Skupina Markíza aj v novembri porážala
konkurenciu každý jeden deň
Zabodovali aj ďalšie obľúbené seriály Pán profesor a Mama na prenájom, ale tiež veľkolepá zábavná šou Možné je všetko!, dlhoročne úspešná reality šou Farma či stabilne najsledovanejšie Televízne noviny.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom novembri 2023 udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 31,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,7 %) tak predstihla s rozdielom až 9,8 percentuálneho bodu. V porovnaní s novembrom 2022 si zároveň polepšila o 3,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý jeden z 30 novembrových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v novembri 2023 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,8 %. Konkurenčná TV Joj (14,2 %) vykázala v rovnakom období o 5,6 percentuálneho bodu slabší výsledok.
Novembrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 32,2 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,4 %) tak predstihla až o 8,8 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 2,3 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 29 z 30 dní uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla v novembri 2023 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 21,3 % a s rozdielom 5,3 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,0 %).
Skupina Markíza bola v novembri 2023 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 26,0 % a odstupom 4,9 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,1 %). V porovnaní s novembrom 2022 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 1,9 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola každý jeden z 30 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,5 % a náskokom 5,4 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (23,1 %). Medziročne si tak v tomto parametri polepšila o 2,1 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 30 novembrových dní.
Dunaj najsledovanejším programom mesiaca, zabodovali aj Pán profesor a Mama na prenájom
V uplynulom novembri 2023 sa vynikajúco darilo všetkým trom seriálovým hitom TV Markíza. Absolútne najsledovanejším programom na slovenskom trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala strhujúca rodinná sága Dunaj, k vašim službám. V komerčnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti si najvyšší novembrový rating pripísali hneď dve epizódy – zo štvrtka 2. novembra 2023 (rating 10,3 % / share 33,2 %) a zo štvrtka 30. novembra 2023 (rating 10,3 % / share 31,5 %). V širšej cieľovej skupine 12+ najviac zabodovala časť odvysielaná vo štvrtok 23. novembra 2023, ktorú si vychutnalo rekordných 595-tisíc divákov.
Všetkých deväť v novembri odvysielaných premiérových epizód dosiahlo v cieľovej skupine 12-54 vynikajúci priemerný rating 9,7 % a trhový podiel 29,2 %. Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 580-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Diváci a diváčky si mohli vychutnať aj štyri premiérové epizódy v poradí už 5. série obľúbeného rodinného komediálneho seriálu Pán profesor. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali výborný priemerný rating 7,6 % a trhový podiel 24,9 %.
Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom, Gabrielou Marcinkovou a Romanom Luknárom v hlavných úlohách, ktorý aj vo svojej novej sezóne dával opäť šancu zažiariť aj množstvu mladých hereckých talentov, pritiahol k obrazovkám TV Markíza v priemere 365-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najviac zabodovala epizóda odvysielaná v pondelok 27. novembra 2023, ktorá si pripísala najvyšší minulomesačný rating 8,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 26,9 % v cieľovej skupine 12-54. Novembrové prvenstvo jej patrilo aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+, keď si ju nenechalo ujsť 392-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Podvečerný seriálový hit Mama na prenájom dosiahol v novembri 2023 v cieľovej skupine 12-54 skvelý priemerný rating 6,2 % a trhový podiel 24,5 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 391-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Najvyššiu novembrovú sledovanosť hlási epizóda 2. série odvysielaná v piatok 3. novembra 2023, ktorá si pripísala excelentný rating 6,9 % a rovnako aj nadpriemerný trhový podiel 26,3 %. V širšej cieľovej skupine 12+ zaznamenala najlepší výkon časť odvysielaná v pondelok 13. novembra 2023, ktorú si pozrelo celkovo 415-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Úspešný návrat obľúbenej reality šou Utajený šéf
Stredajšie večery patrili v novembri 2023 veľkému návratu obľúbenej reality šou Utajený šéf, v ktorej najvyššie vedenie firmy spoznáva svoj podnik z pozície radového zamestnanca. Pôvodný formát Undercover Boss je populárny v mnohých krajinách sveta, dočkal sa aj prestížnej ceny Emmy.
V rámci uplynulého mesiaca bola absolútne najsledovanejšia tretia premiérová epizóda 3. série odvysielaná v stredu 22. novembra 2023, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla zatiaľ najvyšší rating 7,5 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 25,6 %. Najúspešnejšia bola aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+, pozrelo si ju skvelých 382-tisíc divákov.
