26. 10. 2007

KAUZA TREND

KAUZA TREND
Vážení konatelia spoločnosti TREND Holding,

oboznámil som sa s obsahom listu, v ktorom ma informujete o rozhodnutí Okresného súdu Bratislava II z 21.9.2007 o nariadení predbežného opatrenia proti Vašej spoločnosti. Ako predseda vlády Slovenskej republiky, teda predstaviteľ výkonnej moci, nie som oprávnený vstupovať alebo zasahovať do činnosti súdov. Rovnako nie som oprávnený komentovať dôvody, ktoré príslušný súd viedli k určitému rozhodnutiu. Na druhej strane musím dôrazne protestovať proti obvineniam opozičných politikov, ktorí bez akýchkoľvek dôkazov a elementárnej logiky vytvárajú obraz zodpovednosti vlády SR a jej výhrad k objektívnosti väčšiny médií za citované uznesenie Okresného súdu Bratislava II. Vážení konatelia, Ubezpečujem Vás, že pokiaľ sa v praxi objavia prípady nezákonného obmedzovania slobody prejavu, na ktoré budem oprávnený reagovať, okamžite tak urobím. S takýmito prípadmi som zatiaľ oboznámený nebol a verím, že k nim ani nedôjde, pretože médiá na Slovensku požívajú mimoriadne širokú interpretáciu slobody tlače a prejavu, čo potvrdilo aj medzinárodné hodnotenie, podľa ktorého je Slovenská republika pre činnosť médií treťou najslobodnejšou krajinou na svete. Verím, že podstata súkromnoprávneho sporu, ktorému ste vystavení, bude rozhodnutá spravodlivo.

S pozdravom

Robert Fico