Lomikare na Boží súd
Dnes je to presne rok, čo sa Jaroslav Rezník oficiálne posadil na horúcu stoličku generálneho riaditeľa RTVS. Zo všetkých možných alternatív nebol tým najlepším riešením, ako predošlý riaditeľ Václav Mika.
Je však dokonalým úradníkom, ktorý pozná verejnoprávne médiá, zvnútra. Okrem tej televíznej časti. A tam je zakopaný pes všetkých problémov.
Čo sa podarilo teda Rezníkovi podarilo?
Nie je toho, žiaľ, veľa.
V oblasti spravodajstva sa podarilo,že RTVS mala najobjektívnejšie spravodajstvo.
Za úspech sa dá považovať aj Zmluva so štátom, kde je možné využiť finančné prostriedky aj na investičné účelové projekty.
A to je všetko.
Dosť málo, však?
Čo sa nepodarilo ?
Sklamaním je personálne politika. Treba priznať, že po kauzách z jesene mnohí oslovení nechceli svoje meno spájať so značkou RTVS. A tak tu máme programového riaditeľa, ktorý má (možno) politický backround, ale žiadne skúsenosti. Uvidíme, kto nahradí
Zuzanu Hudecovú.
Prosto: transformácia firemnej kultúry sa zatiaľ nevydarila.
Za posledný rok neevidujeme mimoriadny technologický pokrok.Pritom Mika za rok urobil v technológiách toľko, ako nikto za posledných desať rokov A zmenil aj web.
Nové médiá majú zatiaľ iba nového človeka, ale neexistuje ani náznak posunu vpred facebook je stále dielo nadšencov, ako cieľavedomá činnosť.Promo Youtube channelu RTVS je priam katastrofou a výsledky sú "viditeľné".
V oblasti spravodajstva došlo k najhorším personálnym a aj taktickým rozhodnutiam. Namiesto využitia potenciálu tzv. rebelov, došlo k ich vytesneniu. Spravodajstvo opäť upadá do sterility a sleduje zastarané metódy vyváženosti a objektivity.Pritom by stačilo aplikovať ( a dôsledne čítať) Zákon o Rozhlase a televízii Slovenska. Potom by nemohlo dôjsť k takým vyhláseniam, ktoré šokujú- „Verejnoprávne médium by malo prinášať spektrum názorov, lebo my vysielame pre všetkých občanov.Preto v rozhlase pozývame čo najviac ľudí, aby si poslucháč vybral, čomu verí.Ak RTVS nebude takýmto ľuďom dávať priestor docielime, že si ich naši diváci a poslucháči budú vyhľadávať v alternatívnych médiách.“ To tvrdí šéfka rozhlasového spravodajstva a aktálnej / reál prepis z webu RTVS:-) publicistiky Petra Stano Maťašovská.
Nedošlo ku žiadnej pozitívnej obsahovej zmene ani ku stabilizácii pracovníkov. Stále platí ,že spravodajstvo je kvantitatívne i kvalitatívne poddimenzované a neexistuje systém hodnotenia kvality a odmeňovania.
Program sa za krátke ročné obdobie vôbec neposunul.Neevidujeme nič, čo by príjemne prekvapilo. Chýba nápad zvnútra RTVS.
Marketing RTV je neviditeľný a nenápaditý. Za posledný rok došlo vďaka kauzám spravodajstvo k výraznému poškodenie značky RTVS.
Čo bude o rok ?
Uvidíme. Za Václava Miku sme mali verejnoprávne médium, na ktoré sme mohli byť pyšní. Teraz mám isté pochybnosti .