Hlasné reklamy naše každodenné
Licenčná rada začala 18. marca posudzovať prvú z približne desiatky sťažností na príliš hlasnú reklamu. Ako povedal riaditeľ kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Ľuboš Kukliš, rada má od marca k dispozícií metodiku na meranie. Vznikol podľa nej špeciálny softvér, ktorý sám vyhodnotí, či hlasitosť reklamy prekračuje normu.
Rada začala pokusné meranie hlasitosti reklamy u najväčších televíznych vysielateľov - Slovenskej televízie a súkromných televízií Markíza a JOJ koncom minulého roka. Zariadenie na meranie zvukovej intenzity vysielania reklamy - Dolby LM100 Broadcast Loudness Meter pritom mala v prevádzke už od 15. októbra 2007 na interné účely svojej kancelárie - na testovanie a dolaďovanie systému.
Meranie hlasitosti reklamy uložila licenčnej rade novela zákona o vysielaní a retransmisii z februára minulého roka. Dodržiavať rovnakú úroveň hlasitosti vysielania, v programoch i reklame, pritom podľa nej musia len vysielatelia so sídlom na Slovensku, televízie aj rádiá. Slovenské rozhlasové stanice a televízie musia zabezpečiť, aby sa nezvyšovala intenzita zvuku počas vysielania reklamy, telenákupu či sponzorovaných programov a neobťažovala tak divákov či poslucháčov. Za porušenie tohto pravidla im hrozí sankcia - upozornenie na porušenie zákona, a následne po právoplatnosti tejto sankcie, finančná pokuta vo výške od 100 tisíc korún až do piatich miliónov korún.
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.