V priemere všetky štyri septembrové epizódy zaznamenali výborný rating 6,8 % a trhový podiel 23,8 % v cieľovej skupine 12-54 a sledovalo ich priemerne 352-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Výpravná zábavná šou Možné je všetko! bodovala aj v novembri
Sobotné večery patrili od septembra 2023 novej výpravnej zábavnej šou Možné je všetko!, v ktorej pod moderátorským vedením Dana Dangla divákov zabávala fantastická zostava špičkových slovenských hercov a komikov.
V novembri 2023 boli odvysielané posledné dve epizódy, ktoré zaznamenali vynikajúci priemerný rating 8,0 % a trhový podiel 23,5 % v cieľovej skupine 12-54 a sledovalo ich priemerne 347-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Obľúbená reality šou Farma si získava čoraz väčšiu divácku pozornosť
Dlhoročne úspešná reality šou Farma pokračovala v novembri 2023 so svojou už neuveriteľnou 15. sezónu a opäť bola silnou oporou programovej štruktúry TV Markíza. V uplynulom mesiaci dosiahla priemerný rating 5,3 % a trhový podiel 20,6 % v cieľovej skupine 12-54.
Najviac zabodovala epizóda odvysielaná v piatok 17. novembra 2023, ktorá dosiahla v rámci uplynulého mesiaca najvyšší rating 6,2 % a trhový podiel 18,7 %. Najvyšší trhový podiel 30,9 % si pripísal diel zo štvrtka 2. novembra 2023.
Zaujímavé dianie na statku sledovalo uplynulý mesiac priemerne rovných 300-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najvyšších 342-tisíc divákov pritiahla k obrazovkám časť odvysielaná v piatok 24. novembra 2023.
Televízne noviny jednotkou v drvivej väčšine novembrových dní
Celkovo najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v komerčnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané vo štvrtok 2. novembra 2023, ktoré dosiahlo excelentný rating 8,6 % a trhový podiel 29,5 %. Sumár spravodajských aktualít si na Markíze v tento deň pozrelo až 511-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Televízne noviny dosiahli v novembri 2023 aj ďalší fantastický úspech, keď v cieľovej skupine 12-54 zvíťazili nad konkurenciou v 29 z 30 dní uplynulého mesiaca.
V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali Televízne noviny v novembri 2023 vynikajúci priemerný rating 7,1 % a trhový podiel 24,9 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere 459-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli Televízne noviny jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 24,3 %.
Vynikajúco si počínala aj politická diskusná relácia Na telo, štyri novembrové vydania dosiahli priemerný rating 5,2 % a trhový podiel 22,6 %. Zaujímavé debaty na horúce politické témy sledovalo každú nedeľu po 13:00 hod. v priemere až 399-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 19. novembra 2023 výborný rating 6,0 % a nadpriemerný trhový podiel 25,3 %. Zaujímavú diskusiu moderátora Michala Kovačiča s ministrom práce a podpredsedom strany Hlas-SD Erikom Tomášom a členkou klubu hnutia Slovensko Veronikou Remišovou si nenechalo ujsť celkovo 467-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI
Na obrazovkách televízie Doma si v novembri 2023 v oboch hlavných cieľových skupinách najúspešnejšie počínal romantický film Vianočný bozk pod imelom. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol v nedeľu 26. novembra 2023 popoludní skvelý rating 2,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,2 %. Predvianočný príbeh plný lásky a pohody si vychutnalo celkovo 125-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Trojicu najsledovanejších novembrových programov stanice Doma uzatvárajú ďalšie predvianočné romantické filmy Vianočné stretnutie s láskou (rating 1,7 % / share 7,1 % v CS 12-54, nedeľa 19. 11. 2023) a Něžné vlny (rating 1,6 % / share 6,3 % v CS 12-54, nedeľa 19. 11. 2023).
Najviac divákov televízie Dajto si uplynulý mesiac pozrelo akčný triler Constantine s hviezdnym Keanu Reevesom v hlavnej úlohe, ktorý v stredu 1. novembra 2023 dosiahol vynikajúci rating 2,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,9 % v cieľovej skupine 12-54. V cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo kultovému komediálnemu seriálu Susedia, ktorý si vo štvrtok 16. novembra 2023 vychutnalo 136-tisíc divákov.
Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v piatok 17. novembra 2023 dosiahla vynikajúci rating 2,3 % a trhový podiel 8,7 % v cieľovej skupine 12-54. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ju zvolilo 130-tisíc divákov pri obrazovkách.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA