10. 10. 2008

Mechúrik-koščúrik aj s kamarátmi

Mechúrik-koščúrik aj s kamarátmi
Otvorený list Kamila Šrámka pánovi Štefanovi Nižňanskému
Ahoj Pišta, dúfam, že Ťa toto oslovenie neuráža. Tykáme si, odkedy sa poznáme. Bude to hádam aj viac ako 20 rokov. Okrem iného nám to ukladali svojho času aj pravidlá strany, ktorej sme boli obidvaja členmi. Vtedy si bol na to možno hrdý, keď sme Ťa my, „starší súdruhovia“ takýmto spôsobom prijali medzi seba. Týmto oslovením som Ťa (ak chceš dnes teda Vás), predpokladám trošku uviedol do istých reálií. Šokovaný a s údivom som zaregistroval, že moju osobu zaťahuješ do svojich profesných problémov. Mám na mysli tlačovú besedu v STV zo dňa 8.10.2008. Udalosti, ktoré sa tam verejne prepierali, sme si v humornej podobe, teda aspoň z Tvojej strany som to tak chápal, vysvetľovali na našom stretnutí. Nepamätám si presne kedy, ale bolo to po odvolaní GR Radima Hrehu. Stretli sme sa niekoľko krát, pred aj po voľbe GR STV. Vtedy si hľadal pomoc pri príprave svojho projektu na kandidatúru GR STV. Sprostredkovane si chcel, aby som túto možnosť overil u svojej bývalej manželky. Taktiež si stál o moju pomoc a lobing v procese voľby na post GR STV v prospech Tvojej osoby. Hneď som sa vyjadril, že „s tou exmanželkou to určite nepôjde“. V ostatnom sme sa k Tvojej spokojnosti dohodli. Situácia dopadla tak, ako dopadla, sedíš tam, kde sedíš a vlastne neviem pochopiť, o čo ti ide. Zaráža ma len, že historka, ktorú odprezentoval na TB pán Dobiš 8.10.2008, mala už inú verziu, ako minulý rok, keď si ju s úsmevom hodil cez plece. Vtedy sa hovorilo o „devine opretej o jeho hlavu“. Vyvolaný šum ma donútil, aby som v období , keď táto historka rezonovala /začiatok leta minulého roku/ uviedol na správnu mieru veci na rôznych miestach, resp. vysvetlil túto „rituálnu story“. Parafrázujem Tvoje vyjadrenie: „zabudni na to, veď Juraj je taký, umravním ho , ručím za to, že bude slušný a bude poslúchať“. Vtedy som Ti naivne uveril, a nielen ja... a celú záležitosť som pokladal za uzavretú. Ešte na margo návštevy u pána Dobiša z leta minulého roku: Cieľom mojej návštevy u riaditeľa výroby p. Dobiša bol návrh vrátiť výrobu dabingov a iných programových typov z externého prostredia späť do STV. O účele a obsahu tejto návštevy sme sa tiež rozprávali a pri tej príležitosti som sa posťažoval na pána Dobiša ja sám. Vtedy si zdôraznil, že presne o návrat výroby do STV Ti ide a máš to aj vo svojom projekte na GR. Ťažko by si spochybnil obsah toho, čo Ti píšem, pretože pri našich stretnutiach pred aj po Tvojej voľbe do funkcie GR STV boli vždy prítomné aj tretie osoby. Zamýšľam sa nad tým, čo Ťa viedlo k tomu, že Ste zneužili pôdu STV na zverejnenie viac ako rok starej záležitosti, práve v období, keď nevieš racionálne riešiť problémy inštitúcie, ktorú riadiš aj so svojím nadštandardne dobrým priateľom a svojím spolupracovníkom.
Zamysli sa, prosím Ťa nad tým, či si naozaj odborne a morálne spôsobilý vykonávať funkciu, ku ktorej Ti dopomohlo aj veľmi veľa slušných ľudí. Spytuj sa svojho svedomia, či sa mne - a takisto im, budeš môcť ešte pozerať priamo do očí.
S pozdravom , MgA. Kamil Šrámek