 divákov (21,7%)
2017 - 85.000 divákov (9,3%)
2018 - 203.000 divákov (22%)
Zdroj: PMT/KANTAR MEDIA a Google Analytics