29. 6. 2005

PUBLIC REKLAMA

PUBLIC REKLAMA Pre úplnosť a možnosť porovnania uvádzame limity vysielanie reklamy vo verejnoprávnych médiách v Európe. Belgicko (Valónsko): 10% Česko: 1% Francúzsko: 10% Írsko: 10% Taliansko: 4% Maďarsko: 10% Holandsko: 15% Nemecko: 1,4% (mimo prime time) Poľsko: 15% Portugalsko: 15% Rakúsko: 2,7% Slovensko: 3% Slovinsko: 15% Španiesko 15% Často sa uvádza, že vo Veľkej Británii, Dánsku, severnom Belgicku (Flámsko) a vo Fínsko – televízie verejnej služby reklamu vôbec nesmú vysielať. Nie je to úplne pravda a niekedy sa tento argument používa veľmi účelovo. Vo Velké Británii Veľkej Británii BBC reklamu vysielať nesmie avšak na trhu pôsobí aj iná televízia verejnej služby, Channel Four, ktorá je platena zo štátnych dotácií a aj z reklamy. V Dánsku pôsobí okrem DR1 a DR2, ktoré reklamu nevysielajú aj televízia verejnej služby TV2, ktorá môže vysielať až 15% reklamy z celkového denného vysielacieho času. Vo flámskej čast BelgickaTV1 a KETNET/CANVAS reklamu nemôžeu vysielať, ale sponzoringu môžu venovat 15% celkového denného vysielacieho času. Finska YLE reklamu nevysiela, ale napriek tomu z nej peniaze čerpá. Fínsky model je zvláštny v tom, že komerčné televízie YLE odvádzajú 12,25% svojich čistých výnosov. Táto sadzba bola znížená, aby komerčné televízie mohli investovať do digitálneho vysielania. Zdroje : Television 2004. International Key Facts. IP and RTL GroupEBU