12. 1. 2023

Zomrel Jeff Beck

Zomrel Jeff Beck

                              Jeff Beck, Grammy-Winning Guitarist, Dies at 78 | Pitchfork
Vo veku 78 rokov zomrel Jeff Beck, jeden z najvplyvnejších rockových gitaristov všetkých čias. Britský hudobník sa preslávil ako súčasť Yardbirds, kde nahradil Erica Claptona, predtým ako založil skupinu Jeff Beck s Rodom Stewartom. 

Jeho tón, prítomnosť a predovšetkým hlasitosť predefinovali gitarovú hudbu v 60. rokoch a ovplyvnili hnutia ako heavy metal, jazz-rock a dokonca aj punk. Beckova smrť bola potvrdená na jeho oficiálnej stránke na Twitteri. "V mene jeho rodiny s hlbokým a hlbokým zármutkom zdieľame správu o úmrtí Jeffa Becka," uvádza sa vo vyhlásení. 

"Po tom, čo náhle dostal bakteriálnu meningitídu, včera pokojne zomrel. Jeho rodina žiada o súkromie, kým budú spracovávať túto obrovskú stratu." Keď ho v roku 2009 po druhýkrát uviedli do Rock'n'rollovej siene slávy, Beck - povedal: "Hrám tak, ako hrám, pretože mi to umožňuje vymýšľať tie najhoršie možné zvuky." "O to teraz ide, nie? Mňa pravidlá nezaujímajú." "V skutočnosti, ak neporuším pravidlá aspoň 10-krát v každej skladbe, potom nerobím svoju prácu správne." 

Hudobník, ktorý sa narodil ako Geoffrey Arnold Beck vo Wallingtone v štáte Surrey, sa už ako dieťa zamiloval do Rock and Rollu a svoju prvú gitaru si postavil ako tínedžer. „Chlapík od vedľa povedal: ‚Postavím ti gitaru s pevným telom za päť libier‘,“ povedal neskôr pre Rock Cellar Magazine. „Päť libier, čo bolo vtedy pre mňa 500 [takže] som šiel do toho a urobil som to [sám]. "Prvý, ktorý som postavil, bol v roku 1956, pretože Elvis bol vonku a všetko, čo ste počuli o pop music, bola gitara. A potom som bol fascinovaný. Som si istý, že to isté platí pre veľa ľudí." 

Po krátkom pôsobení na Wimbledon Art College odišiel hrať so šokovým rockerom Screaming Lord Sutch and the Tridents. Keď Eric Clapton v roku 1965 opustil Yardbirds, Jimmy Page navrhol najatie Becka – a pokračoval v hraní na hitoch ako I'm A Man a Shapes Of Things, kde jeho priekopnícke využitie spätnej väzby ovplyvnilo hudobníkov ako Paul McCartney a Jimi Hendrix.



Zdroj: BBC