23. 1. 2008

Market & Media & Lifestyle - TGI za 3. a 4. kvartál 2007

Market & Media & Lifestyle - TGI
za 3. a 4. kvartál 2007
Najčítanejším denníkom na Slovensku v druhom polroku 2007 podľa prieskumu bol Nový Čas. Jeho posledné vydanie čítalo 25 % populácie, čo predstavuje viac ako jeden milión čitateľov. Spoločnosť MEDIAN SK, s. r. o. v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International realizuje prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index). Druhý v poradí je denník Pravda s 9%. Čítanosť denníka Sme je na tretej pozícii s 8%. Nasleduje denník Plus jeden deň so 7% a Korzár s čítanosťou 4% populácie vo veku 14 - 79 rokov. Čítanosť všetkých denníkov v poslednom období mierne stúpla. Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje 55%, čo sú čitatelia, ktorí prelistujú alebo prečítajú posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Týždenník Plus 7 dní dosiahol 15%, druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 12% a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s 9%. Markíza - spoločenský týždenník sa umiestnil na štvrtom mieste s 8%. Prehľad uzatvára týždenník Báječná žena so 7%. Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 16% populácie vo veku 14 - 79 rokov. Najčítanejším titulom je Tele plus so 4%. Dvojtýždenník TV max dosiahol rovnako 4% a zaň sa zaradil dvojtýždenník Teleprogram s 3%. Jedno percento dosiahli dvojtýždenníky Relax a 100+1. Čítanosť mesačníkov v treťom a štvrtom štvrťroku 2007 zaznamenala 51%. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Zdravie s 10%. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Eva s 9% a Záhradkár rovnako s 9%. Mesačník EMMA dosiahol 8%. Prvú päticu uzatvára mesačník Rebecca so 6%. Počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavuje 71%. Poradie otvára Rádio Expres s 22%, ďalej Rádio Slovensko s 18%, nasleduje Fun rádio a Jemné melódie s 10%. Piatu priečku obsadilo Rádio Regina so 7%. V 3. a 4. kvartáli dosiahli rozhlasové stanice v parametri podiel na trhu (share) nasledovné výsledky: Rádio Expres malo 27% podiel na trhu, Rádio Slovensko 19% a s 11-percentným podielom sa za ním umiestnili Jemné melódie a Fun rádio. Rádio Regina malo sedempercentný podiel na trhu. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 25% z trhu. Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 88%. Televíziu v treťom a štvrtom štvrťroku 2007 sledovali takmer štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza - 64%. Sledovanosť 29% zaznamenala Jednotka, za ňou sa umiestnila TV JOJ s 28%. Nasleduje TA3 so 4%, Dvojka so 4%, Prima TV rovnako so 4% a NOVA s 3%. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú RTL KLUB s 3%, Magyar TV1 s 2% a ČT1 tiež s 2% sledovanosťou. Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 3. a 4. kvartál 2007 je nasledovné: Na prvom mieste s 53% sa umiestnila TV Markíza. Jednotka dosiahla 16% a za ňou sa s 15% podielom na trhu umiestnila TV JOJ. Nasleduje Dvojka a TA3 rovnako s 1%. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 13%, z toho najvyššie hodnoty dosahuje RTL KLUB (2%), NOVA (2%), Prima TV (2%), Magyar TV1 (1%) a TV2 (1%). Na Slovensku tento prieskum kontinuálne prebieha od roku 1997. Výsledky sa zbierali od 25. júna do 9. decembra 2007. Prieskum bol uskutočnený na vzorke 4 061 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.