25. 1. 2023

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Najnovšie správy - Jediné mestské noviny Handlovský hlas sa menia na  trojtýždenník - Mesto Handlová


Mestské noviny Handlovský hlas zmenili od nového roka svoju periodicitu. Ako informovala ich šéfredaktorka a hovorkyňa mesta Jana Paulínyová, z dvojtýždenníka sa stal trojtýždenník, a tak v roku 2023 pripravia spolu 17 vydaní.
Handlovský hlas začal vychádzať v máji 2019 v dvojtýždňových intervaloch, k zmene periodicity tak vydavateľ pristúpil po tri a pol roku. „Dôvodom je šetrenie peňazí, ako i postupné napĺňanie vízie mesta, ktorou je znižovanie envirozáťaže. Znížením periodicity ušetrí mesto takmer 4 000 eur. Meniť sa nebude systém distribúcie novín a nové vydania budú vždy k dispozícii na tradičných distribučných miestach," podotkla Paulínyová.
Doplnila, že noviny budú aj naďalej vychádzať v náklade 6 500 kusov. Radnica sa podľa jej slov bude snažiť posilniť iné formy komunikácie, ktorými sú oficiálny facebookový profil mesta, webová stránka a tiež aplikácia Handlová.

Kto sme / Kontakty / Logá | SME_TU_PRE_VAS | Európsky parlament Kancelária  na Slovensku

Poslanci Európskeho parlamentu (EP) z Výboru pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa v utorok schválili zmeny v pravidlách politickej reklamy. Podľa nich má byť volebný proces v EÚ transparentnejší a odolnejší voči vonkajšiemu zasahovaniu. Informuje o tom spravodajca TASR.
Za návrh zmien hlasovalo 31 poslancov výboru, nikto nebol proti a deviati sa zdržali hlasovania.
Zmeny upravujú návrh Európskej komisie, podľa ktorého by poskytovatelia reklamy mohli používať iba osobné údaje výslovne poskytnuté pre online politickú reklamu. Zakázalo by sa tým mikrozacielenie - stratégia, ktorá využíva spotrebiteľské a demografické údaje na identifikáciu záujmov konkrétneho užívateľa.
Výbor EP navrhol aj všeobecný zákaz používania údajov neplnoletých a vytvorenie úložiska pre všetky online politické reklamy a súvisiace údaje.
Má sa tiež uľahčiť získavanie informácií o tom, kto a akou sumou politickú reklamu financuje a odkiaľ pochádzajú peniaze. Zverejnené majú byť aj informácie o tom, či bola inzercia pozastavená pre porušenie pravidiel, údaje o cieľových skupinách a aké osobné údaje boli na to použité. Špecifické právo na získanie takýchto informácií by mali novinári.
Prijatý text posilňuje právomoci vnútroštátnych orgánov a umožňuje Európskemu výboru pre ochranu údajov prevziať vyšetrovanie porušení a presadzovať pravidlá. Aktéri mimo EÚ by mali zakázané platiť za politickú reklamu v priestore EÚ.
Spravodajca EP pre túto záležitosť, francúzsky poslanec Sandro Gozi upozornil, že EP musí účinnejšie bojovať proti všetkým formám dezinformácií a vonkajším zásahom do demokratických procesov v EÚ a zároveň zachovať otvorenosť verejnej diskusie.
"Dúfame, že po nadobudnutí účinnosti, ešte v roku 2023, budú voľby v EÚ transparentnejšie a odolnejšie voči manipuláciám, ako sme to videli pri škandále Cambridge Analytica," uviedol Gozi.
O tomto texte budú poslanci hlasovať na zasadnutí EP 1. a 2. februára v Štrasburgu s cieľom získať mandát na rokovanie s členskými štátmi. Tie zatiaľ k tejto otázke neprijali svoju pozíciu.



SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.