15. 1. 2007

Zomrel A. I. Bezzerides

Zomrel A. I. Bezzerides
Hollywoodsky scenárista A. I. Bezzerides, ktorý stojí za povojnovými krimi snímkami Kiss Me Deadly (1955), On Dangerous Ground (1952) a Thieves' Highway (1949), zomrel vo veku 98 rokov. Bezzerides podľahol chorobe 1. januára v nemocnici Motion Picture & Television Hospital. Informovala o tom jeho dcéra Zoe Ohl. V roku 1940 preniesli jeho román Long Haul na filmové plátna pod titulom They Drive by Night, v ktorej si zahral George Raft a Humphrey Bogart. Po tom, čo spoločnosť Warner Bros. zakúpila práva na túto knihu za viac ako 50 tisíc korún a uzavrela s ním kontrakt, kde sa zaviazala, že mu bude ako scenáristovi vyplácať týždenne takmer 8 tisíc korún, Bezzerides zistil, že scenár z knihy už je napísaný. "Neviem, či mali výčitky svedomia alebo ich k tomu viedla túžba vymámiť zo mňa viac príbehov, ale ponúkli mi zmluvu na sedem rokov s tým, že si ma pol roka odskúšajú," napísal v roku 1997 v doslove reedície románu Thieves' Market, ktorá po prvý raz vyšla v roku 1949. "Nech mali akýkoľvek dôvod, prijal som tú ponuku, aby som sa mohol stať spisovateľom a písať scenáre," píše. Ako scenárista prerazil filmom Juke Girl (1942). V 50. rokoch začal pracovať v televízii a podieľal sa na seriáloch ako Bonanza, 77 Sunset Strip či The Virginian.