9. 10. 2005

Žumpa žumpu myje alebo tak šme še pobavili

Žumpa žumpu myje
alebo
Tak šme še pobavili
Po Zahradníkovom mediálnom narcizme som si myslel, že ma nič v STV neprekvapí. Mýlil som sa. Dnešné Správy STV dokázali, že sa dá všetko. Bez hanby ignorovať zákony a suverénne vložiť propagačný šot na základe zmluvy / ! / na nedeľný Nový čas je veľká drzosť.
Napokon ,už samotná zmluva s vydavateľstvom Ringier je pekná verejnoprávna špinavosť.
Je evidentné, že toto vedenie STV si vôbec nebude lámať hlavu s dodržiavaním zákonov. Veď načo, keď Radu pre vysielanie a retransmisiu majú na smiech a Radu STV na príťaž. Upozorňujem, že spojenie so žumpou vedenie do žumpy. A len chcem zúfalo poukázať na Zákon č. 308 o vysielaní a retransmisii a o zmene zákona č. 195/2000 Z. z. o telekomunikáciách a jeho čllánky, ktoré STV jediným krokom dnes pošliapala. Reklama na účely tohto zákona je akékoľvek verejné oznámenie vysielané za odplatu alebo inú podobnú protihodnotu vrátane vlastnej propagácie, ktorého zámerom je podporiť predaj, nákup alebo nájom tovaru alebo služieb vrátane nehnuteľností, práv a záväzkov alebo dosiahnuť iný účinok, sledovaný objednávateľom reklamy alebo vysielateľom. Na vysielanie podľa tohto zákona sa vzťahujú všeobecné predpisy o reklame, 29) ak tento zákon neustanovuje inak. Vysielanie skrytej reklamy a skrytého telenákupu sa zakazuje. Skrytá reklama a skrytý telenákup na účely tohto zákona je slovná alebo obrazová informácia o tovare, službe, obchodnom mene, ochrannej známke, prípadne o činnostiach výrobcu tovarov alebo poskytovateľa služieb v programe, ak vysielateľ túto informáciu v rámci programu zámerne využíva na reklamné účely, čím môže uviesť verejnosť do omylu o podstate tejto informácie. Táto informácia sa považuje za zámernú najmä vtedy, ak sa uskutočňuje za odplatu alebo za inú protihodnotu. Vysielanie reklamy a telenákupu musí byť rozoznateľné a zreteľne oddelené od iných častí programovej služby tak, aby neboli zameniteľné s inými zložkami programovej služby; vo vysielaní rozhlasovej programovej služby sa použijú na oddelenie zvukové prostriedky a vo vysielaní televíznej programovej služby zvukovo-obrazové prostriedky.
A ešte by som dodal perličku-
Vo vysielaní programovej služby nesmú v reklame ani v telenákupe účinkovať hlásatelia, moderátori a redaktori spravodajských a politickopublicistických programov, a to ani v obraze, ani vo zvuku.
A, preboha, nech ma už žiaden amatér neupozorňuje v tomto konkrétnom prípade, že ide o prístup verejnosti k informáciám.