MEDIA NEWS
Predvčerom v prime-time začala európska spravodajská televízia od 20-tej hodiny vysielať s novým logom, sloganom „PURE“ novou grafickou úpravou, novou web stránkou a novou totožnosťou programov. Všetky tieto zmeny ma komunikovať kampaň počas nasledujúcich mesiacov.
Spravodajská televízia Euronews pripravila najdôležitejšiu vývojovú zmenu za svoju 15-ročnú existenciu. Nový dizajn má aj web stránka - www.euronews.net. Nová internetová stránka poskytuje voľný prístup VOD do všetkých vysielaných programov na spravodajskom kanáli, vo všetkých 7 jazykoch : anglicky, nemecky, španielsky, francúzsky, taliansky, portugalsky a rusky ( od 12. júla bude vysielať už v 8-mych jazykoch a vysielanie bude zahŕňať aj arabštinu). Nová podoba sloganu: „PURE“, v sebe nesie ideu euronews a jej silu jej značky vykryštalizovanú do jediného slova. Nový slogan euronews odráža podľa televízie základné hodnoty kanálu: poctivosť, bezúhonnosť, nestrannosť a transparentnosť pri šírení informácii. Predovšetkým však ide o rešpektovanie diváka, ktorý hľadá skôr informácie ako zábavu.
Základným grafickým prvkom nového loga je kruh. Ten je podľa euronews jedným z najjednoduchších geometrických tvarov, a je symbolom zrozumiteľnosti a dokonalosti. Použitá korporátna farebnosť, jednoduchá biela, šedá a čierna majú zvýrazniť zameranie na informáciu ako takú a postavenie euronews ako univerzálnej televízie. Cieľom novej kampane je televíziou deklarovaná transparentnosť poskytovaných informácií. Tlačový vizuál a spoty budú dokonale prispôsobené médiám podporujúcim rebrandingovú kampaň.
V spolupráci s agentúrou FFL Paris vypracoval spravodajský kanál skutočne strategickú zmenu svojej obchodnej značky. Nová stratégia a kreatívne východisko vyvinuté s agentúrou si kladie za cieľ promovať filozofiu spravodajského kanálu, ktorý je založený na objektivite podávaných informácií.
Novou stratégiu spravodajského kanálu reprezentuje niekoľko nových cieľov: jedinečný štýl vysielania, ktorý je možné ľahko identifikovať, európsky pohľad na svet, mnohojazyčnosť a redakčna politika šírenia presných a overených informácií. Kampaň bude prebiehať v európskych denníkoch a odbornej tlači (Nemecko, Španielsko, Francúzsko, Taliansko, Spojené kráľovstvo, Rusko, Spojené arabské emiráty a USA). Kampaň pozostáva aj z plagátov na letiskách a staniciach (Londýn, Brusel, Paríž, Frankfurt), v TV (kampaň na Eurosport a Trace TV, v 20 a 30 sekundové spoty počas celého júna) a v neposlednom rade na internete (bannerová reklama).
Michael Peters, generální riaditeľ Euronews o novom redizajne hovorí: "Logo, značka a všeobecná spoločná vizuálna identita, ktorá je vedome jednoduchá a minimalistická, odrážajú snahu Freda a Farida, ktorí robili z euronews univerzálny spravodajský kanál, bez prikrašľovania a kozmetických úprav. Od januára 2007 sme spolu dôkladne analyzovali podstatu euronews. Odstránili sme prvky, ktoré najväčšmi obmedzovali základné princípy novej filozofie televízie. To mení spôsob ako ju vyjadrujeme a umožňuje nám výraznejšie sa identifikovať s tým, čím sme.“
Spravodajský kanál euronews si svoje meno medzi medzinárodnými spravodajskými televíziami buduje od roku 1993. Svojim vysielaním pokrýva celý svet vysielaním v 7-mych jazykoch.
Digitálny signál prijíma štvrtina českých domácností. Vyplýva to z najnovších výsledkov Kontinuálneho výskumu, ktorý je realizovaný ako súčasť projektu elektronického merania sledovanosti televízie v ČR.
24,1 % opytovaných respondentov deklarovalo možnosť aspoň jedného typu digitálneho televízneho príjmu v domácnosti (či už prostredníctvom satelitu – DVB-S, kabelu - DVB-C, cez internetový protokol - IP TV, či terestriálny/pozemný – DVB-T). Reálne množstvo počtu domácností s príjmom televíznych staníc niektorých z digitálnych ciest bude však pravdepodobne ešte mierne vyšší, vzhľadom k tomu, že pomerne významné percento respondentov nie je schopné na otázku špecifikácie spôsobu príjmu úplne presne odpovedať a radšej uvedú, že „nevedia“. Z celkovej televíznej populácie tvorí približne 9,2 % domácnosti, ktoré uviedli, že prijímajú digitálne terestriálne (pozemské) vysielanie (DVB-T). Digitálne satelitné vysielanie (DVB-S) prijíma 11,8 % domácností, digitálne vysielanie cez kabel (DVB-C) deklaruje 4,9 % domácností a možnosť príjmu digitálneho vysielania prostredníctvom IP TV uvádza 2,5 % televíznej populácie.
