TA 3 NEWS
Zmena na najvyššom poste v spravodajskej televízii TA3 by sa nemala pretaviť do zmien v programových formátoch tohto televízneho kanála. Pre TASR to uviedol generálny riaditeľ TA3 Matej Ribanský, ktorý televízii šéfuje od začiatku februára.
"Televízia TA3 je stabilná značka s vyprofilovanými reláciami, momentálne nevidím dôvod na výraznejšie zmeny v programovej štruktúre," tvrdí nový riaditeľ. Podotkol však, že vedenie v najbližšom období chce vyhodnotiť všetky relácie z kvalitatívneho hľadiska. Ribanský v blízkej budúcnosti neplánuje riešiť ani grafické úpravy súvisiace s celkovým obrazovým vzhľadom televízie. "Zmena grafiky je záležitosť strednodobého charakteru a momentálne nie je prioritou," povedal. Nevylúčil však, že časom sa ňou bude zaoberať, keďže podľa neho by bol po troch rokoch redizajn vhodný. Čo však nateraz vylučuje, sú personálne zmeny. "V tejto chvíli žiadne neplánujeme," tvrdí Ribanský, hoci uznáva že takéto zmeny sú vždy otázkou skvalitnenia tímu. Od svojho pôsobenia na čele TA3 si sľubuje posilniť pozíciu ako jedinej spravodajskej televízie na Slovensku. Jej spravodajstvo pritom označil za najobjektívnejšie a najaktuálnejšie. K otázke dlhodobých čísel sledovanosti, ktoré sa v prípade TA3 pohybujú medzi jedným až dvoma percentami, Ribanský uviedol, že sa nimi zaoberajú, no poukázal na to, že súčasný peoplemetrový panel nedokáže zmerať presné čísla sledovanosti takých staníc, ako je TA3. Argumentuje tým, že konzumácia takýchto médií spadá do kategórie "out of home". Divákov si teda produkt televízie nájde na miestach, kde sa nachádza viac ľudí naraz - na pracoviskách či verejných priestoroch. Výstupy z takýchto meraní preto nereflektujú skutočný podiel divákov. "Panel peoplemetrov je vybudovaný v zásade na meranie sledovanosti v domácnostiach. Získať relevantné údaje pre typ stanice, akou je TA3, by vyžadovalo zmenu štruktúry panelu, čo je veľmi náročné," vysvetľuje Ribanský. Podľa jeho slov však TA3 určite bude zvažovať marketingové kroky, ktoré by dokázali zvýšiť tieto čísla aj pri súčasnom spôsobe merania sledovanosti. "Budeme mať snahu zrealizovať aj marketingové aktivity a prieskumy, ktoré dokážu zmonitorovať spôsob vnímania TA3 a jej dopad a vplyv na rozhodovanie sa divákov," uzavrel. Ribanský v rokoch 2000 až 2006 pracoval ako obchodný riaditeľ v televízii Markíza. Neskôr, do roku 2007, bol výkonným riaditeľom televízie JOJ. Predtým, ako sa stal generálnym riaditeľom TA3, pôsobil v hudobnej televízii Musiq1, v ktorej vlastníckej štruktúre figuruje ako spolumajiteľ.
Copyright © TASR 2009