V nedeľu 30. mája vystúpil predseda ĽS-HZDS Vladimír Mečiar v relácii Na telo v diskusii s predsedom Most-Híd Bélom Bugárom. Viacerí občania z celého Slovenska vyjadrili po skončení relácie svoj protest voči tomu, že desať minút pred skončením relácie neprechádzali sms na zverejnené telefónne číslo Vladimíra Mečiara. Ten v telefonickom hlasovaní dovtedy viedol. Nakoniec pre nemožnosť vyjadriť svoj hlas v prospech predsedu ĽS-HZDS tesne vyhral Béla Bugár. Preto ĽS-HZDS na základe týchto zistení protestuje proti takémuto čudnému spôsobu hlasovania a žiadame vysielateľa relácie Televíziu Markíza o vysvetlenie a zriadenie nápravy v budúcnosti. Stanislav Háber , iaditeľ Odboru verejnej mienky , ĽS-HZDS
31. 5. 2010
Jeden za osemnásť , druhý bez dvoch za dvadsať
Jeden za osemnásť , druhý bez dvoch za dvadsať
Považujeme za potrebné reagovať na TS vydanú televíziou TA3, ktorá je reakciou na vyjadrenie p. Hríba a p. Kušnierika o neodvysielaní reklamných spotov vydavateľstva W PRESS a.s.
TS televízie TA3 je podľa nášho názoru zavádzajúca minimálne z troch dôvodov:
1. Uvádza sa v nej, že “k žiadnej objednávke [televíznych reklamných spotov] nedošlo”. V skutočnosti mediálna agentúra už pred 10 dňami vypracovala podľa požiadaviek vydavateľstva W PRESS a.s. mediálny plán, ktorého súčasťou boli aj reklamné spoty v televízii TA3 a dňa 28. 5. bola objednávka spotov telefonicky potvrdená. Na vyžiadanie televízie TA3 jej boli zaslané náhľady televíznych spotov.
2. V TS sa ďalej uvádza, že televízia TA3 považuje “znášanie sankcií vydavateľstvom W PRESS a. s. za zavádzanie a dezinformáciu, pretože pri odhadovanej predajnosti 11 tisíc výtlačkov týždenne by vydavateľstvo W PRESS a. s. možné sankcie nebolo schopné znášať”. V prvom rade, k znášaniu prípadných sankcií sa vydavateľstvo W PRESS skutočne písomne zaviazalo, z čoho vyplýva, že to nie je “dezinformácia”. Okrem toho predajnosť časopisu .týždeň netreba odhadovať – ona je verejne dostupná, keďže ju vydavateľstvo nahlasuje agentúre ABC SR, ktorá ho pravidelne zverejňuje. Letmé zoznámenie sa s týmito verejne dostupnými dátami vedie k poznaniu, že predajnosť časopisu .týždeň “odhadovaných” 11 tisíc výtlačkov týždenne dlhodobo a výrazne presahuje.
3. Televízia TA3 tvrdí, že “vydavateľstvo W PRESS a. s., p. Kušnierik a p. Hríb sa len hrubým spôsobom snažia zneužiť predvolebnú kampaň na prezentáciou vlastného média a vlastných politických názorov.” Týždenník .týždeň, ktoré vydavateľstvo W PRESS a.s. vydáva, prezentuje svoje názory celkom otvorene a zďaleka nie len v predvolebnej kampani. Obsahom reklamných spotov, ktoré televízia TA3 odmietla odvysielať, sú osobné vyjadrenia niekoľkých osobností slovenského kultúrneho života. Televízia TA3 to považuje za “neetické, nenáležité a nezákonné.” Juraj Kušnierik, zástupca šéfredaktora časopisu .týždeň