Väčšina domácností s príjmom DVB-T uviedla, že toto vysielanie prijíma prostredníctvom set-top-boxov (5,9 % českých domácností).
Od januára 2007 došlo k zásadnej zmene opytovania v oblasti príjmov, na základe ktorých získavame presnejšiu informáciu o príjme digitálneho vysielania, a to predovšetkým digitálneho pozemského vysielania (DVB-T) - bola pozmenená štruktúra otázok a ponovom sú takisto opytované domácnosti na príjem digitálneho terestriálneho vysielania pomocou digitálnej televíznej karty v počítači.
U odpovede na otázku, čo digitálne vysielanie znamená, môžeme očakávať určité skreslenie, keďže ľudia majú tendenciu skôr preceňovať svoje schopnosti. Napriek tomu je markantný posun, keď
v roku 2001 deklarovalo jasnú predstavu o digitálnom vysielaní 4,9 %, od jesene 2005 hodnota kolíše okolo 10 % jednotlivcov vo veku nad 10 let a v roku 2006 rastie až k 13 % jednotlivcom. V období január až marec 2007 tvrdí 18 % respondentov, že má jasnú predstavu, o čo sa jedná, a v období január až marec 2008 takmer 32 %. Približnú alebo jasnú predstavu deklarovalo v roku 2001 16,8 %, zatiaľ čo aktuálny stav vykazuje 69 % populácie staršej ako 10 rokov. Úplnou neznalosť deklarovalo v roku 2001 47,6 %, zatiaľ čo aktuálny údaj hovorí o necelých 5 %.
Kontinuálny výskum je od roku 2001 realizovaný spoločnosťou Mediaresearch v spolupráci so spoločnosťou Stem/Mark. Ten priebežne mapuje podrobnú štruktúru českej televíznej populácie, jej televízne správanie, televíznu vybavenosť a predovšetkým zmeny v oblasti možnosti príjmu rôznych druhov vysielania vrátane digitálneho vysielania, ktoré v súčasnosti hrá v tejto oblasti veľmi významnou roli. Cieľom výskumu je predovšetkým zistil dôležité charakteristiky domácností pre kontrolu a zaisťovanie reprezentatívnosti vzorky domácností vybraných pre elektronické meranie sledovanosti televízie. Celkom bolo v rámci Kontinuálneho výskumu opytovaných už 54 759 domácností. Aktuálne výsledky boli zozbierané v prvých troch vlnách minulého roku (v období január-marec 2008), na reprezentatívnej vzorke 2 768 domácností, čo predstavuje 6 240 respondentov starších 4 roky.
V apríli 2008 bolo v rámci projektu Netmonitor na českých serveroch zaznamenaných 4 705 636 reálnych užívateľov (RU), čo je medziročný nárast o 10,28 %. V porovnaní s aprílom 2007 sa tento rok rapídne zvýšil počet zobrazených stránok (PV) a počet návštev.
Tento nárast je spôsobený predovšetkým zaraďovaním ďalších serverov do merania v priebehu minulého roku. Počet zobrazených stránok tak zaznamenal viac než 50 %- ný nárast (na 5 900 557 965) a počet návštev dosahuje v apríli tohto roka 674 207 934 (nárast o 48,94 %). V priemere strávil český užívateľ na internete v apríli 2008 25 hodín a 28 minút, čo predstavuje medziročný nárast o 36,63 %. V apríli minulého roka totiž český užívateľ na internete presurfoval v priemere o takmer 7 hodín menej.
Zdroj : NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius
Americký spevák Ozzy Osbourne vyhral spor s britským denníkom Daily Star. Líder skupiny Black Sabbath žaloval denník za tvrdenia, že rocker spôsobil svojím zlým zdravotným stavom chaos na odovzdávaní Brit Awards, ktoré celá rodina moderovala naživo v televízii. Podľa článku mal 59-ročný hudobník dvakrát pred začiatkom šou spadnúť a údajne musel použiť invalidný vozík. "Sťažovateľ je veľmi úspešný koncertujúci umelec, ktorý práve absolvoval vypredané svetové turné," vyhlásil obhajca rodiny Osbournovcov John Kelly. "Nepravdivé tvrdenia, že sťažovateľ bol v takom zlom zdravotnom stave a nebol schopný moderovať odovzdávanie cien, sú veľmi vážne," dodal. Zdôraznil, že článok hudobník ani jeho zástupca pred publikovaním neautorizoval. Právna zástupkyňa Daily Star Kate Wilson povedala, že noviny sa za citové rozrušenie a ťažkosti spôsobené správou, ospravedlnili a súhlasili, že vyhlásenia boli nepravdivé a nemali ich nikdy publikovať. Neznámu čiastku, ktorú denník Ozzymu Osbournovi vyplatil, údajne venujú charitatívnemu projektu Sharon Osbourne Colon Cancer Program.
