26. 6. 2005

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK Sú situácie, keď ako riaditeľ televízie pociťujete, že sa treba zachovať podľa svojej viery? Je ich veľmi veľa, každý deň. Keby som nemal svoju vieru a keby som si nemyslel, že to, čo robím, je isté poslanie a príležitosť, ktorú som dostal zhora, asi by som nemohol vydržať to množstvo tlakov, kritiky, požiadaviek... Sú aj situácie, keď už nevládzem, neverím, ale potom si spomeniem na to, že tu nie som zo svojej vôle. Uvidím, dokedy sa Pán Boh rozhodne ponechať ma tu. To, čo sa v STV deje pod mojím vedením, dokazuje, že aj kresťania sú schopní viesť takúto inštitúciu. Domnievam sa, že od roku 1989 je azda prvý raz v tejto krajine na čele takej vplyvnej mediálnej inštitúcie katolík, ktorý sa k svojej viere otvorene hlási. Treba si uvedomiť, že kresťan katolík je v mediálnom svete v drvivej menšine. Niekedy mám pocit, akoby sme sa báli ísť s vervou do bojov v tomto svete. Bol by som rád, keby boli katolíci podstatne aktívnejší a viditeľnejší Vedeli by ste uviesť konkrétnu situáciu, keď ste presadili kresťanský postoj? Podarilo sa mi napríklad presadiť študentské telemosty medzi Vatikánom a Bratislavou. Už boli dva a malo to veľký úspech u mladých, u verejnosti, dostal som množstvo listov... Okrem toho som dostal šancu zažiť, že počas môjho riaditeľovania bol na Slovensku Svätý Otec a zabezpečovali sme vysielanie z jeho návštevy. Bolo to fantastické. Teraz stojíme pred rozhodnutím vysielať každodenné náboženské správy v rámci špeciálneho vysielania na Dvojke. Zároveň si dávam veľký pozor na to, čo vysielame vo večerných hodinách. Richard Rybníček pre Katolicke noviny 5. septembra 2004