Hľadá sa Angelika, anjel Markízy
Po ovládnutí Markízy spoločnosťou Central European Media Enterprises/ CME/ je nad slnko jasnejšie, že nielen vo vedení nezostane kameň na kameni.
CME však musí konať uýchlene, pretože dlhotrvajúca kríza sa veľmi rýchlo môže zmeniiť na agóniu.
Na verejnosť prenikli informácie o horúcich kandidátoch na post nového riaditeľa Markízy.
Mali by nimi byť generálny riaditeľ STV Richard Rybníček ,riaditeľ Centra reklamy televízie Markíza Matej Ribanský a Václav Mika. Špekuluje sa a aj o Martinovi Lengyelovi / zakladateľ TA 3/ .
Výhodou Richarda Rybníčka je schopnosť realizovať zmeny, výborný imidž na verejnosti, skúsenosti z mediálneho prostredia a schopnosť lobbingu
Nevýhodou môže byť jeho politická orientácia a nepreukaznosť schopnostti efektívne viesť komerčný subjekt.
Matej Ribanský je skúsený človek z biznisu, ale jeho nevýhodou je , že je zvnútra Markízy. Navyše, asi nedobre argumentoval pri presadzovaní plánov Markízy, keďže televízia sa stala za posledné obdobie subjektom reagujúcim a nie lídrom v inováciách.
Lengyel , ako niekdajší hovorca premiéra Mikuláša Dzurindu by nevyslal dobrý signál na zmenu a netransparentný spôsob financovania začiatku TA 3 by Markíze iste nepridal na lesku. A jeho meno je príliš spájané s menom Ladislav Rehák a vydavateľskáým domom W PRESS, ktorý vydáva konzervatívny týždenník Týždeň.
Z celej mediálnej "ponuky " vychádza najlepšie Václav Mika,generálny riaditeľ Rádia Expres a predseda predstavenstva D.Expres, a.s.
Má všetky skúsensoti, ktoré potrebuje Markíza ako soľ.
Je tvrdý a mákoledy/ v biznise/ pozná brata/ .
Má ekonomický backround
Absolovoval Fakultu ekonomiky riadenia výrobných odvetví VŠE a Open university , má skúsensotsi z televízie.
Bol riaditeľom kancelárie STV, členom správnej rady spoločnosti IP, podpedsedom rady STV.
Založil a riadil media representatives Slovenského rozhlasu PSMA, s.r.o.
Vybudoval najjpočúvanejšie rádio na Slovensku, ktoré sa mu podarilo pripraviť na predaj americkému investorovi Emmis Communications Corp .
Má ešte tri nezanedbateľné výhody .
Je šarrnetne presvedčivý.
Je zábavný.
A má Tibora Búzu *, ktorý by dokázal postaviť spravodajstvo Markízy na nohy.
Hádam by to strávil Kováčik a Fiľo; a aj Rehák by sa , možno, uspokojil
*Tibor Búza
člen predstavenstva D.Expres, a.s.
výkonný riaditeľ Rádia Expres
Má 37 rokov a skúsenosti ako redaktor, šéfredaktor spravodajstva a publicistiky a riaditeľ regionálneho štúdia Slovenského rozhlasu
V rokoch 1998 – 2000 bol šéfredaktorom redakcie spravodajstva a aktuálnej publicistiky Slovenskej televízie v Bratislave.
Od roku 2000 pracuje v Rádiu Expres.