22. 4. 2009

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Tržby SITA, Slovenskej tlačovej agentúry, a.s., dosiahli v roku 2008 viac ako 80,8 milióna korún ( 2,7 mil. €), čo je oproti tržbám v predošlom roku nárast o približne 16 percent. Vlaňajšie náklady predstavovali 82,75 milióna korún (2,75 mil. €). Viac ako štyri milióny slovenských korún (132 775 €) putovali do vnútornej reštrukturalizácie a spustenia nových produktov. SITA vlani naštartovala videospravodajstvo, ktoré využívajú predovšetkým internetové portály, ale aj televízie. Pracovala tiež na zmenách portálu webnoviny.sk, tento rok ich postupne uskutočňuje. Tržby z predaja PR produktov a reklamy na portáli za tri mesiace roku 2009 už presiahli celkove príjmy v tejto oblasti za rok 2008. Agentúra SITA vydala v roku 2008 takmer 160 000 textových a 7 540 zvukových správ a takmer 466 000 domácich aj zahraničných fotografií. Nový videoservis ponúkol odberateľom 3 018 klipov z domáceho aj svetového politického, spoločenského či športového diania. Denne alebo týždenne pripravovala SITA pätnásť spravodajských prehľadov so špecifickými informáciami z oblasti ekonomiky, a to v minimálne dvoch jazykových mutáciách. Služby pre biznis klientov sa v roku 2008 rozrástli o ponuku obdobne zameraných produktov partnerskej Českej informačnej agentúry (ČIA) a databázu ekonomických informácií zo strednej a východnej Európy CEE Business Line. Portfólio produktov SITA dopĺňali vlani monitoringy médií či už vo forme textových výstupov, klientskych databáz alebo prístupov do vyhľadávacieho nástroja nad kompletnou databázou tlačových a elektronických médií. Konkurenčná štátna agentúra TASR dosiahla v roku 2008 vlastné tržby vo výške asi 54 miliónov Sk (1,8 mil. €). Zo štátneho rozpočtu putovalo na jej podporu 69,1 miliónov korún (2,3 mil. €).
Týždenník .týždeň sa stal svetovou jednotkou v obrazovom editovaní na svetovej fotožurnalistickej súťaži The Best of Photojournalism 2009. Časopis zastúpený kreatívnym riaditeľom Róbertom Cserem (bol vyhlásený za obrazového editora roka) a obrazovou redaktorkou Vladimírou Pčolovou získal 12 z celkových 40 udelených cien za obrazové editovanie časopisov a skončil tak na prvom mieste v počte získaných ocenení pred týždenníkom Newsweek (10 cien) a časopisom Sports Illustrated (8 cien). Dokázal vyhrať tri z ôsmich kategórií pre obrazové editovanie magazínov, čo ho tiež radí na prvé miesto v počte získaných prvých miest. Týždenník .týždeň okrem hlavnej kategórie Magazine Picture Editor of the Year zvíťazil ešte v kategórii Magazine Story Opener a Magazine Illustrative Story. V kategórii Magazine Illustrative Story získal aj druhé a tretie miesto spolu s jednou čestnou cenou. V kategórii Magazine Story Opener si okrem víťazstva odniesol aj jednu čestnú cenu. V ďalších kategóriách získal ešte druhé miesto a čestnú cenu v kategórii Magazine Personality Profile or Lifestyle Story, tretie miesto v kategórii Magazine Cover a dve čestné ceny v kategórii Magazine News Story. Súťaž The Best of Photojournalism organizuje každoročne americké National Press Photographers Association, najväčšie fotožurnalistické združenie na svete. Ceny sa udeľovali v štyroch sekciách za televíznu a internetovú obrazovú žurnalistiku, za fotografie a obrazové editovanie. Do súťaže bolo prihlásených 53 000 príspevkov zo 147 krajín sveta. Slávnostné odovzdávanie cien sa uskutoční 13. júna v Las Vegas. Kompletné výsledky súťaže je možné nájsť na internetovej stránke www.bestofphotojournalism.com.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.