Slovenská televízia opätovne predviedla, ako si ctí kontrolné a správne orgány v tejto republike.
Konečné vyúčtovanie jej nechýba, veď ho má k dspozícii tabloid. Prerušovanie programu reklamou v druhom ročníku Slovensko hľadá SuperStar ? Hlúpy názor Rady pre vysielanie a retransmisiu !
"Teším sa na druhú časť. Prekáža mi len to, že až začiatkom júla má rada dostať záverečné vyúčtovanie prvej série. Nepovažujem teda postup manažmentu za celkom seriózny,"hovorí Peter Malec, člen Rady STV .
"Rada nemá žiadnu kompetenciu hovoriť do konkrétneho výberu relácie," odpovedal Branislav Zahradník z STV.
"Budeme postupovať rovnako ako v prvej časti," hovorí Zahradník.
Andrej Hollák, riaditeľ kancelárie licenčnej rady, zopakoval jej stanovisko, že STV porušovala zákon. *
Myslím, že Doktor nerozumel.
Pripájam aj stanovisko Rady STV, aby vedel, o čo ide .
Zároveň pripájam aj právne postavenie Rady STV podľa z. č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii.
Zároveň upozorňujem, že existuje aj pojem predbežné opatrenie.
Asi vie, o čom hovoríme.
UZNESENIE č. 62/2005
Rada STV v zmysle § 8 ods. 1 písm. j) zákona o STV poveruje DK STV, aby predložila:
1. Podrobný rozpis jednotlivých nákladových položiek v členení na prvotné a druhotné náklady týkajúcich sa relácií Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín, vrátane nákladov na nákup licencie a na propagáciu a reklamu.
2. Správu o všetkých zmluvách (vrátane marketingových), ktoré sa týkajú programu Slovensko hľadá Superstar a Slovensko hľadá Superstar – magazín, ktoré STV uzavrela so spoločnosťami FremantleMedia Licensing Worldwide, ako aj ďalšími spoločnosťami, ktoré sa podieľali na sprostredkovaní, príprave, realizácii, vysielaní, propagácii, obchodnej a reklamnej exploatácii relácií Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín s dôrazom na zmluvné podmienky týkajúce sa:
§ Práv výrobcu zvukových a zvukovoobrazových záznamov, ako napríklad CD, DVD, videoklipy a podiel STV na exploatácii týchto práv.
§ Vlastníctva merchandisigových práv.
§ Podielu na všetkých tržbách STV a využívanie reklamného času zmluvnými partnermi.
§ Prípadnými zmluvami dcérskych spoločností a zmluvných partnerov v súvislosti s reláciami Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín.
§ Iných benefitov pre inú zmluvnú stranu ako STV.
3. Správu o reklamných a obchodných výnosoch z vysielania relácií Slovensko hľadá Superstar, Slovensko hľadá Superstar – magazín s uvedením percentuálneho podielu STV a finančným vyjadrením čistého podielu STV.
T : 5. 7. 2005 Z : DK STV
RADA STV má pri výkone svojej kompetencie právo na sprístupnenie všetkých zmlúv STV
Sprístupnenie zmlúv obsahujúcich klauzulu o obchodnom tajomstve RADE STV nie je porušením obchodného tajomstva Zákon výslovne umožňuje RADE STV oboznamovať sa s predmetom utajenia - § 14 ods. 6 ZoSTV, citujeme: „Ak rada rokuje o skutočnostiach, ktoré podliehajú ochrane údajov podľa osobitných predpisov (odkaz na § 17-20 Obchodného zákonníka)“ RADA STV je povinná zabezpečiť ochranu utajovaných skutočností ( § 14 ods.6)osoby, ktoré sa oboznámia s takýmito informáciami sú povinné rešpektovať obchodné tajomstvo a neporušiť/neohroziť ho
RADA STV môže využiť i DK STV (§ 15 ods. 2 písm c), t.j. poveriť ju kontrolou hospodárenia STV alebo nakladania s jej majetkom i napr. za účelom, či zmluvné podmienky sú pre STV výhodné a prostriedky, ktoré STV za účelom splnenia zmluvných povinností vynaloží, budú vynaložené hospodárne v zmysle ZoSTV.
DK STV je povinná podľa § 15 ods. 2 písm e) oboznámiť RADU STV s výsledkami svojej činnosti a so svojimi zisteniami (DK STV je odborným poradným orgánom pre RADU STV a jej informácia má byť preto profesionálna a má zodpovedať žiadosti RADY STV).
Est argument a minori ad maius, t.j. že ak RADA STV sa môže oboznámiť s dokumentmi STV sprostredkovane cez DK STV, má toto právo i samotná a môže a má ho využívať v rámci výkonu dohľadu nad dodržiavaním ZoSTV, čo je v zmysle zákona i jej povinnosťou.
Tento záver je možné vyvodiť i opačne, t. j. z kompetencií RADY STV, ktoré ak má riadne vykonávať musí napĺňať čiastkovo a to i napr. skúmaním zmluvnej dokumentácie.
RADA STV zároveň nesie zodpovednosť za plnenie svojej činnosti a to voči NR SR, ktorá ak skonštatuje, že RADA STV si neplní svoje povinnosti môže ju celú odvolať ( § 12 ods. 5).
Okrajovo v tejto súvislosti uvedieme i odkaz na ustanovenia z. č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a to v prípade ak pri zmluvách, ktoré obsahujú obchodné tajomstvo boli použité verejné financie:
- § 2 ods. 2: „osobou povinnou sprístupniť informácie sú právnické osoby zriadené zákonom“ (STV)
- § 3 „každý má právo prístupu k informáciám, ktoré majú povinné osoby k dispozícii“
- § 10 ods.2 „porušením alebo ohrozením obchodného tajomstva nie je sprístupnenie informácie, ktorá sa získala za verejné financie alebo sa týka používania verejných financií“
Zákon o slobode informácií tu stanovuje výnimku z porušenia alebo ohrozenia obchodného tajomstva.
Vzhľadom k tomu, že STV nakladá i s verejnými financiami, je povinná na základe z. č. 211/2000 poskytnúť informáciu žiadateľovi, ktorý by toto svoje právo využil.
Ak sa by sa jednalo o informáciu získanú za verejné financie, informácia by mala byť sprístupnená. O žiadostiach rozhoduje GR a o odvolaniach voči nim RADA STV.
Ak by sme predpokladali že takáto žiadosť bude odmietnutá (napr. i z dôvodu obchodného tajomstva), o odvolaní rozhoduje RADA STV a máme za to, že RADA STV by mala byť pre správne posúdenie prípadu oboznámená s obsahom odmietnutých informácií, t. j. s obsahom zmluvy. Rozhodnutie RADY STV je preskúmateľné súdom.
*Zdroj :www.sme.sk