Seriálové novinky TV Markíza bodujú aj
z hľadiska oneskorenej sledovanosti
Významná časť divákov sleduje nové seriály Mama na prenájom a Dunaj, k vašim službám nelineárnym spôsobom, prinášame preto ich výsledky aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti.
Televízia Markíza má úspešne za sebou prvé dva týždne vysielania veľkých seriálových noviniek Mama na prenájom a Dunaj, k vašim službám. V hlavnej a zároveň jedinej obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 patrilo všetkým doposiaľ odvysielaným epizódam víťazstvo nad programovou ponukou konkurencie. Úspech oboch seriálových noviniek ešte viac zvýrazňujú ich výsledky aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti, ktorá je oficiálnou jednotnou menou pri predaji reklamy.
Denný rodinný seriál Mama na prenájom porazil konkurenčnú šou Bez servítky na TV Joj so všetkými desiatimi epizódami, ktoré boli odvysielané v uplynulých dvoch týždňoch. So započítanou trojdňovou oneskorenou sledovanosťou dosiahli v cieľovej skupine 12-54 výborný priemerný rating 7,2 % a trhový podiel 26,3 %. Bez servítky zaznamenalo v rovnakej cieľovej skupine priemerný podiel na trhu iba 19,4 %.
V porovnaní s výkonom iba v rámci živého vysielania si tak Mama na prenájom z hľadiska ratingu polepšila o 2,0 percentuálne body a teda o takmer 40 % divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Trhový podiel si navýšil o 3,4 % percentuálneho bodu.
Celkovo si Mamu na prenájom aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti vychutnávalo doposiaľ v priemere 409-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si seriál polepšil priemerne o ďalších 87-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 27,0 %.
Rovnako aj strhujúca dobová sága Dunaj, k vašim službám si v cieľovej skupine 12-54 so všetkými štyrmi doposiaľ odvysielanými epizódami poradila s konkurenčným seriálom Nemocnica na TV Joj. Po zarátaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahli skvelý priemerný rating 8,7 % a trhový podiel 24,7 %. Nemocnica v rovnakej cieľovej skupine zaznamenala nižší priemerný podiel na trhu 21,2 %.
Oproti výkonu iba v rámci živého vysielania si tak Dunaj, k vašim službám z hľadiska ratingu polepšil o 2,6 percentuálneho bodu a teda o takmer 44 % divákov, ktorí seriál sledovali nelineárnym spôsobom. Trhový podiel si vylepšil o 2,9 % percentuálneho bodu.
Celkovo Dunaj, k vašim službám aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti sledovalo doposiaľ v priemere 497-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Oproti živému vysielaniu si polepšil priemerne o ďalších 144-tisíc divákov, čo predstavuje nárast o 40,8 %.
Vynikajúco si v uplynulých dvoch týždňoch počínala aj hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny, ktorá je v čase vysielania stabilnou jednotkou na trhu. Po zarátaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahli v cieľovej skupine 12-54 excelentný priemerný rating 8,7 % a trhový podiel 28,9 %. V porovnaní so živým vysielaním získali ďalších 1,2 % ratingového bodu, čo predstavuje nárast o 15,2 %.
Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta sledovalo na Markíze v priemere 538-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Oproti sledovanosti živého vysielania si tak polepšili v priemere o ďalších 59-tisíc divákov.
Oneskorená sledovanosť zahŕňa pozastavenie programu v čase jeho vysielania a sledovanie s oneskorením, alebo jeho nahratie a prehratie počas troch nasledujúcich dní od jeho nasadenia v lineárnom vysielaní, prípadne sledovanie z archívu prostredníctvom TV prijímača.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA