30. 1. 2008

European Media and Marketing Survey

European Media and Marketing Survey
Najsledovanejšou spravodajskou televíznou stanicou Európy zostáva kanál Euronews so sídlom vo francúzskom Lyone. Vyplýva to z dnes zverejnených výsledkov prieskumu European Media and Marketing Survey (EMS). Euronews sleduje týždenne 6,965 milióna divákov, ktorí patria do špičkovo zarábajúcej kategórie občanov. Konkurenciu zo CNN uprednostňuje 6,962 milióna divákov, kým kanál Sky News si zapne 6,189 milióna záujemcov o spravodajstvo. Najsledovanejšia spravodajská televízna stanica sa môže pochváliť silným postavením na kľúčových mediálnych trhoch vo Francúzsku, Nemecku, Španielsku, Taliansku a Veľkej Británii. Euronews tam týždenne sleduje 5,4 milióna divákov, nasleduje CNN International (4,8 milióna) a BBC World (3,2 milióna). Celkove patrí Euronews aktuálne prvenstvo v ôsmich zo 16 monitorovaných krajín, konkrétne vo Fínsku, Francúzsku, Írsku, Nemecku, Portugalsku, Španielsku, Švajčiarsku a Taliansku. Ďalšími sledovanými štátmi boli Belgicko, Dánsko, Holandsko, Luxembursko, Nórsko, Rakúsko, Švédsko a Veľká Británia. Stanica Euronews vznikla v roku 1993 a aktuálne vysiela nonstop spravodajstvo v siedmich jazykových mutáciách - angličtine, francúzštine, nemčine, španielčine, taliančine, portugalčine a ruštine. Vysielanie Euronews, ktoré prináša európsky pohľad na dianie vo svete, môžu terestriálne, prostredníctvom káblových rozvodov, či satelitov sledovať vo viac ako 195 miliónoch domácností v 129 krajinách planéty. Copyright © TASR 2008