Kouč poľskej futbalovej reprezentácie Leo Beenhakker sa ospravedlnil Nemcom za fotomontáž v novinách Super Express s odseknutými hlavami trénera nemeckého výberu Joachima Löwa a kapitána "Nationalelf" na ME 2008 Michaela Ballacka práve v rukách Holanďana.
Obrázok v bulvárnom denníku vyvolal v Nemecku pobúrenie. Löw však zareagoval s chladnou hlavou. Údajne má ine problémy, ako sledovanie poľskej tlače. Šesťdesiatpäťročný "Don Leo" Beehakker uviedol: "Nemôžem hovoriť v mene všetkých Poliakov. Som si však istý, že aspoň v mene celého poľského tímu sa môžem verejne ospravedlniť." Pod obrázkom bol nápis "Leo, daj nám ich hlavy".
Predstavitelia predmetných poľských novín však tvrdia, že to bolo myslené len symbolicky, pretože fanúšikovia dlho čakajú na víťazstvo hráčov ich krajiny nad Nemcami. V doterajšej histórii sa "orlici" nikdy nepodarilo zdolať jej západného suseda. Na kontinentálnom šampionáte 2008 si Poliaci v B-skupine okrem Nemcov zmerajú sily aj s Chorvátmi a Rakúšanmi.
Vedenia zámorskej hokejovej profiligy NHL a kanadskej televíznej spoločnosti TSN sa dohodli na podpise novej šesťročnej zmluvy o vysielaní a digitálnych právach. Zmluva nadobudne platnosť v októbri a vyprší po sezóne 2013/14. Podľa nej získala spoločnosť TSN špeciálne exkluzívne práva na vysielanie zápasov a informácií o kanadských tímoch v anglickom jazyku. Televízny kanál podľa kontraktu odvysiela 70 zápasov základnej časti, ako aj stretnutia play off až po finále konferencií. Okrem ďalších technických špecifikácií a práv na pravidelné hokejové relácie kontrakt zabezpečuje exkluzivitu pre TSN v prenose draftových lotérií, ako aj samotného draftu. "Dohoda umožní fanúšikom kanadských tímov v NHL byť ešte bližšie k centru diania," prezradil zástupca televíznej spoločnosti Rick Brace. Televízia odvysiela najviac zápasov Toronta (17 prenosov), nasledujú Montreal (15) a Vancouver, Calgary, Edmonton a Ottawa (po 10).
© 2008, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Chorvátski novinári protestovali dnes v Záhrebe i ďalších mestách balkánskej krajiny proti pondelkovému brutálnemu útoku na reportéra denníka Jutarnji list Dušana Miljuša.
Tomu útočníci pri pondelkovom prepade spôsobili bejzbalovými palicami ťažké zranenia, otras mozgu i fraktúru ramena.
Pred sídlom chorvátskej vlády sa dnes zhromaždilo asi 50 žurnalistov, pracovníkov médií, ktorí požadovali zadržanie páchateľov útoku na najznámejšieho investigatívneho novinára krajiny, ktorý sa zrejme znepáčil strojcom útoku svojimi materiálmi o chorvátskom podsvetí.
"Mali na hlavách helmy, takže som im nevidel do tváre a všetko sa stalo veľmi rýchlo," uviedla obeť útoku, ktorá sa odhaľovaniu kriminálnych prípadov venuje už dve desaťročia.
Novinár informoval v priebehu uplynulých mesiacov políciu o o anonymných vyhrážkach. Smútočné oznámenie s jeho menom a fotografiou zverejnili v inom chorvátskom denníku Večernji list. Noviny sa následne ospravedlnili a uviedli, že išlo o "procedurálnu chybu".
Chorvátska vláda ústami premiéra Iva Sanadera útok ostro odsúdila a ubezpečila, že urobí všetko pre povolanie vinníkov na zodpovednosť.
Boj proti organizovanému zločinu a korupcii, ako aj reforma súdnictva, verejnej správy a ekonomiky sú hlavnými podmienkami, ktoré musí Chorvátsko splniť pred vstupom do EÚ. Záhreb očakáva, že by sa tak mohlo stať v roku 2011.
Copyright © TASR 2008